بازدید 2815

چرا نباید کودکان را تنبیه کنیم؟

کد خبر: ۸۳۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 26 September 2018

تنبیه کودکان یک باور اشتباه است که در اکثر جوامع پذیرفته شده اما روانشناسان بر خلاف نظر عموم معتقدند که تنبیه نه تنها تاثیر مثبتی ندارد، بلکه زمینه ساز بروز عوارض منفی مضاعف می‌شود.

به گزارش ایسنا، و به نقل از سایکولوژی تودی، طبق آخرین مطالعه روانشناسان آمریکایی مشخص شد که تنبیه کودکان نه تنها تاثیر مثبتی در تربیت ندارد، بلکه عوارض منفی آن ممکن است تا همیشه در ذهن کودکان باقی بماند.

از نظر روانشناسی، تنبیه به منظور ایجاد درد برای کاهش و یا توقف یک رفتار ناشایست است که ممکن است با استفاده از دست و یا وسایل دیگری انجام شود.

به گفته روانشناسان، متاسفانه باور اشتباه در مورد اثرات مثبت تنبیه ریشه در گذشته‌های دور دارد و در گذر زمان نسل به نسل منتقل شده است.

طبق آخرین مطالعات روانشناسان تنبیه کردن مهمترن عامل پیدایش رفتارهای خشونت‌آمیز در کودکان است و به عبارتی چرخه معیوب خشونت را در ذهن کودکان زمینه‌سازی می‌کند.

محققان پس از انجام مطالعات متعدد به این نکته دست یافتند که اگرچه هرگونه تنبیه بدنی ممکن است در کوتاه مدت باعث بهبود یا کنترل شرایط رفتاری کودکان شود، اما تنبیه کردن در بلند مدت اثرات روحی و روانی بسیار مخربی بر ذهن کودکان وارد می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر