بازدید 26107
نظر محسن کوهکن درباره « تعمد دولت در رها کردن اقتصاد»؛

دولت به مردم بگوید در ازای این افزایش قیمت ارز، می‌خواهد برای افراد ضعیف چه کند؟ /به برخی از صحبت‌ها و اقدامات مشکوک هستیم

افزایش افسارگسیخته و روزافزون قیمت کالاها، این زمزمه را که شاید عمدی در کار باشد و برخی اتفاقات و اقدام نکردن ها احتمالا دلایل دیگری دارد ـ که برخی دولتمردان شاید از مدت ها پیش سناریوی آن را نوشته اند و می خواهند با افزایش فشارهای اقتصادی به آن برسند ـ بیشتر تقویت می کند.محسن کوهکن می گوید: نمی خواهم بگویم به اوضاع بدبینم؛ اما شواهد نشان می دهد این مسائل در ایجاد وضعیت امروز کشور مؤثر بوده که این هم متأسفانه به امروز و دیروز برنمی گردد.
کد خبر: ۸۳۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ 26 September 2018

نشانه‌ها حکایت از تعمد دولت در رها کردن اقتصاد دارد/ هنوز به حجت شرعی در این خصوص نرسیده ام

غلامرضا تاجگردون، از چهره های حامی و نزدیک به دولت روحانی در صفحه اینستاگرام خود، رسما برخی زمزمه ها و خبرهای غیر رسمی مبنی بر اینکه ممکن است عمدی در عدم اقدام برای رفع مشکلات در کار باشد را تأیید کرد و نوشت: «امروز جلسه کمیسیون درباره تهاتر بدهی‌های دولت و بخش خصوصی بود. شک ندارم بانک مرکزی و سیستم بانکی و برخی ارکان دولت، عمدا مأموریت خراب‌تر کردن اوضاع و آزار و اذیت مردم را دارند!البته غیر از تاجگردون، برخی دیگر از نمایندگان مجلس نیز تقریبا به این نتیجه رسیده اند، ولی هنوز برخی از آنها با احتیاط در خصوص این مسائل صحبت می کنند.

محسن کوهکن در گفت وگو با تابناک اظهار می دارد: نمی خواهم بگویم به اوضاع بدبینم، ولی شواهد نشان می دهد این مسائل در ایجاد وضعیت امروز کشور مؤثر بوده که این هم متأسفانه به امروز و دیروز برنمی گردد.

این نماینده مجلس گفت: با توجه به هشدارها در این زمینه، این گونه دریافت می شود که عده ای در تلاشند با چند واسطه از سوی مسئولان و کسانی که به حکم قانون مسئولیت دارند، فضاسازی هایی کنند تا تصمیم هایی گرفته شود که به نظام اقتصادی یا نظام اداری کشور آسیب برسد. البته بخشی از این آسیب ها، به دلیل غفلت ها صورت می گیرد. در اوایل دهه 70 نقدینگی هم حمله ای به سوی بازار ارز و طلا داشت. در آن زمان بانک مرکزی وارد شد و با تزریق طلا و ارز به بازار توانست اوضاع را کنترل کند، ولی در آن زمان میزان نقدینگی این میزان در بازار نبود که بتواند ارز بانک ها را ببلعد و تقاضا همچنان باشد.

محسن کوهکن افزود: تقریبا همه مسئولان اتفاق نظر دارند که نقدینگی برای کشور سم است و هر زمان هم که صحبت از این موضوع شده، سعی بر این بوده که نقدینگی را به نوعی کنترل و از بازار جمع کنیم؛ اما هیچ زمانی به سمت یک بسته واحد برای کنترل و هدایت نقدینگی به سمت کار و تولید مفید سوق داده نشده است. مردم باید بدانند، دست هایی پشت این قضیه است و احتمالا همان دست هایی که در زمان انقلاب فکر می کردند با ترور و زدن مسئولان و حذف نظام از طریق نظامی، امکان دارد که عمدتا هم منافقین این کارها را می کردند، امروز هم همین ها صحنه گردانی می کنند و در واقع با ناراضی تراشی و عقب انداختن فعالیت های صحیح اقتصادی و برخی فضاسازی برای ایجاد ترس و نگرانی جهت سرمایه گذاری و این قبیل موارد کار کرده اند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: برخی به اشتباه گمان می کنند، با خروج ترامپ از برجام این اتفاقات رخ داده است. همزمان با خارج شدن از برجام و حتی پیش و پس از آن اگر فضای مجازی و پیام هایی که از آن سوی مرزها می آمد را رصد می کردیم، به این نتیجه می رسیم که آنها در ارتباط با سیاه نمایی، نا امید کردن مردم برای فرار سرمایه و... مدت هاست که تلاش می کنند و حرف نهایی آنها این است که اگر شما پول را به سمت برنامه های حاکمیت ببرید، ضرر خواهید کرد و بهتر است خود تصمیم بگیرید و با آن طلا و ارز بخرید و یا آن را از کشور خارج کنید.

این برنامه سال هاست انجام می شود، وقتی شرایط اینچنینی ایجاد می شود، شخصی که مسئولیت دارد، نمی تواند مانند شرایط عادی پشت میز بنشیند و تصمیم گیری کند، بلکه افراد باید در کمترین زمان ممکن، نظریات کارشناسی را از بخش های مختلف بگیرند و تصمیم سازی کنند. البته این گونه هم نیست که هر تصمیمی که گرفته می شود، 100درصد سود داشته باشد. شاید در جایی برخی تصمیمات به نتیجه مطلوب نرسد، اما به هر حال، بخش زیادی از این کارها به نتیجه مثبت منجر خواهد شد.

این نماینده همچنین در ادامه یادآور شد: اما مهم تر از همه اینها، در این شرایط، توجیه جامعه است. همین اتفاق در مورد ترکیه و آرژانتین هم رخ داده است، ولی مسئولان آنها، با مردم صحبت می کنند و از مردم می خواهند ارز و طلای خود را به لیر تبدیل کنند، چون این کار، مانع از افت ارزش پول ملی می شود، حال آنکه اینجا با مردم صحبت نمی شود. اشتباه ما این است که حرفی با مردم زده نمی شود.

کوهکن گفت: با همه این اوصاف، کسی حجت شرعی ندارد که بگوید دولت عمدا بازار را به این روز انداخته است، ولی هنگامی که غیر مستقیم به قضیه نگاه شود و یا زمانی که برخی مقالات و صحبت های برخی مسئولان را می خوانیم که گاهی فلان مسئول یا فلان واسطه می گوید، اگر ارز به 20 هزار تومان برسد، می شود فلان کارها را کرد، ما مشکوک می شویم.

وی خاطرنشان کرد: این نشانه ها باعث شده که ما هم اکنون در مرحله شک باشیم. بدی بیشتر کار، اینجاست که اقتصاد را رها کرده باشیم. اگر حتی کسی چنین تصمیمی دارد، این را هم جامع کنید و به مردم بگویید و توضیح دهید در ازای این افزایش قیمت ارز، می خواهید برای افراد ضعیف و حقوق بگیر چکار کنید؟! سکوت باعث می شود، همه فکر کنند دولت همه چیز را رها کرده و خودش می خواهد این اوضاع را ایجاد کند.

این نماینده در پایان اظهار داشت: هم اکنون دیگر دولت هیچ بهانه ای ندارد. شورای هماهنگی اقتصادی تشکیل شده، رهبری بالاترین حمایت ها را از دولت کرده، مجلس هم آمادگی هر گونه کمکی را به دولت دارد؛ پس باید یک دولت باتدبیر، کار خود را با نگاه کارشناسی که در کمیسیون ها و مجامع اقتصادی رسمی صورت می گیرد، پیش ببرد.

نگاه و معیار دولت نباید روی ریل انتقاد باشد. نطق و سخنرانی و مواردی از این دست، نباید در تصمیم سازی ها مؤثر باشد، بلکه باید تصمیمات کاملا کارشناسی شده باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۶۴
اغور بخیر بیداری بفرما صبحانه اما ببخشید چای نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
تازه تابی منفی مثبت ها رو هم جمع کرده امار اماده ندیم دست اسراییل !! ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
عجالتا تنها راه ردرمان فوری حذف ریال از پول ملی و جایگزین کردن آن با یک پول معتبر و کم تورم خارجی است که البته ما را تحریم نکرده باشد و راحت پولش وارد ایران شود. یوآن چین و روبل روسیه برای جایگزینی رسال ایده آل هستند. همه حقوقها و پرداختها اگر به یوآن باشد چون یوآن تورم ندارد خود به خود مشکل حل می شود. زیمبابوه با همین ترفند بحران طولانی کاهش ارزش پول خود را برطرف کرد.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
اصلا نیاز نیست دولت ارز وارد بازار کنه . اوراق نفت بفروشه هر ورق برابر یک بشکه نفت این اوراق رو به قیمت دلار 4200 تومن بفروشه میشه هر بشکه نفت 300 هزار تومن.
مردم سکه ها و دلار هاشون رو میفروشند و اوراق میخرند چون میدونن ارزش نفت پایین نمیاد. تمام نقدینگی جمع میشه دولت هم با این ریال هایی که دستش اومده میتونه به تولید کشور کمک کنه .هزینه های جاری خودش رو تامین کنه ارز نفت رو هم ذخیره کنه
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
ژست خدمت به مردم !
و دلسوزی برای مردم
را هم ول نمی کنند.
ناشناس
| Thailand |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
دستهایی پنهان و سیستماتیک در کار است و اگر آنها کشف و مجازات نشوند خیلی کارهای بی سابقه خواهند کرد
دولت و اصلاح طلبان اقتصاد رو رها کردن...
خیالشون از بابت سبد رای شون راحته و نیاز به کار
شبانه روزی نمی بینند...تا سلبریتی ها و گفتمان بزن و برقص هست ، خیالشون راحته ..
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
فیلتر شکنتو خاموش کن برادر ارزشی
ناشناس
| Australia |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
حاااجی چرا مثبت منفی هاتو برداشتی، اینجا هم نمی تونیم رای بریم؟!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
!!منظورتون اینه که بفیه ی ارکان حکومت به فکر مردمند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
ناشناس14:19
تو به غیر از این دو کلمه بزن و به رقص چیز دیگه
ای هم بلدی که هر بار این کلید واژه تو میندازی وسط ؟ضمن اینکه توی این وانفسای گرانی ها معلومه یا دستت توی جیب باباته که از رانتی یا سهمیه ای استفاده میکنه یا خودت از جایی تغذیه میشی که توی این گرونی ها هنوز فاز انتخابات و داغش توی دلته.عزیزم حتی رقبای روحانی هم میدونن که اون به اصلش برگشته و کلی برای اونها فایده داشته.برا همین هم یه دونه از اونها این روزها که روحانی وتیمش پدر مردم رودر آوردن ،صداشون در نمی آد.چون کاسبی تحریم بیش از اندازه پر رونقه.کاشکی حرفهای من یه خورده فقط یه خورده وجدان ،انسانیت و اخلاقتو قلقک بده.و مدام نیایی با کامنت بزن و برقص نمک روی زخم مردم بپاشی.دقت کن زخم مر م نه امثال تو.
ضمنا فیلتر شکنت هم که براهه ،کلا تو کار ارزشهایی البته با نرخ روز.
مردم ضعیف. ؟؟
کشور را ضعیف کرده اید . مردم را داغون

همش بازیه. برای فشار به مردم برای بیرون آمدن و شعار دادن برای آشوب و .........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
90% مردم در فقر به سر می برند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
دقیقا فرمایش شما صحیح است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
جو الکی نده که ۹۰ درصد فقیر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
پس این صف های خرید دلار از کجا میاد ؟ مردم ضعیف می خرند ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
جو الکی نمیده. فقیر هم نباشند تا عید فقیر خواهند شد. وقتی به خاطر هزینه چند ساله دندونپزشک نرفتی تا نمیری دکتر نمی ری و ..اینها یعنی فقیری. کسی هم که نون نداره و با شکم گرسنه میخوابه اون یعنی فقر مطلق.
وقتی اینجوری ارز و سکه بالا می رود و نرخ سود بانکی را افزایش نمی دهند و بعدش در شبکه من و تو کارشناس اقتصادی می اورند و علنا می گویند ای مردم کالا بخرید و احتکار کنید و در خانه نگه داری کنید معلوم است عمدی است این جریان
و نکند که مجلس هم با دولت همکاری دارد تا این جور جولان داده شود
یا از بی خاصیتی مجلس است که دولت را وادار نمی کنند خدا داند
دقیقا دولت دستش تو کاره
به عنوان مثال همتی با یه گفتن نظرش مبنی بر اینکه ارز بانک مرکزی مثل ناموسش میمونه ببین چیکار کرد دلار از 10 تون یهو شد 17 تومن.
هر آدم ناقص العقلی میتونست پیش بینی کنه که چنین اتفاقی میوفته.
آقا ناموس بانک مرکزی باید ملت باشه نه ارز.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
ناموس بانک مرکزی مجوزهایی بود که به موسسات و بانک های خصوصی بی اعتبار بخشیید تا این وضعیت اسفناک رو بوجود بیارن. ناموس بانک مرکزی آن موقع به حراج گذاشته شده بود.
بحث اصلا سر ادمای ضعیف و فقیر نیست. امروز قشر کارمندی و متوسطم به زیر خط فقر کشیده .

شماها مث اینکه حالتون خوش نیست یه رب گوچه شده 14 تومن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
گوجه 8 هزار
واقعا مملكت صاحب نداره اين چه وضعيه ؟؟؟ كارمند و حقوق بگير كه بدبخت شدند پولدارها پولدارتر مملكت رها شده مردم بدبخت شدند چراااااااا؟؟؟!!
دولت و بانک مرکزی ارز زیادی در اختیار داره اما فعلا به بازار تزریق نمیکنه، چون آقای John Kerry به آقای ظریف گفته 2 سال مقابل ترامپ تحمل کنید و مذاکره ای نکنید، من پیروز انتخابات 2020 هستم! آقای ظریف که باید برجام رو نه فقط به تصویب شورای امنیت ملل متحد، بلکه به تصویب کنگره آمریکا می رساند، الان همچنان در حال تکرار اشتباه در سیاست خارجی هستند. آقای ولایتی هم که به فکر نگاه به شرق یعنی چین و روسیه !! ملت بیچاره هم این وسط گرفتار یک لقمه نان
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
احتمالا برای پیروزی جان کری در انتخابات ایران میخواد دلار خرج کنه. خسته شدیم. خدایا بکش ما رو تا راحت بشیم. یه زلزله 10 ریشتری بفرست . خسته شدیم خسته
بسه حرف زدین.
تور و قلاب ماهیگیری را از مردم گرفتین میخواین با وعده ماهی چینی گولش بزنین.
اقتصاد کجا داره میره،کارخونه ها را بستین چرا، چرا کاسبها ورشکست دارند میشن.
آهای قوه قضاییه آهای مجلس آهای خبرگزاری ها کجا هستین
کی میخواین حقوق مردم را استیفا کنین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
چرا داد می زنی خوابیدن
آتش غرب زدگی که روشن شد و ۲۴ میلیون نفر در آن دمیدند، حالا تر و خشک را با هم می سوزاند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
احمق !
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
اخوی خوابی یا خودتوزدی به خواب اتیشو موشک پرونی روشن کرد حالا مخالفای آف ای تی آف دارن بادش میزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
عزیز دل برادر مشکل از خودمونه به شرق و غرب هم ربطی نداره
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
لابد اقای جلیلی یا رئیسی می امد الان ایران گلستان بود.! خوابی یا هیبنوتیزم شدی؟
جواب ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
جناب ایرانی
اخوی،موشک پرونیا از خیلی قبل‌تر از انتخابات و در سالهای قبل شروع شده بود ولی در یک زمانی مثل انتخابات براساس نیاز تبلیغاتی ،یکی از کاندیداها نیاز دید با منفی معرفی کردن این کار و نسبت دادنش به رقیب انتخاباتی رای جمع کنند و در یک زمان مثل چندروز پیش همون کاندیدا از موشک و موشک پرونی بعنوان یک کار خوب و مثبت نام ببره و ازش تعریف کنه.
در مورد آف ای تی آف هم باید صبر کنیم تا ببینیم بعد از اینکه غربیهای مهربون بهره برداری خودشون رو کردند اجازه می‌دهند منفعتی هم به ایران برسه یا مثل برجام زمان رسیدن گلابیها درختشو از ته میبرند.
بعععععله اخوی،باید ببینیم کی خوابه کی بیدار
تابناک دست از سانسور بردار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
به جای فحاشی جواب منطقی بده.
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
بخواب بابا مملکت رو نابودکردید هرکسم اعتراض کنه میگیدغرب زده
حالم از این فیلم در آوردن مسولین بهم میخوره تا جایی که میتونید همه چیزو گران کنید و دعا کنید اون دنیا نباشه
ما رو مسخره گیر آوردید قیمتها داره کمر مارو میشکونه تازه میخواید بشینید فکری بکنید
نوش دارو بعد از مرگ سهراب خخخخخ.تا حالا کجا بودین
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
کدوم نوش دارو عموجان دلت خوشه
این ها تف هم کف دست مردم نمیندازن
مسولیین دست ازاختلاس کردن بردارید به فکرکشورباشید
دولت در قبال آزاد کردن قیمت ها به افراد ضعیف تحت پوشش کمیته مواد زیر را هر 6 ماه یکبار خواهد داد:

3 عدد روغن 1 لیتری
10 کیلو برنج
3 بسته پوشک
4 عدد رب گوجه
3 کیلو قند
1 شانه تخم مزغ

دولت قصد دارد تا بیش از 90 درصد مردم ایران رو ( البته غیر از پزشکان، پرستاران، کارکنان شرکت نفت، مدیران، کارکنان بانک ها و مسئولین ) تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
آورین به این دولت خدمتگزااااااااااار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
پرستاران و کارکنان بعضی بانکهاجزو قشر ضعیفن ولی اسمشون بد دررفته
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
من هم با شما هم نظرم
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
برای گرفتن این بسته باید صف بکشیم یا شب میارن در خونه یا اینکه با یک وانت آبی که روش نوشته اهدایی کمیته به خانواده های فقیر میارن در خونه ها
نه مجلس در برابر افزایش قیمت ارز اقدامی میکند و هیچ اعتراض نمیکند .نه دولت م نه مسئولان دیگر در این مورد حرف می زنند .

جای تامل هست
خود مردم به اینها رای دادند. باید به خودشان اعتراض کنند نه مسیولان.
چه عجب بلاخره یکی از نمایندگان یادش امد که وضعیت بغرنج وافسار گسیخته گرانی هست ولی شک نکنید که این کار عمدی وتوسط دولت انجام میشود وصعیت ارز دست دولت سکه وطلا خودرو اهن ومیلگرد واردات وصادرات حتی اجناس توقیف شده در انبار گمرک مگر اینها در انحصار دولت نیست در یک جمله این مملکت تبدیل شده به جهنم دیگر نمیشود زندگی کرد یا خود کشی یا فرار به نقطه ای دیگر خدا خودش به این ملت بدبخت رحم کند . تابناک اگر حذف کنی خیلی نامردی
مشکل تا حدودی از دولت است. آنجا که سیف بسته های 100 هزار تایی را در فردوسی به قیمت 4500 تومان حراج می کرد. البته حتما خودش می دانست که وضعیت چه می شود و طبعا بعضیها یک شبه و در این مدت کوتاه مولتی میلیاردر شدند. حالا دیگه اوضاع کلا عوض شده. بحث آمریکا روی موجودیت نظام و ایران است و لذا اگر دلار 50 هزار تومان هم شود، تعجب نکنید. بند شلوارتان هم محکم ببندید و البته کمربند. خیلی ها می میرند از گرسنگی و بیکاری و فلاکت و بیماری. ایران به ورطه نابودی می رسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
جمعش کنید این امریکا امریکا گفتنتون
زمان احمدی نژاد هم می گفتین فلان و فلان میشود مگر مزدوران امریکایی در دولت و مجلس نفوذ کرده باشند وخط بدهند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
انقدر دست دست کردن که به موجودیت نظام رسید هر روز ما ضعیف تر اونا قوی تر میشن اول فقط کنترل برنامه های موشکی بود یه مقدارم عدم دخالت تو یمن و سوریه الان دیدن نه بابا این مملکت دلسوز نداره با یه پخ دلار ۲ هزارتومن گران میشه گفتن خوب حالا ما هر روز امتیازات بیشتری از ایران میخواییم.
چرا مثبت منفی رو برداشتی ترسیدی ملت متوجه بشن چقدر اتحاد بینشون هست!؟
و در میان آقایان همچنان تعهد است که بر تخصص رجحان دارد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
تااااابی به فکر داروی بچه های سرطانی باشید تررررخداااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
اگر کسی تعهد دارد دیگربر ضرر ملت قدم بر نمی دارد و بازار به هم بریزد
کاشکی متعهد بودنو تخصص پیشکش
کشور رها شده است گویی صاحب ندارد .نیاز این کشور به حاکم مدبر ،دلسوز ،با صلابت وباقدرتی است که اوضاع نابسامان و فاجعه بار کنونی را از این وضعیت نجات دهد براستی این تحریم بیرونی و رها کردن مملکت در داخل ترور موریانه وار به جان ملت چیز دیگری است؟آیا کسی نیست که مردم را از این وضع آشفته نجات دهد؟طبق روایت از معصومین علیهم السلام هر مسئولی که اموری را تمشیت می کند باید دو ویژگی بارز را داشته باشد: 1- امانت داری (این پست و مقام را لقمه چرب برای خودنداند)2- کارآمدی در حوزه کاریی داشته باشد .هریک از این دو در مسئولی نباشد آن جایگاه خراب می شود و ضرر آن به مردم و جامعه می رسد . براستی چند نفرو یاچند درصد از مسئولین ما داری این دو خصوصییت هسند؟
پول ملی را که نابود کردید
اعتماد مردم را نابود کردید
اقتصاد را هم نابود کردید


لااقل به دین و مذهب مردم آسیب نزنید. به اسم اسلام ملت را بیچاره نکنید. بگذارید ایمان برای مردم باقی بماند. ملت بی دین و ایمان یعنی فروپاشی و تجزیه کشور
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
آسیب خیلی وقته خورده
ظاهرا تا زمانیکه حمله نظامی به منافع آمریکا صورت نگیرد , دلار پائین نخواهد آمد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
اتفاقا پیشنهاد عاليست
فعلا که دولت و مجلس هر دو دست روی دست گذاشتن و نظاره گر سعود لحظه ای ارز هستند. واقعا که خسته نباشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
مرگ بر آل صعود
روزی که برجام اتش میزدی خبر نداشتی اتش به زندگی ۷۰ میلیون ایرانی زدی ؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
سلام

هلو

های

هولا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
کسی برجام رو آتیش نزده عزیزم برجام کماکان سر جایش هست فقط موجود مزاحم ازش خارج شده. این وضعیت نتیجه برجامه باز طرف داره ناخواسته از برجام دفاع می‌کنه.
ولا من طرفدار احمدی نژاد نیستم اما تیم اقتصادی روحانی روی احمدی نژاد رااز برف سغید تر کردنند.در این چهل سال هر کس جای نفر کنار گذاشته می آید در تمام پستها خیلی اوضاع را خراب میکند.
پدر و مادر پیر من در صف رای گیری 1 ساعت ایستادن که به روحانی رای بدهند. و حالا بعد از یکسال پولی که در بانک گذاشته بودن با کاغد پاره برابری میکنه! .....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
حقتونه!
با این وضع وقتی میبینیم اکثر مدیران فکر بار بستن خود هستند کسانیکه اهل دعا و ذکر و.....هستند به این نتیجه میرسیم قیامت وجود ندارد
شما خودت چه کار کردی برای مردم آقای کوهکن؟
خدایا به فریادمان برس دیگر توانی برای ادامه زندگی نداریم
ما که از این وضعیت خسته شده ایم. انشاا... که تکلیف یکسره شود .
هر چه هست دولت با مردم صادق نیست.
عجب تا حالا خواب بودی یا سرت توحساب وکتاب خودت بود
عامل اصلی ترامپ است کما اینکه به مجرد اینکه در نیویورک انگونه صحبت شد مردم هجوم به بازار بردند و دلار نزدیک ۱۹۰۰۰ تومان و سکه ۵۵۰۰۰۰۰تومان شد. بدتر هم میشود روزهای خوب ما است. همه زمامداران هم خواب اند و فقط شعار میدهند. برایشان کشور بی کشور.
تازه مشکوکن؟؟!!اقا تور خدا جک نگید
کاش در این شرایط حداقل مراکزی ایجاد شود برای تسهیل در پایان دادن به زندگی افراد تا با کمترین هزینه و درد بتوان به کسانی که مایلند زندگی شان خاتمه یابد کمک کرد.
خیلیها دارن مهاجرت میکنند به هرقیمتی حاضرن دلاربخرن تاتقاضا هست وضع همینه یه سربه سایت دیوار بزنید اکثرا نوشتن فروش به دلیل مهاجرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
اون وقت کجا میرن؟ کی اینا رو می پذیره؟
اگه فقط یه بار شدیدا کاهش پیداکنه دلار مردم عادی میترسن باهرقیمتی دلار بخرن
قشر ضعیف؟ یعنی قشر متوسط مهم نیستن؟!
اصلا کاری به چیزی ندارم ولی این آقایونی که نطق میکنن مردم تحمل میکنن شرایطو .درکی از زندگی با حقوق 1.5 میلیونی و دلار 20 هزار تومنی دارن؟؟؟؟؟؟؟؟اصلا میفهمن یعنی چی؟؟؟؟درکی از جامعه ندارن چون جزئی از این جامعه نیستن.بسه دیگه لطفا
مجلس بگوید چه کرده است؟ مجلس هم رها کرده است. در طول این سالها چند طرح به صحن آمده، مجلس به یک نهاد منفعل تبدیل شده است و هیچ نقش فعالی ندارد. مجلس هم نیاز به ترمیم دارد، احاد مردم وظیفه دارند افراد متخصص، متعهد و انقلابی را جهت تصدی کرسی های مجلس شناسایی کنند و در هر سطح که میتوانند برای ایشان تبلیغات کنند، دوران رأی دادن به لیست به سر آمده است.
به هیچ چی مشکوک نباش عزیزم!!!!
فشارهای بین المللی به حداکثر خودش بعد انقلاب رسیده و از اون طرف اعتماد مردم به حاکمیت به حداقل....
نتیجه این دو تا میشه اینی که می بینید.
چون همیشه برای رفع بحران ها از مردم مایه می ذاشتیم الان دیگه جواب نمی ده چون مردم اون مردم سابق نیستند و ناامید شده اند.
یادمه زمان جنگ یه عده ای هم احتکار می کردن و یا گرانفروشی و.... که نزد مردم منفور بودند و جرات ابراز وجود علنی نداشتن ولی الان همه به هم خبر می دن که امروز چی بخریم که فردا گرونتر نشه یا چه سرمایه گذاری دلالی بهتر جواب میده و با افتخار از جمع کردن و احتکار کردن و دلالی صحبت می کنند...
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
احسنت، هزار بار احسنت، حرف درستی زدی
آش با جاش خوردید و بردید حالا دارین برای این مردم مظلوم قصه حسن کرد شبستری تعریف میکنین
واقعاً عاجز شدیم و نمیدونیم به کجا باید شکایت کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
لینک ربنای شجریان در سایت های مختلف هست که! چرا عاجز بشی؟
تبریک می گم خدمت ملت ایران
دلار شد ۱۷۰۰۰ تومان
شما ها نماینده نیستید یک مشت مفت خورید شما برای مردم چه کرده اید
شما ها نماینده نیستید ..... شما برای مردم چه کرده اید
دیگه بی حس شدیم مهم نیس آب ک از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب
تابناک اینقدر روی این واژه عمدی بودن کار دولت مانور بده تا ان کسانی که باید کاری کنند و جلوی این ها را بگیرند از خواب بیدار شوند
برادر عزيز ، جناب آقاى كوهكن
با عرض سلام ، همانطورى كه ميدانيد ، اصلا جاى شك و شبهه وجودندارد،
نقل به مضمون:
رياست محترم جمهورى در حضور خود شماها در مجلس شوراى اسلامى و در زمان پاسخ به سوالات نمايندگان محترم در مورد چرائى سقوط ناگهانى قدرت خريد پول ملى و بالارفتن قيمت ارز ، به وضوح خودشان فرمودند كه اگر من الان به رئيس كل بانك مركزى دستو بدهم كه مثل قبل ، ارز در اختيار صرافيها و غيره بگذارد ، به شما قول ميدهم كه ظرف حد اكثر چند هفته قيمت ارز ، دقيقا به قيمت هاى قبلى يك سال پيش خود برميگردد.
شما خودتان اين فرمايش ريئيس جمهورى را از زبان خودشان شنيده ايد و هنوز هم متاسفانه شك داريد كه ايجاد وضعيت موجود كار خود دولت باشد!!!؟؟؟
ماها كه از طريق فقط سيما نطق رياست جمهورى را گوش ميداديم ،، از مرحله شك گذشته ايم!!!
فقط اينجا يك سوال براى آدم مطرح ميشود:
رياست محترم جمهورى در همان نطق خود در حضور شما ها بيان فرمودند كه مشگلات و اغتشاشت ديماه ٩٦ اقاى ترامپ را به فكر طمع انداخت و بقيه موارد،،،
با طرز فكر بالا :
از شما ميپرسم كه آيا موضوع بالا بردن عمدى قيمت ارز و كمك عمدى به سقوط ارزش پول ملى ، كمك بيش از حدى به ملات نطق هاى فعلى آقاى ترامپ ننموده است؟؟؟
چرا هيچكس به اين سوالاتى كه در ذهن اكثريت مردم مملكت ماست ،، جواب نميدهد!!!!
تابناک چرا امکان دادن امتیاز مثبت و منفی رو برداشتی
غیر قابل انتشار: 4.5
واقعاا؟؟؟
ميشه لطفا جمشيد بسم .. اله را ريي بانك مركزي كنيد ابن چه وضعيه دلار ١٨هزار تومان شد خوابي
لااقل در این وضع بحرانی از طریق شرکت های تعاونی کارکنان و کارگران با ازای کوپن مایحتاج مردم را با نرخ دولتی تامین کنید تا .............................
تکلیف روشن است، تغییر تفکر
گرانی کمر ملت را شکست... به داد مردم برسید
با سلام
اگر رهبر جمهوری اسلامی ایران از اوضاع اسفبار مردم بیخبر است لطفا خبردارش کنید و اگر ایشان از این اوضاع مطلع است لطفا کاری اساسی انجام دهند چون مردم از دولت و مجلس و دیگر قوا ناامید شده اند
پاسخ ها
سین جیم
| Netherlands |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
قوا باید پاسخگو باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
همونی نیستی که می گفت روحانی مچکریم؟
دولتی که می خواست فقر مطلق را از بین ببرد ، در عمل حتی طبقه متوسط را گرفتار فقر مطلق کرد.
"نوبخت" رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته است کارمندان و لابد کارگران و بازنشسته ها منتظر افزایش حقوق نباشند ، البته ایشان نگفتند مدیرانی که زندگی اشرافی دارند و بالای بیست و سی میلیون به غیر از هزار مزایای دیگر می گیرند چه نیازی به افزایش حقوق دارند ، البته کلید خزانه دست خودشان است هر وقت نیاز باشد با یک دستور حقوق شان را بالا می برند ، حال حقوق بگیران از گرسنگی بمیرند یا به مناطق حاشیه یی پناه ببرند و حتی کارتون خواب بشوند برای ایشان چه اهمیتی دارد.
حرف ما با این نوبخت این است شما هم منتظر همراهی مردم در گذر از بحرانهای دولت نباشید چرا که توجه همدلانه توجه متقابل می آورد و بی تفاوتی بی تفاوتی ، یادتان باشد خود کرده را تدبیر نیست
تابناااک

کمممممک

به فکر داروی بچه های مریض و سرطانی باشید، لااقل بچه ها
پدر ها رو شرمنده زن و بچه مریضشون نکنید

شرم


شرم کنید
شده تا صبح تایپ می کنم!

یه گزارشی ، اطلاعی ، درخواست کمکی چیزی بزن تابناک برای تامین داروی بچه های سرطانی و مریض


خانواده ها رو شرمنده بچه های مریضشون نکنید


یه ذره رحم تو دلتون نمونده
عجالتا تنها راه ردرمان فوری حذف ریال از پول ملی و جایگزین کردن آن با یک پول معتبر و کم تورم خارجی است که البته ما را تحریم نکرده باشد و راحت پولش وارد ایران شود. یوآن چین و روبل روسیه برای جایگزینی رسال ایده آل هستند. همه حقوقها و پرداختها اگر به یوآن باشد چون یوآن تورم ندارد خود به خود مشکل حل می شود. زیمبابوه با همین ترفند بحران طولانی کاهش ارزش پول خود را برطرف کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
جناب استاد اقتصاد، روبل روسیه خودش سالیانه 20 درصد مقابل دلار ارزشش کم میشه، خود روسیه به دلارهای نفتی وابسته است
به ایشون بفرمایید ، الان دیگه اکثریت مردم قشر ضعیفند ،
دولت رها... اقتصاد رها.. مردم رها.... دولت تدبیر و امید..... دولت رها و رها...
بیاد جوانی افتادم که پدرش با یک خواستگاری او مخالفت کرده حالا دیگه اصلا قصد ازدواج ندارد .
مدتهاست همه فقط حرف میزنن
نماینده فقط حرف میزنه
مسئول دولتی فقط حرف میزنه
بس نیست؟
یکم عمل
یکم نظارت رو زیر دستی هاتون
یکم احساس مسئولیت
برنامه ندارید؟ استعفاء بدید
من
به شخصا روز قیامت تمام مسئولین بی فکر رو نمیبخشم
نه پول دارم نه کار
فارغ التحصیل هم هستم
خدا ازتون نگذره
دبیرستان غفاری واقع در شهرری بلوار امام حسین ع بسیار قدیمی فرسوده و کثیف است چرا مدرسه از نو ساخته نمی شود بچه ها با چه روحیه ای در این مدارس درس بخوانند
منطقه میدان معلم شهرری کتابخانه ندارد چرا با وجود اینکه هر روزه در کشورهای اروپایی کتابخانه هایی ساخته می شود چندین طبقه که از پله برقی برای برداشتن کتاب در انها استفاده می شود ما کمبود شدید کتابخانه در تهران بخصوص در شهرری داریم و سایر شهر فقط حرف کتابخوانی زده می شود محله 13 ابان در شهرری بسیار محروم هستند از فضاهای اموزشی ورزشی سالن های بدنسازی حتی یک کتابخانه بزرگ نداریم و کلاس هایی برای اموزش کودکان چرا بچه ها رو با فرهنگ کتاب خوانی اشنا نمی کنید
مدیران و مسولین دولتی و مجلسیها اگر عرضه مدیریت و اداره کشور را ندارند هر چه سریعتر برای نجات کشور از این وضعیت فاجعه بار از مقام خود استعفا بدهند و مدیریت کشور را به افراد جوان و اگاه و متخصص بسپارند!!!!!!!
تاکی قراره قیمت دلار طلا سکه اینقدر بالا برود مواد غذایی امروز از کار بیکار شدم اخه از کجا پول بیاوریم چرا برای مردم درامد سازی نمی کنید سبد کالا یک هفته مردم رو حل کنه بقیه روزها چی دشمنی با امریکا و اسرائیل تا کی ادامه دارد این همه پول تو سوریه خرج شد اخرش چییییی مردم پول ندارند درامد این کشور کجا هزینه می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
کدام درآمد کشور؟ تحریمه دیگه نفتی کسی نمی خره که درآمدی باشه.
+ , - چی شد تابناک؟؟؟!!!!
دولت مردمو بفنا داد.همین.بشدت به مردم مدیونی روحانی
اقایان دولتیها و مجلسیها شماها اگر مدیریت بلد هستید و توانایی دارید لطفا قیمتها را به قیمتهای اول سال برگردانید که اگر اینکار را بکنید هم شاهکار کردهاید و هم نیازی به بسته حمایتی نیست و در غیر اینصورت مدیریت کار را به افراد صالح و کاردان و کار بلد تحویل بدهید تا مردم نفس راحتی بکشند !!!!!!!!
اینکه دولت عمد دارد را خودمان می دانیم اما سوال ملت از نماینده هایی که با رای ما و مالیات ما آنجا نشسته اند و حقوق می گیرند و تعطیلات و دعواهای سیاسی هم کم ندارند اینست که: دقیقاً شما آنجا چکاره می کنید و خاصیت شما برای ملت بیچاره چیست؟؟
آقای کوهکن کاش روشن می‌کردید شما چه کردید چرا فکر میکنید شما باید پرچم آتیش بزنید ویکی دیگه عوارض رفتار شما رو رفع و رجوع کنه فکر میکنید چون روی عرشه کشتی قرار گرفتید از غرق شدن کشتی آسیبی نمی‌بینید
دولتیها و دارو دسته اش و مجلسیها و دارودسته اش این مملکت و مردم را بدبخت و بیچاره کردن کاری کردن که حتی امریکا و اسرائیل هم در خواب نمیدیدند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دلار 20 تومنی کجا جا میدید؟
دولت و مجلس با کمک هم و در طی پنج شش سال گذشته تا الان مملکت را به نابودی کشاندند طوری که هیچ یک از دشمنان این مملکت حتی در خواب هم نمیدیدند که ایران به این وضع بیفتد !!!!!!!!!!!!!!!!! شماها این مردم و مملکت را به اتش کشیدید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب آقای تاج گردون عزیز، استاد بزرگوار
کلیه جایگاه های کلان اقتصادی که در اختیار جنابعالی و دوستان شماست.
به نظرم از چهار سال پیش که دوستان و نزدیکانتان را وارد مناصب کلان مدیریتی می فرمودید باید به فکر الان بودید. حداقل نظام بانکی را که ما از نزدیک شاهدش هستیم...
دولت در مقابل مشكلات مات شده حتي قادر به فكر كردن نيست ناتوان ونا كار آمد است فساد ريشه كشور را فاسد كرده فقط مي توان تماشا كرد چون دولت
بابا چرا متوجه نیستین ، کاری ازدستشون بر نمیاد.فقط منتظر قضا وقدر هستند . تا اینکه تکلیفشون معلوم بشه.خانواده هاشون اونور آب منتظرن.
سلام
به دولتمردانی که دستی بر آتش دارند توصیه می کنم . اینقدر ادعای نوکری مردم را نکنید و جگر مردم از دستتان خون باشد . وای بروزی که نتوانید خشم مردم را تحمل کنید.
وقتی کاندیدای نماینده مجلس که چند میلیارد هزینه تبلیغات دروغ برای خودش می کند در مجلس یا خواب است یا خواب می بیند!
دولت باید فکری به حال مردم کند؛خداشاهده یه حلقه طلا واسه ازدواج نمیتونم بگیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
ازدواج نکن وگرنه وضعت از این هم بدتر میشه. عاقل باش.
می گویند ، جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود ؟ برخی بیت المال را بالا کشیدند برخی دیگر دار و ندار را خرج کشور های دوست و برادر کردند . خود کرده را تدبیر نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
احسنت! گل گفتی. تازه میخوان برن برای بازسازی روسیه.
دولت نقش دارد قطعا،شک نکنید.
مردم کجای مملکت هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرمودید اقشار ضعیف!!!
مگر اقشار پولدار و متوسطی هم باقی مانده اند!؟
افت ارزش ریال به کمتر از ۲۰ درصد سال گذشته!
یعنی اگر خط فقر پارسال ۲ میلیون بوده امسال ۱۰ میلیون هست و همه فقیریم!!مردم با چشم خودشون اب شدن سفره ها و زندگیشون رو دیدند! خسته نباشید دولت! مجلس و ....
مذاکره نمیشه جنگ هم نمیشه دلار هم روز به روز میره بالا قیمت ارزاق و..... هم میره بالا مردم هم از گشنگی مردن باکی نیست شهید میشن میرن بهشت!
الان اقازاده ها چه حالی میکنن با دلار ۲۰ تومانی. البته اقای رشیدپور دلار ۲۰ تومان نیستو ۱۸ تومانه. شما وسط دعوا نرخ تعیین نکنید
باا نام خدا .

با سلام .

در جواب ایشان باید بگوییم : ضعیف تر ها می میرند و قوی ترها زندگی میکنند . این قانون طبیعت است .....
ما مردم در امان خدا رها شدیم . هرچه بادا باد .
این موضوع تابلو هست که دولت داره نارامی ایجاد میکنه تا مردم بیان بیرون بره واسه مذاکره واسه خانواده های خودشون البته نه مردم.
از عجایب روزگار اینه که تو این مملکت یک کلمه و فقط یک کلمه بگویید حاضر به مذاکره هستید ببینید قیمتها چگونه سقوط می کنند و اگر اجازه ی مذاکره را نمیدهید حداقل عواقب آن را برعهده بگیرید و این همه سفسطه و مغلطه نکنید که این آشفتگی ها دست بانک مرکزی و فلان وزیر و فلان مدیر دولتی است
هيچ حقوق بگيران نجومي بيشتر خواهد شد
آقای کوهکن از تعاونی مسکن مجلس چه خبر؟
به نظر من دو حالت بیشتر نیست :
1- ما که درآمدمون به دلار نیست و فقط دولت به دلار درآمد داد. چون اقتصاد ما نفتی است. بدهی بانکها و سازمانهایی مثل تامین اجتماعی بالا رفته و عملا رو به ورشکستگی هستند و نقدینگی هم پس از اختلاسهای موسسات مالی و ... بسیار بالاست. برای همین تنها چاره هجوم بانکها و موسسات خصولتی به خرید ارز و سکه و ... هست که هم از ورشکستگی دربیایند هم بدهی دولت پرداخت بشه. حالا این وسط مردم گوشت قربانی هستند دیگه مهم نیست. در هر صورت خودمان انتخاب کردیم دیگه! پس هزینه ایش را هم باید بپردازیم. تحریمها هم اثر دارد ولی نه خیلی موثر!
2- حالت دوم اینه که زمام از دست دولت خارج شده که باز هم مردم گوشت قربانی هستند
به نظر من اگر حالت 1 باشد در آینده ای نه چندان دور این مشکلات حل میشود. ولی موضوع اینه این یه دور باطله. چون سیستم رانت دولتی و ضعف مدیریتی باعث میشه دوباره چند سال دیگه این اتفاق بیفته.
پس کلا تعطیلیم و باید به فکر خرید قبر بیافتیم یا فرار کنیم بریم از این مملکت.
تابی جون. ببینم جرات چاپیدن داری یا تو هم دنبال خرید قبری!
خسته نباشی جناب روحانی ...
بدبخت ترین ملت جهان با ایدئولوژی خاص در جهان
این متن بنده رو به یاد داشته باشید.
قیمت دلار به شدت افت خواهد کرد و افرادی که تمام زندگی و سرمایه خود را تبدیل به دلار کرده بودند نابود و ورشکسته خواهند شد به طوریکه دست به خودکشی خواهند زد.قیمت حقیقی دلار نهایتا ۸۰۰۰ تومان بیشتر نیست و قیمت فعلی کاملا مصنوعی و غیرواقعی است.طی ماههای آینده اتفاقهایی باور نکردنی رخ خواهد داد دولت روحانی را کنار خواهند گذاشت و یک دولت با ریاست یک فرد نظامی و کابینه کاملا نظامی بر سر کار خواهد آمد و فضای کشور به سمتی خواهد رفت که ایجاد هرج و مرج و نابسامانی و آشوب را نخواهد داشت و دلار تا حدود ۷ یا ۸ هزار تومان سقوط خواهد کرد.
دوستان عزیز باید این موارد پیش می آمد تا نیازی به چاپ اسکناس نباشد بالاخره باید ما باید در فلسطین خرج کنیم وقتی از نفت نباشد خوب باید از جیب مردم باشد جای دیگری وجود ندارد.
این مورد هم باید در زمان دولتی که اصول گرا نباشد رخ میداد تا دولت در سایه به هدف خود برسد اکنون با یک تیر صد نشان زده اند.
قرار است جشن هسته ای بگیریم . انرژی هسته ای حق مسلم ماست .
وقت خواب...
با افزایش قیمت ارز پول حاصل از آن را حالا بگو چگار میکنید . ماشالاه چه فراوان هستند دوستان و هموطنان ما در لبنان و سوریه و عراق ..... فراوان . مگر ته دیگ چیزی میماند . یعنی آلان جمعیت ما مرز دویست میلیون نفر هستیم . همه میدانند که این درآمد سرانه باید بین کشورهای دوست تقسیم شود . گاز رسانی به ییلاقات دور دست نیمه تمام ول شده . آقای روحانی برگرد به وعده های که بمردم دادی .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
چند وقت پیش یه خانم لبنانی اومده بود توی تلویزیون،میگفت ما در جنگ کنار شما بودیم الان هم هر دستوری ایران بدهد اطاعت میکنیم،بعد هم طلبکار شد که چرا شما در خیابان به ما متلک میگین،
دولت کریمه برای همه خیلی کار کرده
با این تورم لجام گسیخته، پدر فقیر و متوسط را در آورد!!
اونوقتها که مثبت منفی گذاشته بود هم روراست نبود امارش۰ شب مثلاً ۸۱ و روز بعد میشد سی تا۰ تقلب در رای ۰شما هم بله؟
تابناک چرا رای های مثبت و منفی رو حذف کردی
یک قدم پشت به دموکراسی رفتی ؟
هزینه هر موشک یک میلیون دلار است. با دلار 17 هزار تومنی یعنی هر ایرانی 200 تومن. هر موشکی که در سوریه یمن زده می شود یعنی 200 تومن از جیب هر ایرانی رفت به هوا.
همش کار بی بی سیه.....چه میکنه این بیبیسی !!!!
قول خواهد داد قویها را هم مانند ضعیفها عیف کندتاهمه مثل هم وکل کشور ضعیف باشند واز دیروز شروع کرده
به این می گویند نسل کشی خاموش !
جناب کوهکن از برکت وجود امثال شما در اداره کشور همه مردم زیر خط فقرند چرا فکر می کنید دولت باید فقط به فکر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشد؟ والله همه مردم به اخر خط رسیدن دلار ۱۹۰۰۰ تومان دیگه همه را بدبخت کرده
بنده با مدرک دکتری و کار علمی نیاز به لب تاب دارم رفته ام بخرم میگن ۸ تا ۱۰ میلیون ، با یک حقوق معلمی چکار کنم
مگه چند روزه که این رئیس بانک مرکزی عوض شده عزیز من؟؟؟؟؟
پس کو اقای رئیس جمهور! اوضاع بدتر شده که؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نمیتونین این قد نگین دستی پشت پرده هستش ؟؟؟؟؟؟؟؟
مدیریت ندارین برین کنار بخدا کسی اعتراض نمیکنه فقط برین کنار؟؟؟؟؟؟
آقای رئیس جمهور . با این اوضاعی که به بار آوردین مملکت برای ما ایرانی ها جهنمی شده . اما در عوص برای اعرابی که یا برای کشور های آسیای میانه که به این مملکت میان بهشتی ایجاد کردی هی می خورن و بریز و بباش مکنن و سر آخر خلال دندون هم از ما می خوان می خندن و می رن.
برید جمع کنید خودتونو
یک داروی قدیمی که برای بیماران سرطانی به خصوص کودکان حیاتی هست نمیتونید تامین کنید
سلام دوستان من اگرده هزاردلارداشتم دیگرهیچ غمی نداشتم باورکنید جدی میگم نه هزاردلارپنیرلیقوان میخریدم وهزار دلارهم میدادم نان سنگک دوبرکنجدی ازصبح تاشب مینشستم میخوردم ودعا به جان خالق نان سنگک میکردم
برای قشر حقوق بگیر وکارگر هیچ کاری نمی کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل