بازدید 15532

قیمت گوشی تلفن همراه کاهش می یابد

کد خبر: ۸۳۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 25 September 2018

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : با چند رویکرد در دست اقدام از جمله ترخیص تدریجی گوشی های تلفن همراه از گمرک و انبارهای توقیف شده، انتظار کاهش قیمت این کالا در بازار را داریم.

گوشی های تلفن همراه از ماه تیر سال جاری در واکنش به نوسان های ارزی با کمبود عرضه و افزایش قیمت روبرو شده است.

به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در اصفهان افزود : بالا رفتن نرخ ارز و جمع شدن گوشی های تلفن همراه در گمرک و انبارهای توقیف شده از جمله دلایل گرانی این کالاست.

وی اظهار امیدواری کرد با رفع انحصار از واردات و وارد بازار شدن گوشی های موجود در گمرک و انبارهای توقیف شده، قیمت گوشی ها در بازار کاهش یابد.

وی با اشاره به جمع شدن حدود 600 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در گمرک و 120هزار دستگاه گوشی در انبارهای توقیف شده، تصریح کرد : این انبارها توسط دستگاه قضایی پلمب شد تا به پرونده های آنها به طور کامل رسیدگی شود.

وزیر ارتباطات با بیان این که شبکه ورود کالا دچار اختلال شد، تصریح کرد : از جمله دلایل این موضوع می توان به عدم تامین ارز از طریق سامانه نیما (نظام یکپارچهٔ معاملات ارزی) و گرفتار بودن برخی از نمایندگی های فعال به دلیل تخلف اشاره کرد.

آذری جهرمی با اشاره به چند رویکردی که برای رفع این مسائل پیشنهاد شد، اضافه کرد : از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شد تا برای اعطای مجوز به افرادی که متقاضی واردات گوشی به شرط دادن تعهد و ارائه خدمات پس از فروش هستند، اقدام کند.

وی با اشاره به این که منتظر تصمیم وزارت صنعت برای این موضوع هستیم، بیان کرد : راهکار دوم ترخیص گوشی های جمع شده در گمرک است که این موضوع ایرادهای قانونی داشت اما با مصوبه جدید دولت، فرایند ترخیص آنها آغاز شده است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه از آخرین آمار تعداد گوشی های ترخیص شده از گمرک اطلاع ندارد، گفت : با وارد شدن این گوشی ها به بازار، بخشی از افزایش قیمت آن که ناشی از کمبود کالا یا ساز و کار عرضه و تقاضا بود، اصلاح می شود و قیمت ها پایین می آید.

آذری جهرمی با بیان این که هنوز برای 120 هزار گوشی موجود در انبارهای توقیف شده، اتفاقی نیفتاده است، گفت : ما نمی توانیم در این موضوع دخالت کنیم اما امیدواریم روند رسیدگی به پرونده های آن سریعتر انجام شود تا آزادسازی آنها به کنترل قیمت ها کمک کند.

براساس آمارهای منتشر شده، ایرانیان در سال بیش از 20 میلیون دستگاه گوشی همراه نیاز دارند که ارزش آن به سه میلیارد دلار می رسد بنابراین از ابتدای امسال تاکنون باید حدود 10 میلیون دستگاه وارد بازار می شد.
بر اساس آمار سامانه همتا (فعالسازی گوشی های هوشمند)، شمار گوشی های وارد شده از مبادی قانونی به کشور از آغاز سال تاکنون بیش از 2 میلیون و 620 هزار دستگاه بوده است.

شرکت در جلسه شورای اداری استان، بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سخنرانی در گفتمان توسعه پایدار شهری و دیدار با نمایندگان بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله برنامه های سفر 2 روزه آذری جهرمی در استان اصفهان است.

وی امروز به شهرستان های نطنز و گلپایگان سفر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۱
آره چون دلار داره ارزون ميشه و قيمتش الان داره به 3700 تومن ميرسه بعد گوشي هم در سرازيري ريزش قيمت هست بعد پشت گوش مردم هم كه مخملي شده نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما قيمت ارز را از اين فاجعه اى كه هست كاهش بدين، كلى از مشكلات خود به خود كمتر مى شود
دلار شده 16 هزار تومان! چطور انتظار دارین گوشی ارزون بشه؟!!!
حقوق چند ماه یک کارگر میشه یه گوشی؟
6 ماه یک سال 4 سال؟
مسخره کردید مردم رو؟
یه گوشی 210 یورویی الان توی ایران با قیمت 3 میلیون میشه خرید در صورتی که با یوروی 18 هزارتومنی نزدیک 3.8 میلیون قیمتشه!!!
مشکل گوشی نیست مشکل قیمت دلاره!!!!!
چرا جمله ی کاهش می بابد رابا شک و تردد می گویید
به اعتقاد من اگر هم قرار شد کاهش یابد کاهش ان همانند کاهش دلار است.!
تابناک عزیز همچین خبرهایی رو سایت مردمیت درج نکن مدم بهت اعتماد دارند.












تو این ملمکت بعد از گرونی چی ارزون شده؟













خواهشا رو اعصاب مردم را نرید.
نه تنها ارزون نمیشه گرونترم میشه
آقای وزیر بیا اول برو تو بازار ببین اصلا گوشی هست که بخواد قیمتش کاهش پیدا کنه
سالانه چند میلیون گوشی نیاز مردم است. 600 هزار گوشی مصرف دوهفته می شود. چطور انتظار کاهش قیمت را دارید؟ با طرح رجیستری تنها خدمتی که به مردم کردید گرانی و کمبود کالاست!
وقتی دلار شده 16 هزار تومن چطوری گوشی میخواد ارزون بشه؟
موقعی که گفتن قیمت گوشی میاد پایین سامسونگ a5به قیمت۲۲۰۰بود وقراربود به گفته آقای وزیر ارزون بشه البته بنده اطلاع داشتم که کلا فرمایشات مسئولین بلعکس معنی میده بااینحال خبط کردم و منتظرجهت خرید گوشی مذکورموندم درحال حاضرقیمت اون گوشی شده ۴تومان وباز اظهارنظر جالب...
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
پیش بینی اینده رانکنید هروقت کاهش پیداکرد بفرماییدفلان میزان قیمتهاکاهش یافت!!!
قیمت گوشی ای که می خواستم بخرم روز به روز داره بالاتر می ره من هر چی پول توی جیبی ام رو جمع می کنم قیمت اون گوشی بالاتر میره الان شده دانشگاه قبول شدم میخواستم گوشی بخرم بعد از چند سال که دیگه پولم نمی رسه حتی یک خودنویس بخرم چه برسه به یک گوشی

Galaxy S9+
گلکسی اس 9 پلاس
Samsung Galaxy S9+ سامسونگ

سازنده: سامسونگ
حدود قیمت:
از 10,900,000 تا 14,802,000 تومان
موندم بخندم یا گریه کنم بحال خودم
کی رود اب رفته به جوب ؟
مهم ترین ددلیلش نخریدن ما مردمه
خدا رحم کند. حرف این آقا یعنی قیمت گوشی افزایش بی سابقه ای خواهد یافت.
تابناک جان گرفتی ما رو !؟ آخه تو این مملکت مگه میشه چیزی که قیمتش بالا رفت رو دوباره پایین آورد؟
گوشی چقدر ارزان میشه؟
به قیمت دلار 4200 ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار