بازدید 3929

نامزد دیوان عالی آمریکا باز در مظان اتهام جنسی

کد خبر: ۸۳۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۴ 25 September 2018

نامزد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا برای تصدی یک کرسی خالی در دیوان عالی این کشور بار دیگر با اتهام آزار جنسی روبرو شد.

به گزارش مهر به نقل از بی بی سی، قاضی «برت کاوِنا» نامزد معرفی شده از سوی دونالد ترامپ برای تصدی یک کرسی خالی در دیوان عالی آمریکا بار دیگر از سوی یک زن مورد اتهام آزار جنسی قرار گرفت.

اما این قاضی خبرساز آمریکایی بار دیگر این اتهامات را رد کرد.

گفتنی است که قاضی کاونا برای احراز این کرسی در دیوان عالی آمریکا، نیازمند آرای ۲۱ تن از اعضای کمیته قضایی مجلس سنا و سپس کل مجلس سنا است.

شایان ذکر است وکلای دکتر «کریستین بلاسی فورد» اولین شاکی پرونده آزار جنسی این نامزد جنجالی روز یکشنبه اعلام کردند که موکل آنان درخواست کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا را برای حضور در جلسه استماع و پاسخگویی به پرسشها در خصوص اتهامات وارده می پذیرد.

این زن «برت کاوِنا»- گزینه موردنظر «دونالد ترامپ» برای ریاست دیوان عالی آمریکا- را به آزار جنسی در یک مهمانی در سال ۱۹۸۲ متهم می کند.

در همین ارتباط، سناتور «دایان فاینشتاین» دموکرات بلندپایه در کمیته قضایی مجلس سنا با ارسال نامه ای خطاب به رئیس جمهوریخواه این کمیته خواستار «تعویق فوری هرگونه اقدام دیگر» در زمینه تأیید صلاحیت این نامزد دیوان عالی شد.

«دبورا رامیرز» دومین شاکی این پرونده نیز قاضی کاونا را به آزار جنسی در زمان تحصیل در دانشگاه ییل در سال تحصیلی ۸۴-۱۹۸۳ متهم می کند.

خبرگزاری راشا تودی نیز گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا با دفاع از ویژگیهای شخصیتی قاضی کاونا، اتهامات آزار جنسی علیه این نامزد دیوان عالی را «کاملاً سیاسی» خواند!

ترامپ روز دوشنبه پیش از برگزاری نشست سازمان ملل متحد در نیویورک خطاب به خبرنگاران گفت: «قاضی کاونا شخصیتی برجسته است و من در این مسیر در کنار او هستم».

رئیس جمهور آمریکا که به تازگی با افشای خبر رسوایی اخلاقی خود به ستاره خبرساز رسانه ها تبدیل شده است، در ادامه گفت: «من فکر می کنم که [طرح اتهامات جنسی] می تواند ناعادلانه ترین و غیرمنصفانه ترین چیزی باشد که برای یک نامزد اتفاق می افتد».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار