بازدید 4925

توضیحات عراقچی درباره «وزرای خارجه ایران و ۱+۴»

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در صفجه شخصی خود در فضای مجازی، در خصوص نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۴ که شب گذشته در نیویورک برگزار شد، توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۸۳۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 25 September 2018

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در صفجه شخصی خود در فضای مجازی، در خصوص نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۴ که شب گذشته در نیویورک برگزار شد، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، توضیحاتی را در خصوص نشست وزرای خارجه ایران و کشورهای ۱+۴ ارائه کرده است.

متن کامل توضیحات عراقچی به شرح زیر است:

در پایان این نشست وزرای خارجه ایران و کشورهای ۱+۴ اقدام به صدور بیانیه مشترکی کردند که واجد نکات مهم و قابل توجهی است.

در این بیانیه کشورهای عضو برجام بر اجرای کامل و موثر این توافق از جمله در حوزه رفع تحریم ها تاکید و اذعان کردند که رفع تحریم ها و برخورداری ایران از منافع اقتصادی حاصله، بخش کلیدی و حیاتی برجام است.

وزرای خارجه در این بیانیه اظهار تاسف عمیق خود را نسبت به خروج آمریکا از برجام اعلام کردند و در یک مقابله آشکار با تحریم های یک جانبه آمریکا بر تعهدات خود مندرج در بیانیه قبلی در تاریخ ۱۵ تیر ۹۷ در موضوعاتی همچون حفظ و ارتقای روابط گسترده تر اقتصادی با ایران؛ حفظ و استمرار کانال‌های مؤثر مالی برای تعامل با ایران؛ تداوم صادرات نفت و میعانات گازی، محصولات نفتی و پتروشیمی تاکید کردند.

آنها همچنین تعهد خود را به پیگیری اقدامات مشخص و موثر برای تضمین کانال‌های پرداخت با ایران تکرار کردند.

نظر به فوریت و ضرورت حصول به نتایج ملموس، وزرای خارجه از پیشنهادات عملی برای حفظ و توسعه کانال های پرداخت و به طور مشخص ابتکار تاسیس یک «سازوکار ویژه» برای تسهیل پرداخت های مربوط به صادرات (شامل نفت) و واردات ایران، که فعالان اقتصادی را در تعقیب تجارت مشروع با ایران مساعدت کرده و به آنها اطمینان مجدد می‌دهد، استقبال کردند.

آنها همچنین بر اراده قوی خود برای حمایت از فعالیت بیشتر برای عملیاتی کردن فوری این «سازوکار ویژه‌» در کنار تداوم تعامل با شرکای منطقه ای و بین المللی تصریح کردند.

بیانیه وزرای خارجه ایران و کشورهای ۱+۴ دیگر کشورها را نیز به اتخاد سیاست ها و ایجاد سازوکارهای مشابه در روابط اقتصادی خود با ایران تشویق کرده و خواهان حفظ و تقویت روابط دو جانبه اقتصادی با ایران و بسیج همه امکانات از جمله از طریق همکاری باکشورهای ثالث برای عادی سازی موثر روابط تجاری و بازرگانی با ایران شده ‌است که بیان آشکار اراده اعضا برای حفظ برجام است و آشکارا در مقابل اراده آمریکا برای نابودی برجام و اعمال مجدد تحریم ها بر ایران قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی