بازدید 4059

تخفیف ۷۰ درصدی به آژانس ها برای ورود به طرح

کد خبر: ۸۳۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۶ 26 September 2018

زهرا صدر اعظم نوری از تصویب ۲۰ درصد تخفیف بیشتر برای عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده های مرکزی شهر برای وانت بار و آژانس ها به شرط ثبت در سامانه شهرداری در کمیسیون سلامت خبر داد.

به گزارش مهر، نود و دومین جلسه کمیسیون سلامت و محیط زیست با حضور زهرا صدر اعظم نوری رییس کمیسیون، آرش میلانی رییس کمیته سلامت، محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک، مدیر عامل ستاد معاینه فنی و کارشناسان کمیسیون برگزار شد.

بررسی لایحه الحاق سه تبصره به ماده ۴ مصوبه تعیین عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده های مرکزی شهر تهران، بررسی لایحه تعیین بهای مبنای تعرفه صدور بار برگ در شهر تهران و گزارش پور سید اقایی در خصوص کنترل آلایندگی خودروها برای نیمه دوم سال جاری و موضوع دوچرخه اشتراکی دستورات این جلسه بود.

در ابتدای این جلسه پور سید آقایی در تشریح تعیین عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده های مرکزی شهر تهران گفت: آژانس ها و وانت بار ها مشکلی خود را زیر نظر شهرداری نمی دانند و ما اطلاعاتی از تردد آنها نداریم و فقط در زمان طرح ترافیک است که به شهرداری مراجعه می کنند.

وی افزود: سال گذشته ۱۰ هزار طرح و امسال ۸ هزار طرح ترافیک در اختیار آژانس ها قرار گرفته است که برای امسال با تعرفه ۵۰ درصد تخفیف این امر صورت پذیرفت.

پور سید آقایی ادامه داد: با این وجود اعتراض هایی شد و تلاش برای کاهش میزان تخفیف حتی به ۹۰ درصد هم شد اما تصمیم بر این شد لایحه ای تدوین شود تابه موجب آن تخفیف را به ۷۰ درصد برسانیم اما این میزان تخفیف منوط به این است در شهرداری سامانه تردد آژانس ها راه اندازی شود و هر خودرویی که در روز ۳ بار در آژانس ثبت تردد کند مشمول این تخفیف شود. بر این اساس باید برای ما محرز شود که فرد شغلش راننده آژانس است.

وی ادامه داد: برای وانت بار ها هم چنین سیاستی را اعمال کردیم با این تفاوت که سامانه وانت بار ها موجود است و هر وانتی که ۳ بار ثبت باربری کند نیز مشمول ۲۰ درصد تخفیف که در مجموع ۷۰ درصد تخفیف است می شود.

پور سید آقایی با بیان اینکه ما برای تاکسی های پلاک "ع" نیز تخفیف ۷۰ درصد برای ورود به محدوده طرح ترافیک در نظر گرفتیم گفت: این تاکسی ها اکثرا تاکسی فرودگاه هستند و لذا می توانند مشمول این تخفیف شوند.

وی خاطر نشان ساخت: این مهم جز برنامه های سال آینده ما است و می خواهیم این موضوع را به تمام سهمیه آژانس ها تعمیم دهیم منوط به ثبت در سامانه شهرداری.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: به موجب این امر ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان تخفیف شامل آژانس ها خواهد شد. در حال حاضر یک راننده آژانس به طور ماهانه ۱۶۵ هزار تومان برای ورود به محدوده طرح ترافیک می پردازد که نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان تخفیف مشمول آنها خواهد شد. البته اسنپ و تاکسی شامل این امر نمی شوند چرا که شهرداری اصولا این شرکت ها را قانونی نمی داند.

در ادامه زهرا صدر اعظم نوری گفت: این مهم یک حرکت رو به جلو خواهد بود برای قانون مند کردن. پراکندگی اطلاعات یکی از مشکلات در کشور است که این اطلاعات از محل هایی که باید مورد بهره برداری قرار بگیرد یا وجود ندارد یا مورد استفاده قرار نمی گیرند.

وی گفت: به طور قطع نمی دانیم چه تعداد خودرو در آژانس ها و چه تعداد وانت بار فعال است و اگر اطلاعات این ها اخذ شود می تواند مثمر ثمر باشد و از تخلفات جلوگیری کند. حتی اگر به حداقل دست پیدا کنیم موفقیم.

نوری افزود: این مهم اتفاق خوبی خواهد بود به شرط آنکه یک سامانه به روز و فعال ایجاد شود و مشکلات نرم افزاری نباید داشته باشد که نیاز به تمهیدات لازم دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان