بازدید 1862
۱

موافقت سران قوا با عرضه نفت در بورس

وزیر نفت گفت:در هیات دولت گفته شده که 20 درصد عرضه نفت در بورس به صورت ریالی و 80 درصد ارزی خواهد بود. این عرضه به طور آزمایشی انجام می‌شود سپس نتایج آن ارزیابی و تصمیم نهایی گرفته می‌شود.
کد خبر: ۸۳۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 24 September 2018

وزیر نفت گفت:در هیات دولت گفته شده که 20 درصد عرضه نفت در بورس به صورت ریالی و 80 درصد ارزی خواهد بود. این عرضه به طور آزمایشی انجام می‌شود سپس نتایج آن ارزیابی و تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

به گزارش فارس بیژن نامدار زنگنه در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست در جمع خبرنگاران درخصوص پیام نتیجه نشست اوپک روز گذشته در الجزایر به آمریکا اظهار داشت: اوپک سازمان مستقلی است و شاخه‌ای از وزارت انرژی آمریکا نیست. این صحبت ترامپ که گفته امنیت و بقای کشورهای منطقه خلیج فارس بستگی به حمایت و تلاش آمریکا دارد، بزرگ‌ترین توهین به ملت‌ها و کشورهای دوست آمریکاست.

وی افزود: امیدواریم کشورهای تولیدکننده و عضو اوپک با اقداماتشان نشان دهند که چقدر مستقل هستند.

وزیر نفت خاطرنشان کرد:‌ آنچه دیروز حاصل شد این است که هیچ کس به صحبت‌های ترامپ پاسخ مثبتی نداد و اوپک و غیراوپک اعلام کردند که اکنون نیازی به افزایش تولید نیست.

وی تاکید کرد: اگر نگوییم شکست سخت، اما نشست دیروز هیچ دستاوردی برای ترامپ نداشت.

زنگنه در ادامه بیان کرد: هنوز نتیجه نشست اوپک را نگرفته‌ام فقط بیانیه را دیده‌ام که گفته شده به سهمیه‌ها پایبندیم و این همان سازوکاری است که ما به دنبالش بودیم.

وی درباره اینکه آیا خروج نفت ایران از بازار در کوتاه مدت و بلندمدت جبران پذیر است یا خیر؟ گفت: آمریکایی‌ها یک چیزهایی برای کوتاه‌مدت در ذهنشان است که اگر اجرا شود ممکن است برای یک ماه فروش نفت ما را محدود کنند که امیدواریم این خوابشان تعبیر نشود.

زنگنه درباره روند واردات کشورها از نفت ایران اظهار داشت: کشورها واردات خود را کاهش داده‌اند ولی متوقف نکرده‌اند. فقط کره جنوبی سه ماه است که به طور کامل واردات نفت از ایران را متوقف کرده است.

زنگنه درباره عرضه نفت در بورس گفت: با عرضه نفت در بورس سران سه قوه موافق هستند و در  هیات دولت گفته شده که 20 درصد عرضه به صورت ریالی و 80 درصد ارزی خواهد بود. این عرضه به طور آزمایشی انجام می‌شود سپس نتایج آن ارزیابی و تصمیم نهایی گرفته می‌شود و عرضه به صورت محموله‌های 40 هزار بشکه‌ای است.

مقام عالی وزارت نفت درباره گله‌مندی واحدهای پایین دستی پتروشیمی تصریح کرد: گله‌ها بیشتر مربوط به بازرگانی پایین‌دستی پتروشیمی است که چندان ربطی به شرکت‌های پتروشیمی ندارد چون به آنها ابلاغ شده که محصولات خود را در بورس عرضه کنند و قیمت‌ها هم مشخص است و اخیرا نیز یک امکاناتی داده‌اند تا رقابت بهتری انجام شود.

زنگنه گفت: طی یک تا دو ماه گذشته تقریبا عرصه فعالیت دلال‌ها بود و کالا به دست مصرف کننده مواد اولیه و تولیدکننده واقعی نمی‌رسید مثلا ما سال گذشته 250 هزار تن پت عرضه کردیم و بازار هم در تعادل بود اما امسال به همان میزان سال گذشته عرضه داشتیم ولی بیش از یک میلیون تن تقاضا وجود داشت، این تقاضا رانتی است و برای تولید نیست.

وی خاطرنشان کرد: سامانه‌ها هم به خوبی نمی‌توانند مصرف‌کننده واقعی را شناسایی کنند.

زنگنه در ادامه اظهار داشت: قرار شده که از نظر قیمتی سقف رقابت در بورس حذف شود تا عادلانه‌تر توزیع صورت گیرد و تصور بر این است که قیمت نهایی برای مصرف‌کننده پایین بیاید.

زنگنه همچنین گفت: البته قرار است خوراک واحدهای پتروشیمی نیز متناسب با تغییرات قیمت ارز تغییر کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نفت و گاز و تمامی فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی و سایر اقلام صنعتی دولتی و ملی باید از چهل سال پیش از طریق بورس به خریداران داخلی و خارجی عرضد میشد . نه حالا که تمام مفسده ها و رانت ها و اختلاس ها و اوووووووووووو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان