بازدید 3962

مسئولیت سرنگونی هواپیمای روس متوجه اسرائیل

کد خبر: ۸۳۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷ 25 September 2018

سخنگوی وزارت دفاع روسیه: اطلاعات به دست آمده بار دیگر اثبات می کند مسئولیت کامل این حادثه با نیروی هوایی اسرائیل و فرماندهان این نیروست.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، اعلام کرد تصاویر دریافتی از صفحه سامانه اس 400 در پایگاه حمیمیم سوریه اثبات می کند مسئولیت کامل سرنگونی هواپیمای ایل 20 روسیه با اسرائیل است.

ایگور کوناشنکف در کنفرانس مطبوعاتی با بیان این مطلب افزود در کنفرانس روز بیست و سوم سپتامبر اطلاعات جامعی را درباره حادثه سرنگونی هواپیمای روسی ایل 20 بیان کردم، در این مدت شاهد تلاش هایی برای وارونه جلوه دادن این فاجعه بوده ایم. در این زمینه اظهارات سخنگوی ارتش اسرائیل را شاهد بودیم که گفتند جنگنده های اسرائیلی پشت هواپیمای سرنگون شده روسی پنهان نشده بودند. امروز در این کنفرانس، اطلاعات بیشتری را در این زمینه ارائه می کنم تا بتوانید به چگونگی حضور جنگنده های اسرائیلی و موشک ضد هواپیما در آسمان سوریه پی ببرید. امروز توانستیم از صفحات سامانه اس 400 در پایگاه حمیمیم سوریه اطلاعاتی را به دست آوریم، خدمات فنی این سامانه به گونه ای است که این امکان را می دهد تا بتوان اهداف را در آسمان، از جمله اهداف بسیار تندرو و در سطح بالستیک را، رهیابی کرد.

وی با نشان دادن تصاویر دریافتی از فناوری سامانه اس 400، اظهار داشت، تصاویر این سامانه موقعیت جنگنده های اسرائیلی را نشان می دهد، بر اساس تصاویر دریافتی جهت شلیک موشک سوری به سمت جنگنده اسرائیلی بود، جنگنده های اسرائیلی در زمان حادثه در ارتفاع هفت هزار پایی یا بیشتر در حال پرواز بودند، اما یکی از جنگنده های اسرائیلی در مسافت 9 هزار تا 10 هزار متری و دقیقا در همان زاویه ایل 20 روسیه بود. این مسیر همان موشکی است که هدفش جنگنده اسرائیلی بوده است اما جنگنده اسرائیلی موجب شد مسیر موشک ضد هواپیما تغییر یافته و به سمت جنگنده روسی شلیک شود. جنگنده اف 16 اسرائیل در آسمان غرب سوریه در پشت هواپیمای ایل 20 مخفی شد اما سه جنگنده دیگر همچنان در غرب لاذقیه در حال پرواز بودند. پس از آنکه هواپیمای روسی سرنگون شد جنگنده اسرائیلی مسیر و ارتفاع خود را تغییر داد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود این اطلاعات بار دیگر اثبات می کند مسئولیت کامل این حادثه با نیروی هوایی اسرائیل و فرماندهان این نیروست. بار دیگر تاکید می کنم این اقدام ماجراجویانه جنگنده های اسرائیلی، در منطقه ای اتفاق افتاد که مسیر فرود هواپیماهای نظامی و حتی غیر نظامی است. با این حساب همه اظهارنظرهای مقامات اسرائیلی مبنی بر اینکه در این حادثه نقشی نداشته اند بی اساس است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر