بازدید 2263
۱

گزارش «جایکا» از عملکردش در پروژه احیای دریاچه ارومیه

کد خبر: ۸۳۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 24 September 2018
یاکی هارو کوبایاشی، نماینده جایکا در ایران در نشستی که در خانه کشاورز برگزار شد به ارائه گزارشی درباره‌ پیشرفت پروژه مدلسازی هیدرولوژیکی حوضه آبریز دریاچه ارومیه پرداخت.

به گزارش ستاد احیای دریاچه ارومیه، نماینده جایکا در ایران در این نشست گفت: تا امروز، جایکا مطالعاتی را از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ انجام داده است تا ارزیابی کمّی اقدامات مختلفی که برای احیای دریاچه ارومیه انجام شده است انجام دهد. ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در حال ساخت سامانه تصمیم یار (Decision Support System) است تا بهترین اقدامات احیای دریاچه ارومیه را با توجه به شرایط مختلف تعیین کند و در این سامانه، علاوه بر چرخه سیستم آب، تاثیر اقدامات در ابعاد اجتماعی و اقتصادی نیز بررسی می شود.
 
ستاد احیای دریاچه ارومیه از مطالعات قبلی بعنوان یک جزء از DSS استفاده کرده است و از جایکا درخواست کرده است تا برای ارتقای دقت این مدل کمک کند.

کوبایاشی همچنین ادامه داد، در پاسخ به این درخواست، جایکا تصمیم گرفته است تا این مطالعه را انجام دهد و هدف آن بهبود مدل چرخه هیدرولوژیکی بعنوان یک جزء از DSS است. در این مطالعه، مدل هیدرولوژیکی برای بخش جنوبی، غربی و شرقی دریاچه تکمیل می شود و سپس در یک مدل واحد ادغام خواهد شد.

وی در پایان گفت، اگرچه احیای دریاچه ارومیه به دلیل مشکلات مختلف زیست محیطی، چالش برانگیز است، از طرف جایکا قول می‌دهم تمام تلاش خود را انجام دهیم تا از طریق درک چرخه سیستم هیدرولوژیکی و همکاری در ارزیابی اقدامات احیا، به برنامه احیای دریاچه ارومیه کمک کنیم.

سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا)، یک سازمان دولتی ژاپنی است که با هدف کمک به رشد اقتصادی و اجتماعی کشورهای در حال توسعه فعالیت می‌کند و از سال ۱۳۹۴ با ستاد احیای دریاچه ارومیه برای تهیه مدل یکپارچه هیدرولوژی حوضه آبریز دریاچه ارومیه همکاری می‌کند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
درود بر شرف و انسانیت ژاپنیها.
خداییش ، خداوند ژاپنیها را بیشتر دوست دارد، یا ما را؟
اگر ژاپنیها را بیشتر دوست دارد، دلایلش چیست؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار