بازدید 18420
نمایندگان در گفت وگو با «تابناک»؛

زلزله قریب الوقوع در کابینه روحانی؛ وزرای غیر اقتصادی هم تغییر می‌کنند

اوضاع اقتصادی کشور باعث شده که انتقادات از عملکرد دولت افزایش پیدا کند. برخی بر این باورند که تنها راه برون رفت از وضعیت موجود، استفاده از نیروهای تازه نفس در بدنه دولت و همچنین تغییر در برخی ساختارهای دولتی است؛ اما در مقابل عده ای دیگر مشکلات را به مسائل بین المللی ربط می دهند و ریشه معضلات را در سایت خارجی جستجو می کنند.
کد خبر: ۸۳۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ 25 September 2018

زلزله قریب الوقوع در کابینه روحانی؛ وزرای غیر اقتصادی هم تغییر می‌کننداوضاع اقتصادی کشور باعث شده که انتقادات از عملکرد دولت افزایش پیدا کند. برخی بر این باورند که تنها راه برون رفت از وضعیت موجود، استفاده از نیروهای تازه نفس در بدنه دولت و همچنین تغییر در برخی ساختارهای دولتی است؛ اما عده ای دیگر، مشکلات را به مسائل بین المللی ربط می دهند و ریشه معضلات را در سایت خارجی جستجو می کنند.

به گزارش «تابناک»؛ اما در این میان، مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان اعتقاد دارند که تغییر در کابینه، کارآمدترین روش است و به همین دلیل، زمانی که دیدند دولت کاری در این باره انجام نمی دهد، خود دست به کار شده و چند تن از وزرای دولت را از کار بیکار کردند.

اما اکنون صداهای دیگری از مجلس به گوش می رسد و برخی نمایندگان از توافقات پشت پرده دولتی ها با مجلس سخن می گویند. به گفته برخی نمایندگان، گویا قرار است پس از بازگشت رئیس جمهور از نیویورک، تغییرات کلانی در کابینه رخ دهد و شنیده ها نیز حکایت از تغییر پنج تا هفت تن از وزرای دولت دارد.

بنا بر شنیده ها، دامنه تغییرات این بار به قدری زیاد است که علاوه بر وزرای اقتصادی، برخی وزارت خانه های غیر اقتصادی را نیز شامل می شود، به گونه ای که طبق اظهارات نمایندگان، احتمال تغییر وزیر آموزش و پرورش، علوم و حتی وزارت دادگستری نیز وجود دارد.

شهروز حسن پور در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه حاکم بر کشور و مطالبات عمومی که مردم از دولت حسن روحانی دارند، با توجه به شعارهای انتخاباتی که در سال گذشته داده است، دولت به یک تغییر رویکرد و بازنگری در مجموعه های خود نیاز دارد. به همین دلیل، نیاز است، روحانی در معاونان و وزرای خود تغییراتی داشته باشد تا بخشی از این مطالبات پاسخ داده شود.

وی در پاسخ به این که آیا توافق پشت پرده ای در خصوص توقف استیضاح ها از سوی دولت و هیأت رئیسه مجلس مطرح شده است نیز گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی مطرح نیست و خود لاریجانی نیز به این موضوع واقف است که سؤال، تذکر و استیضاح حق نماینده است و اینها ابزار قانونی ما هستند.

این نماینده در ادامه افزود: اما تغییر در کابینه بارها از سوی نمایندگان مطرح شده و این موضوع ماه هاست در میان است، ولی تا کنون اتفاقی در این خصوص رخ نداده است. با این حال، خبرهایی به گوش می رسد که دولت این بار تصمیم جدی گرفته که به وضعیت سر و سامان دهد؛ البته تحرکاتی هم در خصوص تغییرات در بدنه دولت در حال شکل گیری است.

همچنین بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه ما شنیده ایم، این که روحانی قرار است پس از سفر نیویورک، وزرای پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند و به زودی دو تن به مجلس معرفی می شوند.

این نماینده مجلس گفت: رئیس جمهور اختیار دارد، از سه ماه خود استفاده کند، اما طبق توافقات صورت گرفته بعد از سفر، قرار است اتفاقاتی در دولت رخ دهد و ظاهرا کمیته ای نیز برای این کار تشکیل شده و قرار است تغییرات از سوی این کمیته بررسی شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که گفته می شود احتمال تغییر هفت وزیر در کابینه وجود داشته باشد نیز گفت: دانسته های من در حد شنیده هاست و بنا بر همین شنیده ها، گویا وزیر دادگستری و وزات علوم هم جزو وزرایی هستند که تغییر پیدا می کنند.

وی در خصوص تغییر وزارت راه نیز گفت: وزیر راه خیلی وقت پیش استعفاد داده بود؛ اما استعفایش پذیرفته نشد. از دیگر وزارت خانه ها هم اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به این که خود شما هم جزو گزینه ها بودید، گفت: تا کنون کسی در این باره با من صحبتی نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۳۷
چه فایده مملکت دست حزب کارگزاران سازندگیه
دو ماه پیش هم این تیتر زده شد!!!!!
خود رئيس جمهور بايد برود ، مملکت را فلج کرده با اون برجام بى فايده اش ،
من معلم با رفتن نوبخت بطحایی و شریعتمداری خوشحال میشوم
الان وقت لابی گری های سیاسی نیست، افراد قوی و البته سالم را بیارید سرکار، بگذارید شرایط کشور بهتر بشه.
در این هرج و مرج مدیریتی و غارت رانتی و چپاول اختلاسی و شیرین کامی رشوه ای رفت این و آمد آن چاره کار نیست و ابتدا باید نهادهای نظارتی و ...خانه تکانی شود.
شهدا ، جانبازان و دلسوزان شرمنده شما هستیم که نه تنها از خط مستقیم خارج شدیم که به نفاق افتادیم و راهنمای جهتی زدیم وبر خلافش به جهت دیگری پیچیدیم!
روسیاه نزد خدا و ائمه شدیم.
بدبختی مردم در افزایش بی رویه مایحتاج زندگیه که دولت با افزایش دلار به اونها تحمیل کرده اگه کل دولت منهای روحانی تغییر کنه هم هیچ سودی ندارد
تغییر وزیر هیچی رو عوض نمیکنه، تغییر دولت ها هم چیزی رو عوض نمیکنه. این رو بر اساس تجربه 40 سال گذشته دارم میگم و برای همه مردم ملموسه.

من اگر بودم دولت، مجلس، شوراها و هر سازمان دولتی و ... را که از بودجه کشور استفاده میکنه رو تعطیل میکردم. و نتیجه این صرفه جویی اقتصادی رو به طور مساوی بین همه ایرانی ها (بر اساس تعداد اعضای خانواده و آن هم تازه تا سقف 3 نفر یعنی پدر ، مادر و 1 فرزند) تقسیم میکردم. ابینجوری فکر نکنم یک فقیر در کشور باقی میموند و همه مردم ثروتمند میشدند. همین حالا مردم هم هزینه هاشون رو دارن از جیبشون میدن.
پاسخ ها
علی
| France |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
تعجب می‌کنم که چگونه تابناک هر نظری ولو هجو و هزل را منتشر می‌کند؟
هر کاری دوست دارید انجام بدید
تغییر در کابینه چه دردی رو دوا میکنه مردم در مضیقه هستند اگر روند ادامه پیدا کنه ای بسا خیلی زود خیلی دیر بشه
7 وزیر !!! بابا یه دفه خود رییس جمهور رو عوض کنین ببینین چی میشه !!! راستی وزرایی که از مجلس رای نگرفتن میشن مشاور رییس جمهور یا سفیر یا چی !!!
اقای روحانی با وعده های پوچ وتوخالی خود فقط بدبختی را برای ملت ایران اورد
آیا با جابجائی افراد وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبودی خواهد گذارد ؟ کسانی که اینگونه فکر میکنند در اشتباه محض میباشند. زیرا آنچه امروز با آن روبرو هستیم حاصل ندانم کاری و اشتباهات نا کار آمدی مسئولین امور اقتصادی و دخالتهای آشکار و پنهان دشمنان داخلی و خارجی وطن عزیز مان است . ما نمی توانیم همه مشکلات امروزی را بپای دولت فعلی بنویسیم و آنرا مسئول همه نا بسامانی ها و مشکلات اقتصادی و سیاسی بدانیم . اداره کشور تخصص و دانش میخواهد .مدیریت کشور را نمی توانیم کاری سهل و ساده بدانیم و هر فرد فاقد دانش و تخصص لازم را در راس امور سیاسی و اقتصادی و اداری قرار دهیم عملی که نتیجه آن این و ضعیت است که پیش رو داریم و کشور با آن روبروست . هر چند میدانم که مسئولین تابناک گفته های فوق را همانند قبل منتشر نخواهد کرد و لی من بعنوان یک فرد میهن دوست بر خود واجب میدانم آنچه باید گفته شود را بگویم و نه اینکه بعدآ بگویم که میخواستم بکویم.
خیلی دیر به فکر افتاده اید.
داریم ونزوئلا میشیم
زیاد فرقی نداره!! هم اش عوض کنند چیزی تغییر نمی کنه.
بااین داستانها فعلا به مدیریتان ادانه دهید و و روزها را شب کنید تا دوره اتان تمام شود . هرکه هر کار دلش خواست میکنه . فردا کافی است ابدارچی ریاست جمهور بگوید ارز و دلار 5250 تومان فوری اجرا میشو د
اصلا کل این این دولت باید برکنار بشه.دولت منفعل و کم تحرکی که همه بار گرونیها رو انداخته روی دوش مردم.
این وزیر بهداشت رو نمیخواد عوض کنه ؟؟؟؟؟؟ شکست طرح تحول بر همه واضح و مبرهن هست ولی این اقا با هزینه بسیار بالا از کیسه مردم اصرار به ادامه این طرح شکست خورده دارد .
ضرری که طرح تحول سلامت به کشور وارد کرد مسکن مهر وارد نکرد امیدواریم روحانی وزبر بهداشت رو عوض کرد.
وزیر بهداشت( وزیر پزشکان).
پس وزیر بی کفایت بهداشت چی ؟ یعنی این رو سه سال دیگه تحمل کنیم ؟
خخخ . . شده عین قضیه مواد غذایی فعلی . بعد از اینکه کل رب ها دونه ای 3000 صادر شد و ته مونده هاش شده قوطی 16000 و گوجه 500 و سیب زمینی 400 کلش صادر شد و مقدار قلیل فعلی شده کیلویی 8000 و 4000 برای مردم داخل ، تازه فلان مسئول از خواب زمستونی پا میشه خمیازه میکشه میگه : اینا قحطی شدن ؟ باشه از الآن تا یکمدت صادراتشون ممنوع . مواد غذایی دیگه هم هر کدوم به مرحله قحطی کامل و نایابی رسید تازه اونوقت صادراتشونو ممنوع می کنیم . ترمیم کابینه هم باید وقتی صورت بگیره که کشتی اقتصاد رفته ته دریا و دیگه درست بشو نیست . انصافا مدیریت فعلی فوق العاده بی نظیره و طبق قول و قرارهای داده شده سفره مردم رو زیادی رنگین کردن . دستخوش . بزنین کف قشنگو به افتخار خودتون در منتهای تدبیرررر و امید
هیچ فایده ای ندارد
واقعا باید معاونینی مانندنوبخت کلانتری ابتکار مولاوردی نهاوندیان امیری و وزیرانی مانند دادگستری راه صنعت علوم در این شرایط تغییر پیداکنند
دولت باید استعفا دهد
دولت روحانی بخاطرناکارآمدی وبی کفایتی اصولا نباید برای باردوم کاندید میشد ویکی ازاشتباهات اصلاحطلبان حمایت ازاین عنصر ناگارآمد وبی کفایت بود ومجلس بایددراسرع وقت کل کابینه را استیضاح نماید
وزیران اختیارات زیادی ندارند و تغییر آنان موجب تغییرات لازم نخواهد شد
مثلا نیروی تازه نفس می خواد در این اقتصاد سیاه چه کار بکنه.
تغییرات اگر باعث بهبود اوضاع کسب وکار ومعیشت مردم وهمین طور پایین امدن قیمت کاذب وکذایی دلار وطلا نشود چه فایده ................به خاطر خدا به دادمردم برسید ...........چون این روزها بیشتر اقایان بنده پول هستند تا خدا ...........
زلزله ۱۰ ریشتری،سونامی،گردباد،سیل،طوفان.... هیچکدام نمی تواند مدیران مملکت ما را تکان اساسی بدهد....علاج کار دست یک نفر است آنهم عزرائیل که بیاید و مدیران بی کفایت را بگیرد و مردم را از دست آنها رها کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
مخلصیم !!!
دلمون به گوجه وسیب زمینی خوش بوداونم شدبرای پولدارهاحالا موندیه نون خالی اونم گرون کنید‌..ادامش رونمینویسم چون تابناک انتشارنمیده
وزیر نفت هم بابد برکنار شود
بهتره خود روحانی بره کنار
ب نظرم بهتره ما مردم استعفا بدیم بریم اینا راحتتر بخورن طفل معصوم ها رو چیکارشون دارین
پیشنهاد میکنم لااقل یکی از وزرا را با مشورت تابناک انتخاب کنند تا بفهمند مشکل وزیر نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار