بازدید 8025
۲

آخرین وضعیت برداشت آب‌های ژرف سیستان

کد خبر: ۸۳۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 26 September 2018

کمبود منابع آبی در کشور مشکل جدیدی نیست و حداقل دو دهه است که کارشناسان درباره این معضل هشدارهای جدی می دهند. در این دو دهه نیز اگرچه اقداماتی صورت گرفته اما همچنان مشکل باقی است و راهکارهای جدید پیشنهاد می شود.

به گزارش روزنامه خراسان، سال گذشته بود که هیئت دولت تصویب کرد مبلغ 250 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، برای تامین آب شرب اضطراری استان سیستان و بلوچستان در قالب انجام حفاری برای استحصال آب های ژرف در اختیار وزارت نیرو قرار بگیرد. همچنین قرار شد روسیه نیز در پروژه ای ۲۵۰ میلیون دلاری برای اکتشاف آب در ذخایر ژرف با ایران مشارکت کند.

پس از آن بود که مطالعات عملیات ژئوفیزیک برای شناسایی آب‌های ژرف در عمق بیش از هزار متری زمین و عملیات حفاری در جست وجوی منابع تجدیدپذیر آب در مناطق اولویت‌بندی شده کشور آغاز شد.

در همین زمینه و در فرصتی کوتاه از رضا اردکانیان وزیر نیرو در خصوص آخرین وضعیت اکتشافات و برداشت از حوزه آب های ژرف پرسیدیم که وی به خبرنگار خراسان اظهار کرد : الان چاه سیستان در مرحله نهایی شدن آزمایش های میزان ذخیره و کیفیت است اما هنوز برداشتی انجام نشده است.

این خبرحاکی است برآوردها نشان می دهد که در مناطقی مانند خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، اولویت حفاری برای رسیدن به آب ژرف وجود داشته و حفاری هر حلقه چاه اکتشافی در بلوک‌ها و نقاط عمیق و ژرف نیز به حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت سالانه نیاز دارد .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
در مناطق جنوبی استفاده از توربین برق بادی در سواحل و استفاده از برق تولیدی در دستگاه های آب شیرین کن بهترین گزینه است.
اقای وزیر الان که دو ماه هست دکل حفاری ما در سیستان منتظر تخصیص بودجه شماست و شما دست روی دست گذاشته اید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار