بازدید 10425
۲

آب کارون به «انگل سرطان مثانه» آلوده است

کد خبر: ۸۳۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 26 September 2018

ایرنا نوشت: رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران درباره علت شیوع بالای سرطان مثانه در خوزستان گفت: آب کارون که مردم منطقه در آن شنا می کنند دارای انگل «شیستوزومیا» است. این انگل در رود نیل مصر نیز وجود دارد که باعث افزایش موارد ابتلا به سرطان مثانه شده است.

محمدرضا قوام نصیری روز چهارشنبه در همایش بین المللی رادیوتراپی پیشرفته در کشورهای در حال توسعه که در مرکز همایش های صنعتی برگزار شد، افزود: سالانه 100 هزار بیمار جدید مبتلا به سرطان در کشور تشخیص داده می شود و در حال حاضر 6 برابر این تعداد بیمار مبتلا به سرطان در کشور داریم. او افزود: در خراسان شمالی، منطقه ترکمن صحرا شاهد شیوع بالای سرطان مری و معده هستیم و در خوزستان شاهد افزایش سرطان دستگاه ادراری و مثانه هستیم که احتمالا دلایل آنها نیز شناخته شده است.
قوام نصیری از سرطان معده به عنوان کشنده ترین نوع سرطان ها نام برد و افزود: متاسفانه علائم سرطان معده مشابه سوءهاضمه است و به همین علت دیر تشخیص داده می شود.

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران ادامه داد: با توجه به اینکه پزشک در مراجعه بیمار نمی تواند برای او تست های سنگین و گرانقیمت انجام دهد، در نتیجه تشخیص سرطان معده به تأخیر می افتد و درمان آن دشوار می شود. قوام نصیری از کاهش وزن شدید و خونریزی دستگاه گوارش فوقانی به عنوان علائم سرطان معده پس از تشخیص نام برد و افزود: این نوع سرطان در اروپا و آمریکا نیز همچنان کشنده است. او در عین حال از کشور ژاپن به عنوان تنها کشور دنیا نام برد که توانسته در 30 سال اخیر به صورت چشمگیر موارد ابتلا به سرطان معده را کاهش دهد.

قوام نصیری درباره وضعیت سرطان در تهران نیز گفت: با توجه به اینکه بیش از نیمی از بیماران مبتلا به سرطان از استان های اطراف وارد می شوند، نمی توان به درستی عنوان کرد چه نوع سرطانی در تهران شایعتر است. وی در عین حال آلودگی هوا را به عنوان یکی از عوامل بسیار موثر در بروز سرطان اعلام کرد. احمد عامری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این همایش با اشاره به اینکه تاکنون هیچ اتفاق مثبتی در زمینه تامین واردات تجهیزات رادیوتراپی با ارز دولتی صورت نگرفته است، گفت: سرطان یک معضل اساسی در کشور است و رادیوتراپی به عنوان درمان اصلی این بیماری برای همه اثبات شده است.

او با تاکید بر اینکه هیچ درمانی واجب تر از رادیوتراپی برای سرطان نیست، افزود: رادیوتراپی به عنوان اصلی ترین درمان سرطان و واجب تر از شیمی درمانی و دارو شناخته می شود. عامری افزود: حمایت وزارت بهداشت از درمان سرطان با رادیوتراپی کافی نیست و با توجه به تعرفه های پایین و هزینه های سنگین رادیوتراپی و با توجه به اینکه نمی توان این تجهیزات و تکنولوژی را با ارز دولتی وارد کرد، بیماران مبتلا به سرطان برای درمان با رادیوتراپی دچار مشکل هستند. وی هزینه درمان سرطان با رادیوتراپی را در بخش خصوصی 60 میلیون تومان برای یک دوره 6 تا 7 هفته ای اعلام کرد و گفت: اگر مسئولان وزارت بهداشت هزینه ها و فایده های رادیوتراپی و شیمی درمانی را با یکدیگر محاسبه کنند متوجه خواهند شد رادیوتراپی چقدر ارزش دارد.

عامری اضافه کرد: از چهار سال پیش 1500 میلیارد تومان برای داروهای شیمی درمانی هزینه شده است و اگر 10 درصد این پول برای رادیوتراپی هزینه می شد، ایران می توانست پنجساله در سطح استانداردهای بالای دنیا خودنمایی کند.
وی با انتقاد از بعد تبلیغاتی شیمی درمانی و فشارهایی که برای واردات این داروها وجود دارد، افزود: متاسفانه در حال حاضر از 9 مرکز رادیوتراپی در کشور که امکان ارائه خدمات رادیوتراپی با تکنولوژی بالا را دارند فقط سه مرکز در این سطح فعالیت می کنند.
وی در ادامه به اهداف برگزاری همایش بین المللی رادیوتراپی پیشرفته در کشورهای در حال توسعه امسال اشاره کرد و گفت: این همایش از دو سال پیش با همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و انجمن رادیوتراپی آنکولوژی اروپا برنامه ریزی شده است و بر همین اساس شاهد حضور 12 مهمان خارجی از کشورهای کانادا، آمریکا، استرالیا و اروپا در ایران هستیم.
به گفته عامری، هدف این همایش به روز سازی آموزش ها و اطلاعات استفاده از تکنولوژی پبشرفته رادیوتراپی در دنیا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
بابا به اندازه کافی این خوزستانی های طلب کار تهران و بقیه شهر ها هستند شما هم با این خبر های این ها را مدعی تر می کنید.
عجب !
پس برای ایرانی ها بده و ضرر داره !
بهتر اینکه صادرش کنید !
شما که همه چیز را دادید رفت.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر