بازدید 3211

هیچ مشکلی در تولید شیرخشک نداریم

کد خبر: ۸۳۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۳ 26 September 2018

وزیر بهداشت گفت:برای این‌که به مصرف‌کننده فشار نیاید باید مابه‌التفاوت نرخ ارز را به جای پرداخت به تولیدکننده در قالب بیمه به مصرف‌کننده بدهیم.

به گزارش مهر، سید حسن قاضی زاده هاشمی بعدازظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه شیر خشک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معتقدیم دولت می‌تواند به بیمه کمک کرده و دست بازار را باز بگذارد تا به روال معمول خود عمل کند و نباید بر اساس مسیرهای یارانه‌ای عمل کنیم که خدای ناکرده فسادی در آن ایجاد نشود.

وی افزود: برای این‌که به مصرف‌کننده فشار نیاید و هزینه‌ای تحمیل نشود، مابه‌التفاوت نرخ ارز را به جای پرداخت به تولیدکننده در قالب بیمه به مصرف‌کننده بدهیم که هم مانع ایجاد قاچاق خواهد شد و هم تکلیف تولیدکننده روشن است.

وزیر بهداشت بیان کرد: در شرایط فعلی اگر قرار باشد ارائه خدمات بدون مشکل انجام شود باید حمایت های لازم صورت گیرد و این موضوع را به رئیس جمهور و سازمان برنامه‌وبودجه اطلاع داده ایم.

وی گفت: یکی از مشکلات امروز ما این است که زمانی تصمیم می‌گیریم که کار از کار گذشته و مشکلات ایجاد شده است. سازمان برنامه‌وبودجه باید پیشنهاد خود را به دولت ارائه کند و مانع از تعطیلی برخی از خدمات سلامت به مردم چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی شود.

قاضی زاده هاشمی در ادامه تصریح کرد:هیچ مشکلی در تأمین مواد اولیه و تولید شیرخشک نداریم. شیرخشک در داخل کشور تولید می‌شود و بخشی از مواد آن باید از خارج بیاید که در حال حاضر پیش‌بینی ۸ ماهه آینده شده است.

وی خاطرنشان کرد: نیازی به انبار کردن شیر خشک در منازل نیست، چراکه شیرخشک تاریخ مصرف دارد و انبار کردن آن‌ها برای بچه‌ها مشکل ایجاد می‌کند و به همین دلیل است که در احتکار ها شیرخشک کمتر به چشم می آمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر