بازدید 24769
سخنرانی ضد ایرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل؛

به دنبال به صفر رساندن صادرات نفت ایران هستیم/توافق هسته‌ای موهبت بادآورده‌ای برای رهبران ایران بود

ترامپ در ادامه لفاظی‌های خود گفت: «تحریم‌ها از پنجم نوامبر اجرا می‌شود و پس از آن تحریم‌های دیگری خواهد بود. ما به دنبال صفر کردن صادرات نفت ایران هستیم. ما اجازه نمی‌دهیم کشورهایی که مرگ بر آمریکا و اسرائیل می‌گویند، بتوانند سلاح هسته‌ای داشته باشند. از همه کشورهای می‌خواهیم تا رژیم ایران را منزوی و از مردم ایران حمایت کنند.»
کد خبر: ۸۳۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 25 September 2018

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، به تشریح مسائل اصلی مدنظر دولت تحت کنترلش پرداخت.

به گزارش «تابناک»؛ وی پیش از ورود به سالن مجمع عمومی در جمع خبرنگاران گفت: می‌خواهیم روابط خیلی خوبی با ایران داشته باشیم اما این محقق نشده است. آنها باید شیوه خود را تغییر دهند. تا ایرانی‌ها شیوه خود را تغییر ندهند، هیچ دیداری با آنها رخ نخواهد داد. آنها راهی جز تغییر رویکرد خود ندارند.

رئیس جمهوری آمریکا در آغاز سخنانش عملکرد خود را در یک سال بهتر از عملکرد تمام رؤسای جمهوری آمریکا دانست که این سخنان با خنده و تشویق حضار مواجه شد.

ترامپ گفت: یک سال پیش که در این سالن در مقابل شما ایستادم از خطرات بزرگی که جهان را تهدید می‌کند برای شما سخن گفتم و اینکه چگونه می‌توان بر آنها فائق آمد. امروز که یک سال از عمر دولت من می‌گذرد، اوضاع به مراتب بهتر شده است. می‌توانم بگویم دولت من در این یک سال به اندازه تمام دولت‌های آمریکا کار کرده است. اقتصاد ایالات متحده در شرایط کاملا بهتری قرار دارد، بورس ما با رشد چشمگیری مواجه بوده، بیکاری بسیار کم شده و میلیون‌ها فرصت شغلی جدید ایجاد کرده‌ایم. کاهش مالیات، ساخت دیوار برای جلوگیری از ورود پناهجویان به آمریکا نیز از دیگر کارهای موفق ما بوده است.

وی ادامه داد: در این یک سال، ما بودجه نظامی کشور را به شکل چشمگیری افزایش دادیم که برای سال آتی نیز چنین است و این به معنای قدرتمندتر شدن ارتش و قدرتمندتر شدن آمریکاست. ما از مردم آمریکا دفاع می‌کنیم و منافع آنها در اولویت قرار دارد. ما با مردم دیگر کشورهای جهان که به دنبال صلح هستند و ما را در این راستا یاری می‌کنند، همکاری می‌کنیم.

ترامپ افزود: من مفتخرم نماینده آمریکا در میان کشورهای جهان باشم. روابط دوستی عمیقی با رهبران بسیاری برقرار کرده‌ام و ما با حمایت کشورهای بسیاری از جمله کره شمالی توانستیم پیشرفت های بزرگی را حاصل کنیم و تسلیحات هسته‌ای را از شبه جزیره کره برچینیم. آزمایش‌های هسته‌ای متوقف شده، گروگان‌ها آزاد شدند و پیکر قهرمانان ما که در جنگ (کره) کشته شده‌ بودند، به آمریکا بازگردانده شده‌اند.

به دنبال به صفر رساندن صادرات نفت ایران هستیم/توافق هسته‌ای موهبت باد آورده‌ای برای رهبران ایران بود

رئیس جمهوری ایالات متحده گفت: من از کشورهای عضو که کمک کردند ما این لحظه را رقم بزنیم، قدردانی می‌کنم. این حمایت بسیار مهم بود. از رهبران چین، کره شمالی و جنوبی و ژاپن قدردانی می‌کنم. در خاورمیانه نیز تغییرات بزرگی را حاصل کردیم. در جریان سفر به عربستان، مرکزی برای مبارزه با تروریسم تأسیس کردیم. امارات، عربستان و قطر تعهد دادند که میلیاردها دلار برای کمک به مردم یمن و سوریه اعطا کنند.

ترامپ گفت، امارات، عربستان و قطر قول داده‌اند که میلیاردها دلار را به مردم سوریه و یمن کمک کنند. به گفته وی، کشورهای منطقه هستند که باید آینده خود را انتخاب کنند.

رئیس جمهوری آمریکا با توصیف داعش به «قاتلان خونخوار»‌ گفت، آن‌ها اراضی تحت سلطه آن‌ها را از دست دادند.

ترامپ گفت:‌ «تراژدی سوریه قلب را می‌شکند و هدف ما کاهش تنش است ... ما از سازمان ملل می‌خواهیم پروسه صلح تقویت شود. اگر رژیم اسد سلاح شیمیایی استفاده کند، به آن قطعا واکنش نشان می‌دهیم.»

وی ادامه داد: «هر راه حل برای بحران انسانی برای سوریه، باید شامل راهبردی باشد که به رژیم بی‌رحمی که آن را ممکن است، پاسخ داده شود.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اظهارات ضدایرانی خود گفت: رهبران ایران به دنبال خونریزی و خشونت هستند. رهبران ایران میلیاردها دلار از ثروت ایران را غارت کرده‌اند تا جیب‌های خود را پر کرده و در منطقه جنگ به راه اندازند. مردم ایران بهای سنگینی به خاطر سیاست‌های خصمانه کشورشان پرداخته‌اند. به همین دلیل، بسیاری از کشورهای منطقه از تصمیم من برای خارج کردن ایران از توافق بسیار بد 2015 حمایت کردند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «توافق هسته‌ای موهبت بادآورده‌ای برای رهبران ایران بود، بودجه نظامی 40 درصد افزایش یافت. ایالات متحده کارزاری را برای فشار اقتصادی بر ایران تدارک دیده تا مانع از منابع ایران برای ادامه سیاست‌های خونبارش شوند».

ترامپ در ادامه لفاظی‌های خود گفت: «تحریم‌ها از پنجم نوامبر اجرا می‌شود و پس از آن تحریم‌های دیگری خواهد بود. ما به دنبال صفر کردن صادرات نفت ایران هستیم. ما اجازه نمی‌دهیم کشورهایی که مرگ بر آمریکا و اسرائیل می‌گویند، بتوانند سلاح هسته‌ای داشته باشند. از همه کشورها می‌خواهیم تا رژیم ایران را منزوی و از مردم ایران حمایت کنند.»

رئیس جمهوری آمریکا افزود: «ما از تصمیم دولت‌ها برای تعیین پایتخت‌های خود حمایت می‌کنیم و برای همین سفارت خود را به اروشلیم منتقل کردیم.»

ترامپ گفت: «آمریکا اجازه نمی‌دهد از اقتصادش سوءاستفاده شود.»

دونالد ترامپ همچنین در خصوص کره شمالی گفت: «رئیس کیم در حال تعامل با ما بوده است، وی پیشرفت‌های شگرفی انجام داده است. بسیار بزرگتر از آن که مردم بتوانند درک کنند یا بخواهند ... ما مکاتبات شخصی زیادی با رئیس کیم دارم.»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد، ایران «بسیار بد» عمل کرده است. وی افزود که ایالات متحده هم‌اکنون در خصوص ایران «چیزهای زیادی» از جمله تحریم‌ها را انجام می‌دهد.

روز گذشته بود که نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده نزد سازمان ملل به تشریح اولویت‌ها و دستورکارهای اصلی ترامپ در سازمان ملل پرداخت. به گفته هیلی، ترامپ درباره آنچه «تهدیدهای ایران» می‌نامد، تسلیحات ادعایی شیمیایی در سوریه و وضعیت کره شمالی سخن می‌گوید.

فلسطین

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش به اقداماتش درباره فلسطین پرداخت و گفت: دولت ما اقدامات جدیدی درباره مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل آغاز کرده و به دنبال تحقق برنامه‌های خود است. ما بر اساس برآوردهای کارشناسی عمل می‌کنیم و به مسائل دینی کاری نداریم. تلاش می‌کنیم مذاکرات صلح را در خاورمیانه به نتیجه برسانیم.

جنگ تجاری

وی همچنین به مسأله تعرفه‌های گمرکی اشاره کرد و گفت: آمریکا دیگر بازاری با درهای باز برای دیگران نیست. ما دیگر اجازه نمی‌دهیم شرایط همانند سابق ادامه یابد. برخی در گذشته اجازه ورود کالاهای ما به کشورشان را نمی دادند و در مقابل به دلیل قوانینی که بود از وضعیت سوءاستفاده می‌کردند و کشور ما به بازاری برای آنها بدل شده بود که به صنایع ما آسیب جدی وارد کرده بود؛ بنابراین، ما خواستار تغییر این روند هستیم و سازوکارهای جدیدی با مکزیک و کره جنوبی تعریف کرده‌ایم و به دنبال پیاده کردن این شیوه با دیگر کشورها هم هستیم. با تمام احترامی که برای رئیس جمهوری چین قائلم، باید بگویم وضعیت کنونی به هیچ وجه پذیرفته نیست.

خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل

ترامپ در ادامه به بحث خروج کشورش از شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز پرداخت و گفت: نماینده ما در این شورا راهی برای ایجاد اصلاحات در آن ارائه داد، چون به اعتقاد ما این شورا کارآمدی خود را از دست داده بود؛ اما آنها این پیشنهاد ما را قبول نکردند و ما از این شورا خارج شدیم. آمریکا برای دیوان کیفری بین‌المللی جایگاهی قائل نیست و ما معتقدیم این دیوان توانایی اجرای مأموریتش را ندارد.

اوپک

رئیس جمهوری آمریکا به مسأله جهانی شدن نیز اشاره کرد و گفت: او این مساله را قبول ندارد. ترامپ گفت: آمریکا را آمریکایی‌ها اداره می‌کنند. ما بر تأمین امنیت، انرژی و منابع انرژی هم‌پیمانانمان تأکید داریم. اوپک و کشورهای بزرگ این سازمان، همواره در حال غارت جهان بوده‌اند و این وضع قابل پذیرش نیست. ما از کشورهای عضو اوپک حمایت کردیم و آنان از این اقدامات سوءاستفاده کرده و بهای نفت را بالاتر می‌برند. آنان قیمت‌های گران نفت را بر ما تحمیل می‌کنند. اوپک باید قیمت‌هایش را پایین بیاورد. آنها باید کاهش تولید را متوقف کنند.

بحران مهاجرت

وی درخصوص مسأله مهاجرت گفت: ما بر حفظ مرزهای ملی و مقابله با گروه‌های قاچاق انسان تأکید داریم. ما به حق کشورها برای داشتن سیاستی خاص در قبال مسأله مهاجرت که براساس منافعشان است احترام می‌گذاریم. تنها راه حل برای مسأله مهاجرت باید این باشد که به افراد برای تضمین داشتن زندگی بهتری در کشورهای خودشان کمک کنیم.

ونزوئلا

ترامپ افزود: ما شاهد بحران انسانی در ونزوئلا هستیم. افراد بسیار به دلیل سیاست‌های نظام مادور و کشور خود را ترک کردند. ونزوئلا در گذشته از ثروتمندترین کشورهای بود؛ اما در حال حاضر به دلیل سیاست‌های سوسیالیستی نظام آن وضعیت اقتصادی این کشور نابسامان است. رویکردهای سوسیالیستی، شرایط را به سمت نابسامان‌تر شدن اوضاع پیش می‌برند. تمامی کشورهای جهان باید با سوسیالیسم مقابله کنند. ما خواهان دموکراسی در ونزوئلا هستیم.

وی درباره ارائه حمایت‌های مالی (از ونزوئلا) نیز گفت: ما تنها به طرف‌هایی کمک‌های خارجی ارائه می‌دهیم که به ما احترام می‌گذارند و ما این کمک‌ها را در اختیار دوستانمان نیز می‌گذاریم. آمریکا کشوری است که بیشترین کمک‌ها را ارائه می‌دهد. کشورها هر یک باید به مسئولیت خود عمل کرده و تعهداتی را که وعده داده‌اند، محقق کنند. ما در این سالن که شاهد لحظات تاریخی بسیاری بوده است، این پرسش را مطرح می‌کنیم که ما چه جهانی برای فرزندان خود بر جای می‌گذاریم و چه چیزی برای نسل‌های آتی به ارث گذاشته می‌شود؟

آزادی و دموکراسی مورد نظر ترامپ

ترامپ در پایان سخنانش به مسأله آزادی و دموکراسی در کشورهای مختلف و خود ایالات متحده اشاره کرد و گفت: ما به عنوان آمریکایی‌ها می‌دانیم که برای آینده چه می‌خواهیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۰۹
انتشار یافته: ۳۰
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
مرگ بر اختلاس گر
مرگ بر مدیر دوتابعیتی
مرگ بر مدیر بازنشسته ای که شاغل است
مرگ بر آقازاده های دزد
مرگ بر خودروسازانی که خودرو وارد میکنند
بدبخت ها مثل....از ایران می ترسند و چه قدر روی ایران متمرکز هستند و کلمه ایران را چند بار تکرار می کنند
در حالیکه اقتصاد ان ها ۲۰ برابر ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
بدبخت به کسی میگن که هشتش گروی نوهشه.
الان مردم آمریکا بدبختند یا مردم ....؟
دروغگو.
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد .
به جرات می توان گفت عامل اصلی اختلاف فاحش طبقاتی در ایران ، متکی بودن اقتصاد ما به صادرات نفت و گاز است که باعث به وجود آمدن اختلاسهای میلیاردی و به یغما رفتن ثروت ملی به دست فواحش اقتصادی شده است .
وقتی آمریکا گروگان لابی اسرائیل و عربستان بشود بیشتر از این هم نمیشه انتظار داشت.
ترامپ همه کارش شده ایران، از نظر ترامپ هر کاری عربستان و اسرائیل انجام بدهند خوب است و هرکاری ایران انجام بدهد بد است.
فعلا که تمام سیاست های امریکا فشارش روی مردم بوده است.
ای بابا نطر ترامپ و کیهان در مورد برحام چرا شبیه هم شده؟!!!!
سخنرانی های روحانی در این ۵ سال کلی و تکراری و درباره تعامل و صلح جهانی بود ، در حالی که در این فرصت باید مصداقی صحبت کرد ..
چیز جدیدی تو چنته نداشت
کاش رییس حمهور ما به اندازه ترامپ به حرفها و قول هاش عمل می کرد
خوب بعضی چیزها را اگر دشمن هم بگوید باید قبول کرد۰ پولهایی که از برجام گرفتید برای مردم تشریح کنید که به کجا و هزینه چه شد؟
بالاخره برجام به نفع ایران بود یا آمریکا ؟؟؟؟ نظر حاج حسین شریعتمداری را جویا هستیم .
مرگ بر ادم زورگو نه ملت امریکا از اون طرف دنیا میخواهی چی رو ثابت کنی اگه به فکر ملت ایران هستی چرا تحریم دارویی
خدایا
به تو پناه میبریم از بازی های سیاسی جهان
ما را به سیاستمداران امیدی نیست
انصافا ترامپ در یک مورد حق داشت . او برای امریکا کاری کرد که در دوره های پیشین هیچ رئیس جمهوری از ایالات متحده نتوانسته بود انجام دهد . استهزاء رئیس جمهور امریکا هنگام سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل !!
سخنرانی شیوا واندیشمندانه ترامپ واقعا برای ملت آمریکا وکلیه آزاداندیشان جهان باعث افتخاربود ثابت کرد الحق رییس جمهور متمدنترین و پیشرفته ترین وآزادترین و قدرتمنمدترین کشورجهان است
به نظر من سخنرانی امسال ترامپ یک شکست تمام عیار برای او بود. خودش هم متوجه شد که حاضران با تمسخر به او نگاه میکنند. در چند نوبت هم بهش خندیدند.
اگر کشورها بخواهند، آمریکا مهار خواهد شد.
چهل دقیقه صحبت کردند درزمینه های تمامی زمینه ها صحبت کردند بدون انکه ازروبخوانند ومانند روحانی انشا بخوانند خوشا بحال ملت ملت آمریکا باوجود چنین رییس جمهور کارآمد و شجاع ودلسوز ملت آمریکا
ترامپ ، کریم شیره ای آمریکاست .
نمی شه به روحانی بگین سخنرانی نکنه
دلار تا فردا ۲۰ هزار تومن می شه
ترامپ درگزارش فرمودند چهارمیلیون شغل ایجاد کرده وتورم ومیزان بی کاری رابه حداقل رسانده شیخ حسن روحانی چه اقدام مثبتی داشته درصد تورم به بالاترین حد ممکن رسیده بی کاری بیداد میکند بازنشستگان زیرفشاراقتصادی کاردبه استخوانشان رسیده
ما که از بس گلابی خوردیم دیگه قندمون بالا زد!!!!!!!!!!!!
تحریمهای آمریکا یک طرف، فساد و ندانم کاری مسئولان یک طرف.
شتر در خواب بیند پنبه دانه! سگ زرد بی مقداری که کاسه لیس صهیونیستهاست. وعده خداوند نابودی این فرزندان شیطان است.
بدبخت شديم
دولت و حکومت ما با پایین آوردن ارزش دلار باید مشت محکمی به دهان رژیم آمریکا وارد کنند.
روحانی چی گفته؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار