بازدید 1440

سمعک در لیست کالاهای اساسی قرار گرفت

کد خبر: ۸۳۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 25 September 2018

مدیرکل دفتر توانبخشی بهزیستی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار معلول ناشنوا و کم شنوا در انتظار سمعک هستند گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز مشکلاتی در تأمین سمعک داشته‌ایم که قرار شد در لیست کالاهای اساسی وزارت بهداشت قرار گیرد.

به گزارش فارس، افروز صفاری به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان گفت: 83 مرکز ارائه خدمات به کودکان کم‌شنوا، ناشنوا در 36 استان راه‌اندازی شده است که خدماتی در حوزه‌های مختلف توانبخشی، قبل، بعد و حین کاشت حلزون ارائه می‌کنند.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی بهزیستی کشور گفت: با تلاش‌های صورت گرفته 90 درصد از کودکان کم‌شنوا و ناشنوا به مدارس عادی راه پیدا کرده‌اند.

صفاری با اشاره به تجهیزات توانبخشی و سمعک برای افراد دچار کم‌شنوایی و ناشنوایی گفت: در این زمینه با توجه به افزایش نرخ ارز ما مشکلاتی را در خصوص تجهیزات توانبخشی بویژه سمعک داشته‌ایم.

وی بیان کرد: در همین زمینه سازمان بهزیستی مکاتباتی را با دفتر تجهیزات وزارت بهداشت در خصوص کمبود وسایل مورد نیاز در حوزه معلولان بویژه سمعک انجام داده است و از آنها خواسته است که سمعک را جزو کالاهای اساسی و با قیمت مناسب قرار بدهند که البته با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته آنها نیز با این موضوع موافقت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: کاهش فرآیند ترخیص کالاها از گمرک و همچنین اختصاص تخفیف به آنها از دیگر مواردی است که ما در مکاتبه خود با دفتر تجهیزات وزارت بهداشت به آن اشاره داشته‌ایم که امیدواریم این موارد مورد توجه قرار بگیرد.

صفاری گفت: شعار امسال هفته جهانی ناشنوایان استفاده از زبان اشاره است و سازمان بهزیستی نیز در این زمینه حمایت لازم را از این شعار خواهد داشت.

وی در مورد پشت نوبتی‌های کاشت حلزون و سمعک در بهزیستی گفت: در بحث کاشت حلزون ما به نقطه صفر رسیده و پشت نوبتی نداریم اما در بحث سمعک با توجه به افزایش نرخ ارز حدود 20 هزار نفر پشت نوبتی وجود دارد.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز مشکلاتی برای سمعک و باطری مورد نیاز بوجود آمده که در این زمینه امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت تمهیداتی برای واگذاری این تجهیزات با قیمت مناسب صورت گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس