بازدید 15066
رئیس کمیسیون اجتماعی در گفت وگو با «تابناک»؛

بازنشستگانی که اصرار دارند در مناصب شان بمانند مشکوکند!/با قانون فعلی،مدیران بازنشسته به شرکت های شبه دولتی سرازیر می شوند

شاید بتوان گفت، تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، یکی از مهم‌ترین اقدامات مجلس در سال‌های اخیر باشد. این قانون از همان آغاز بررسی توسط نمایندگان مجلس با چالش‌ها و مخالفت‌های بسیار از سوی افراد و نهاد‌های گوناگون قرار گرفت و برخی از کسانی که عمر مدیریتی خود را تمام شده می‌دانسته اند، شروع به مخالفت‌هایی با این طرح کردند.
کد خبر: ۸۳۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 24 September 2018

قانون منع به کارگیری بازنشستگان 70 درصد ابهام دارد/ این طرح جزو طرح هایی است که در آن کار کارشناسی نشده است/ قطعا تا دو هفته دیگر استفساریه لازم خواهیم داشتشاید بتوان گفت، تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، یکی از مهم ترین اقدامات مجلس در سال های اخیر باشد. این قانون از همان آغاز بررسی توسط نمایندگان مجلس با چالش ها و مخالفت های بسیاری از سوی افراد و نهادهای گوناگون قرار گرفت و برخی از کسانی که عمر مدیریتی خود را تمام شده می دانستند، شروع به مخالفت با این طرح کردند.

به گزارش «تابناک»؛ این در حالی است که این طرح توانست از همه مراحل بگذرد و به قانون تبدیل شود. با این حال، هنوز کسانی از جمله برخی شهرداران در دل این قانون به دنبال تبصره و راه های در رو برای ماندن در سمت های مدیریتی خود هستند.

البته به نظر می رسد، شتاب در به نتیجه رسیدن طرح و همچنین جلوگیری از اعمال فشار از سوی برخی افراد بانفوذ در فرایند تصویب طرح، باعث شده تا برخی نکات و ضروریات در این قانون دیده نشود. برای همین، برخی نمایندگان مجلس بر این باورند که این قانون در آینده نزدیک، نیاز به استفساریه خواهد داشت.

سلمان خدادی در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: این طرح بسیاری خوبی بود که در کمیسیون اجتماعی مجلس روی آن اقدام نهایی صورت گرفت. یکی از افتخارات من این است که طرح با امضای من به صحن آمد و تصویب شد.

این نماینده مجلس گفت: به نظر من، این طرح 70 درصد ابهام دارد؛ اما اینکه چرا من نتوانستم آن را اصلاح کنم، دلایل زیادی داشت و دوستان طراح اجازه ندادند ما این را شفاف تر کنیم. متأسفانه یا خوشبختانه، سازوکار مجلس ما این گونه است که گاهی بعد از کلی کار کارشناسی، با پیشنهاد یک نماینده در صحن، ماهیت طرح ها عوض می شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: این طرح هم متأسفانه جزو طرح هایی است که در آن کار کارشناسی نشده، چون اشکالاتی در آن وجود دارد که از جمله آن، موضوع جانبازان است؛ نخست اینکه در این طرح گفته شده، جانباز بالای 50 درصد مستثناست و 50 به بالا می تواند مدیر باشد، ولی پرسش من این است: یعنی یک جانباز 25 درصد توانایی مدیریت ندارد؛ 25 درصد بهتر می تواند کار کند یا 70 درصد؟ و یا به موضوع آزادگی اشاره شده است؛ شاید فردی همان ماه اول حضور در جنگ اسیر شده باشد و دیگری هشت سال رزمنده یا فرمانده بوده و یا کارهایی دیگر کرده و شانس نیاورده که تیر بخورد و جانباز شود و یا اسیر صدامیان هم نشده است؛ خوب این رزمنده جسور چه تقصیری داشته است؟!
گفتیم آنهایی که بازنشسته و بعد به کار گرفته شدند، نمی توانند، ولی آنهایی که اصلا بازنشسته نشده و چهل سال است کار می کنند، می توانند؛ پس این اصلا کارشناسی نشده است. من شاید بیش از سی بار این موضوعات را در جلسات بررسی طرح به آنها گفتم، ولی رعایت نشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی همچنین یادآور شد: ما در یک تبصره، بیش از یک ابهام داریم، چون اگر کار کارشناسی شده بود، نباید ابهامی می ماند. متأسفانه کسی هم به تذکرات توجهی نمی کند. با اینکه گفتیم بگذارید اصلاح کنیم، اجازه ندادند. من به شما می گویم تا دو هفته دیگر قطعا باید استفساریه بگذاریم، در حالی که اگر قانون درست باشد، اصلا استفساریه نیاز ندارد. ما قوانینی داریم که دهه 40 نوشته شده و امروز هیچ ایرادی بر آن وارد نیست. با این حال، این قانون خوبی است و اثر روحی و روانی خوبی در جامعه ایجاد کرده، ولی ناپخته است.

وی ادامه داد: مشکل این قانون، یکی دو تا نیست. ما باید کاری می کردیم که بازنشستگی بازنشستگان بالای 50 درصد، تسهیل می شد تا این عزیزان بعد از اینکه این میزان هزینه برای نظام داده اند، بتوانند بقیه عمر خود را استراحت کنند؛ اما متأسفانه برخی ایرادات بعد از تصمیم گیری، اشکالات خود را نشان می دهد.

وی با اشاره به شلوغ شدن بنیاد شهید گفت: به نظر من، کسی که می خواهد هر طور شده در پست خود بماند و کار کند ـ نمی گویم که سوءنیت دارد ـ قطعا منظوری دارد. کسی که بخواهد به هر شکل ممکن در کار خود بماند، قطعا اشکالی در کارش است؛ چرا باید کسی در پست خود بماند، در حالی که همه تلاش می کنند تا زودتر بازنشست شده و به استراحت بروند.
برخی خود را می کشند که درصد جانبازی خود را به بالای 50 برسانند، این به نظر من شک آور است. اعتقاد من این است که باید برای این موضوعات استفساریه بیاوریم و مشخص شود استمرار کار باید به چه شکل باشد. البته بازخرید شامل این قانون می شود و در مشروح مذاکرات نیز قید شده و بازخرید به منزله بازنشسته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی همچنین افزود: برخی مسائل دیگر اما هنوز ابهام دارند؛ برای مثال شرکت های اقتصادی دولتی که نام خصوصی دارند، هنوز در این قانون شفاف نشده است. برخی از شرکت های بانک ها، بسیار معتبر و سود ده هستند که به هیچ عنوان دولت نظارتی بر آنها ندارد و این قانون مشخص نیست شامل آنها می شود یا نه!

برخی از این شرکت ها، سالانه 7 هزار میلیارد تومان درآمد دارند و تمام اینهایی که بازنشست می شوند، فردا جذب این شرکت ها خواهند شد. این در حالی است که فرد بازنشسته دیگر نباید مشغول کار شود. چون این شرکت ها از اعتبارات دولت استفاده نمی کنند، بازنشسته ها می توانند در این شرکت ها مشغول شوند. اما واقعیت این است که اینها مال دولت است و دولت، مدیران و هیأت مدیره های آنها را تعیین می کند. ما مجبوریم اینها را در استفساریه بیاوریم و همه اینها اصلاح خواهد شد.

این نماینده مجلس در خصوص وضعیت شهردار تهران نیز خاطرنشان کرد: این بدتر از بازنشستگی است. فردی که خدمت خود را فروخته است، برای چه باید بازگردد و مشغول کار شود؟ تحت هر شرایطی، این قانون شامل شهرداران می شود و هر که می خواهد باشد؛ افشانی یا فرد دیگر مطرح نیست. این افراد باید تا دو ماه دیگر از کار خود کناره گیری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶۴
شامل ستاد اجرایی / بنیاد مسکن /ووووو میشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
لزوم بازنگری در اعضای هیئت مدیره خصولتی شرکت
های زیر مجموعه ستاد اجرایی یعنی آن 9 شرکت اصلی این ستاد بشدت دیده می شود.
مشکل عمده این است که همه بدنبال یک راه فرار و استثنا هستند برای خودشان .هیچ راهی بجز اصرار بر اجرای قانون نیست . راهی که همه دوستداران مملکت و نظام باید از ان تبعیت کنند. و حالا اگر کسی گوش به حرف نکرد شدید ترین مجازات باید برایش تعییین شود مثلا بازنشسته شدن فرد خاطی و قطع حداقل یک سوم حقوق بازنشستگی وی بمدت 4 برابر مدتی که غیر قانونی اشتغال داشته است . باشد تا گناه کاران و قانون شکنان به راست هدایت شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
برخی افراد که با فشار توانستند زیر ۲۵ درصد جانبازی بگیرند و سالها سو استفاده کردند
طرف با یک میلیارد پارسال بازنشست شد امسال دوباره اومد .اون یکی 800 واون یکی 400 و....فقط سرکاری مردمه.
حالا اینقدر تبصره بزنین به این قانون که از خاصیت بیفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
تازه اگر برن بیرون شروع میکنند به بستن قرارداد و گرفتن امکانات دولتی و مالی و بانکی
مديراني كه با اين كار سرازير مي شوند به سوي شركتهاي خصوصي و خصولتي بسياري از هئيت مديره ها و مديران خصولتي ها بازنشسته هستند دردي را دوا نمي كند .
بازنشستگان که حقوق زیر یک نیم میلیون در یابید زیر بار این گرونی له شدن
جالبه که جانبازان استثنا شدن تو بازنشستگی!! خوب جانبازان عزیزان ما هستن ولی چرا باید بیشتر یه فرد عادی که بدنش سالمه کار کنه؟ اتفاقا باید بیشتر هواشونو داشت و کمتر از سن بازنشستگی بازنشسته شن و دولت نزایای ویژه تو بازنشستگی بهشون بده چرا همه چی تو ایران برعکسه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
حرف حساب زدی واقعا
الان در اداره ای که بنده مشغول به کار هستم ده ها بازنشسته مشغول به کار هستند به عنوان مشاور و در ظاهر حقوقی نمیگیرند ولی از طریق پروژه ها و قراردادها میلیونها تومان پول میگیرند که در هیچ فیش حقوقی هم ثبت نمیشود، چگونه باید ای بی قانونیها و فساد را اطلاع داد ؟؟؟؟؟؟ نماینده سازمان بازرسی کل کشور هم هیچکاری در اداره انجام نمیدهد و هر اعتراضی هم به مدیران خبر میدهد تا با کارمندی که بی قانونیها را گزارش میدهد برخورد کنند با تهدید به اخراج. کاش سامانه ای بود که میشد این فسادها را بدون واهمه از بیکاری و اخراج گزارش داد. فساد مملکت را فلج کرده
چه لزومی دارد که بازنشسته کار کند؟مگر این مملکت قائم بفرد است؟
خوب معلومه چند دهه ست كه
برخی به لطف اين پست ها يك شبه ميلياردر شدن و بايد با چنگ و دندون پست و ميزو سمت رو بچسبن.
بسیار تاسفباره که ۳ میلیون جوان با تحصیلات عالی و بیکار در کشور سربار خانواده های خود هستند و زجر می کشند .
از طرفی هزاران بازنشسته ای که در زمان کارشان که جوان بودند هم خیلی مفید نبودند که نتیجه اوضاع فعلی اسفبار کشور ثابت میکند .
حال این بازنشسته ها دو دستی به شغلهای خود چسبیده و با استفاده از هزار راه و ترفند و تبصره قصد راه دادن به جوانان نیستند .
چطور مسولین نتوانسته کادر سازی کند ؟
واگر کرده چرا نمیتواند این کهنسالان مشکوک را به خانه هاشان بفرستد ؟
سلام قانونی که استثنا های زیادی داشته باشد نمی تواند قانون خوب باشد
اگر قانون است خوب باید الزام آور باشد و با کسانی که مخالفت میکنند برخوردی قاطع کنند . مگر ارث پدرشان است؟
اگه تونستید اجراش کنید
ميگن: دود از ... بازنشسته بلند ميشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
بله درخت جوان باید میوه بدهد و رشد کند و به طراوت باغ اضافه کند.

مشکل اینجاست که از درختان فرتوت انتظار میوه داریم در عوض نهالهای نو هیچگاه فرصت درخت شدن و میوه دادن در این باغ را نیافته اند و چه بسا در سایه
و درختان فرتوت بی ثمر و قدیمی خشک می وند.
اينجانب بيش از 10 سال است بازنشسته شده ام . تا زمان بازنشستگي بر اساس حد اكثر حقوق، مبلغ حق بيمه بازنشستگي توسط كارفرما واينجانب به سازمان تامين اجتماعي پرداخت مي شد . درنتيجه مبلغ بازنشستگي بر اساس ميانگين پرداختي ها 2 سال آخر به اينجانب پرداخت گرديد . 10 سال پيش آن حقوق حقوق خوبي بود . متاسفانه اكنون بدليل عدم تطبيق حقوق دريافتي اينجانب نصف حقوق دريافتي كسي است كه اكنون بازنشسته مي شود.بااين پيش درآمد. در صورتيكه صندوق كاركنان دولت وتامين اجتماعي اگر هر ساله نظام تطبيق را رعايت كنند تمام بازنشستگان احساس امنيت كرده وديگر هيچكس حاضر به ترك دوران استرحت وبازنشستگي نخواهد بود .
یک قانون را هزار تا راه در رو و تبصره برایش درست میکنید بعد هر روز از مردم میخواهید تحمل کنند، مقاومت کنند.
اگر توانست همین یک قانون را کامل اجرا کند خدا شاهد است شخصا جانم را برای ایران میدهم.
همانقدر که توانستید با فساد مبارزه کنید این قانون را هم اجرا میکنید.
اگر نیت شما خیر است . چرا نمایندگان مجلس مسثتثنی شده اند ؟؟؟؟!!!!
کسانی از مدیران هستند که در دوره کاریشان میلیاردر شده اند البته که به هر طریق ممکن نمی خواهند بروند تنها چیزی که ندارند سواد است
خيلي جالبه! همه مديران و معاونان بازنشسته بصورت بسيار مشهود به سمت سايپا و ايران خودرو سرازير شدند. و جلبتر اينكه كلي سمت جديد داره تصويب ميشه! مدير استراتژي و زير ساخت! مدير مونتاژ شاسي! مدير تست نهايي شاسي! مدير حين مونتاژ شاسي! به والله عين حقيقته! اتاق هاي جلسات كه مختص پرسنل فني بود به اتاق مديران در حال كوچ تبديل شده! هر كدوم هم كلي آدم دارند! مگه ايران خودرو سهامي ,ام نيست يعني دولتيه! چطوريه پس
لطفا در مورد خصولتی ها یا شبه دولتی ها پیگیری شود و بازنشسته ها فضا را برای جوانان باز کنند. مانند فولاد مبارکه که چند صد نفر مشغولند در آنجا و زیر مجموعه های آن.
جالبه بدونید مدیران سازمان امور استخدامی کشور اکثرا بازنشسته هستن
یک راه حل بیشتر ندارد.
ما می گوییم عدالت حضرت علی ولی تو هر قانونی یک تبصره می آوریم - یا هیچ نیروی بازنشسته ای نباید کار دولتی نکند و یا همه
مسئله بازنشستگان فقط به وضوح نشان داد که هدف استفاده ازمزایا است نه کار کردن برای مردم .ومثلا جوانگرایی .
اگر قانون خوبی است و به نفع کشور است . چرا در این قانون خودتان (نمایندگان مجلس) را مستثنی کرده اید ؟!
قانونی نداریم بگه من که یک ماه بیکارم ازکجامخارج زندگیمو تامین میکنم یعنی مهم نیست من ازهرراهی پول دربیارم
طبق گفته یکی ازنماینده ها ی مجلس بابررسی صورت گرفته 170 نفر بازنشسته دردولت مشغول خدمت هستند
یعنی دوسال واندی سرگرم تهیه قانون منع بکارگیری این افرادهستند شمافکرمیکنیدچقدرهزینه شده
با قانون منع استخدام داوایردولتی شمافکرمیکنیدافراد جواناستخدام وبجای مدیران فعلی که عمدتامنظورافرادبازنشسته هستند خواهند شد
مدیران بازنشسته بانکی چرا باید بروند
پاداش های بازنشستگی میلیاردی و خالی کردن صندوق بازنشستگی بانک ها
حقوق های بازنشستگی نجومی و بعدش استخدام بعنوان مشاور و هیات مدیره شرکت های وابسته به بانک و دوباره حقوق های نجومی و حق المشاوره هاو حق الجلسه ها و حق الکمیسیون ها و ...... که هرکدام حقوق ماهیانه صدها جوان بیکار است و جوانانی که بعلت نداشتن شغل از زندگی و تشکیل خانواده وا مانده اند
و چهار دهه است که این روش ادامه دارد
تا زمانی که عده ای از ژنهای خوب هرگز بازنشسته نمیشوند وتوجیه میکنند مسولیت بازنشستگی ندارد ژنهای خوب هم به شکلی قانون را دورمیزنند
باید بازنشستگان محترم چه در بخش خصوصی و چه دربخش دولتی با حقوق مکفی و بالا ، از کار برکنار شده و استراحت نمایند و نیروهای جوان و مستعد و پویا روی کار بیایند و مملکت شاد و جوان و سرحال باقی بماند این قانون ادرست و محکمی است و بازنشستگانه خیلی خیلی کاربلد و توانا و جوانتر و فعال و پویا اگر خواستند هم به صورت مشاوره ساعتی و خیلی خیلی محدود در خدمت جوان ها و شرکتها باشند نه بر اساس پارتی و دلسوزی های بی جا و فامیل بازی و ..... یک جورایی باید به روز باشیم نسل جدید چه گناهی کردند که باید بیکار باشند و دست نگاه کن خانواده هاشون به خاطر بیکاری و کمبود کار
قانوني كه بيشتر از خودش تبصره و استثنا داره!!!!!!
lمسولین خسته نباشند!!!!!!!
خيلي به زحمت افتادند!!!!
علت راکد بودن و درجا زدن اقتصاد و مدیریت کشور ما همین که بازنشسته ها میخان تا آخر عمرشون کار کنند و اجازه به جوونا نمیدن
اگر این قانون برای صنعت خودروسازی اجرا نشود تمام این افراد هجوم به این صنعت می آورند خدا رحم کند وضع خودروسازی از این بدتر می شود
با سلام جناب آقای خدادادی در زیر مجموعه وزارت خانه های نفت نیرو و صنایع و رفاه و تامین اجتماعی، چند صد شرکت خصولتی وجود داره که مدیران بازنشسته یا در شرف بازنشستگی بالای 32 سال سابقه در آنها موج می زند و بهانه همشون در باره عدم شمول قانون جدید اینست که ما خصوصی هستیم و شامل ما نمیشود. من نمیدونم گرفتن حقوق های بالای 15 میلیون تومان چقدر مگر لذت دارد که حاضرند به هر قیمتی حالا جانبازی افزایش یافته یا دیدن این و آن و گرفتن استفساریه و استثنا می خواهند بمانند همشون هم آمهایی هستند که نه نوآوری دارند و نه خلاقیت و فقط پشت میز نشین هستند. بنطرم مجلس در اولین فرصت راه در روی این آقایون را باید ببندد تا سیستم سازمانها نفس بکشد. خصولتی ها را حتما مواظب باشید و رصد کنید
یک فکری هم به حال مدیرانی کنید که دیکر با این قانون اصلا نمی خواهنمد بازنشسته شوند!!! مخصوصا با تجویز قانون در زمینه مشاغل تخصص و سن 70 سال!!!!!!!!!!!!
بالای ۶۰ سال سن ها چی؟؟؟؟؟؟؟؟
هيئت مديره شركتهاي خصولتي لانه مديران بازنشسته شده.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
شرکت مخابرات ایران یکی از این شرکت ها است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
مخابرات ایران مشمول این قانون نیست . این قانون برای دولتی هاست
درایران " شخص " می تواند اموررا اصلاح کند نه "سیستم " برخلاف اروپا وآمریکا ! مثلا یک امیرکبیر مفاسد صدساله قاجارها را سه ساله برطرف کرد ( والبته خودش هم برطرف شد !! ) .
چرا نتیجه قطعی و نهایی شرکت کنندگان استخدامی فراگیر دستگاه های دولتی که تابستان 96 برگزار شد رو نمیدن
میشه بعد از یه قرن صداشون کنن ولی دیگه تأثیری نداره
مراحل کتبی،مصاحبه،پزشکی و تحویل مدارک انجام شده اما لفتش میدن
نکنه دولت داره زمان میخره
لطفا پیگیری کنید
سازمان بنادر و دریانوردی بندر امام
تقصیر این کسانی که ما به عنوان نماینده به مجلس فرستادیم صرفا نیست مقصر این ملتی که به این ها رای دادند نیز هست چنان مسخره می کنیم و می گیم که یه قانون رو درست وضع نمی کنند چرا این همه رانت چرا این همه فساد ولی هیچ وقت به خودمون نگاه نمی کنیم این نماینده که چنین قانونی را وضع کرده که ابتدایی ترین مبانی یک قانون را نیز ندارد از طریق رای ما رای خواهران و برادران و دوستان ما به مجلس رفتند قانونی وضع کردن که دیگر هیچ کس بازنشسته نمی شود تا این قانون مشمولش شود
هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به عنوان یک شرکت خصولتی با 40 درصد سهم دولت مرکز حضور یازنشستگان شده است و دو نماینده دولت در این شرکت نیز بازنشسته هستند
من کسی را میشناسم که تمام خدماتش در شرکت نفت وپست های خدمات نفت بوده حالا بعداز باز نشستگی مشاور وزیر بهداشت است که در حسن نیت خود وزیز بهداشت در خدمت مورد تردید است چون بعد از وزارت ایشان رشته های پزشکی ومرتبط به پزشکی بسیار افت کرده وایشان فیزیوتراپی را در حد ما ساژ دست وپا میداند
من نمیدانم کشور چه بدهی ای به این مدیران بازنشسته دارد که مردم و حکومت همه جور هزینه ای باید به پای اینها بدهند. کم خوردن، کم حقوق گرفتن، کم ریاست کردن. چی میخوان از جون این مردم؟؟؟؟
مدیران بانکها یا بعد از ۳۰ سال حکم براشون نمی زنند تا بازنشسته بشوند و یا اگر بازنشسته بشوند میرن بانک های خصوصی و دوباره مدیر می شوند از همه جالب تر اینکه اونها بانک قبلی خود را به فنا دادن و فقط چون در سیستم هستن و دارای پارتی می باشن به بانک دیگر میروند تا اون بانک را هم نابود کنند
بعد میخان بیکاری از بین بره. بچه های مدیران جهاد گر قطعا بیکار نیستن که نگران فرزندان بقیه باشن
تا زمانیکه ریشه رانت ورانت خواری در افراد مسول خشک نشود این اقدامات فایده ندارد آنها اگر از در نتوانند بیایند داخل از پنجره می آیند یک مورد آن این است شرکت های در موضوع های مختلف تشکیل داده وبا نفوذی که در دستگاهها دارند با قراداد با دستگاه مجددا به شکل دیگر کار میکنند
قانونی که استثنا داشته باشه قانون بدرد بخوری نیست...............
این قانون یک اشکال دارد که باید اصلاح شود 1- اینکه هر کسی که بازنشسته می شود حق حضور در شرکتهای خصوص را هم نباید داشته باشد
2- هر کسی که بازنشسته می شود حق ورود به مسائل اقتصادی را به مدت 5 سال نباید داشته باشد چون در غیر اینصورت از قبل زمینه را برای خودش فراهم می کند و افراد صاحب منصب را شریک تجاری خود می کند تا بتواند از این رانت استفاده کند
3- بعد از بازنشستگی باید ارتباطش با سازمان مورد نظر خود کاملا قطع گردد تا سوء استفاده از منصب قبلی اش کاملا از بین برود
4- سن بازنشستگی باید برای همه آحاد ملت یکسان باشد غیر از نیروهای نظامی و امنیتی و اساتید دانشگاه ها آن هم با شرایطی که سازمان برایشان فراهم کند.
5- مدیران اقتصادی تا تصویه حساب کامل مالی خود در تمامی بنگاه های اقتصادی و بانک ها حق خروج از کشور را نداشته باشند تا زمینه فرار رانتخواران بسته شوند
واقعا که
صندلی چسبناک مدیریتی
يكى از رانت هاى بزرگى كه به رانتخواران داده شده رانت گروه سنى خاص برمقدرات كشوراست انها به بقيه مسؤلين به شكل كارمندان خود نگاه ميكنند نه مدير
اگر توانستید یک قانئون رااجرا کنید من گردنم را می دهم ...............
اکثر مسوولان شاغل در وزارت نفت وصدا وسیما ومدیران واعضای هیتت علمی دانشگاهها بیش از 40سال است که بازنشسته نشده اند
قانون نباید استثنا داشته باشد
بیش از 88درصد کارمندان دولت با مدرک فوق لیسانس وفوق لیسانس به بالا تا 35سال خدمت مشغول بکار می باشند این تفاوت وتبعیض در قانون برای چی
چرا کار مندان دولت با مدرک لیسانس ولیسانس به پایین در 30سال خدمت وکار مندان با مدرک فوق لیسانس و فوق لیسانس به بالا در 35سال خدمت بازنشسته می شوند ؟
اصلا استثنا کردن جانبازهای عزیز واسرا هم به نظر من غلط است آنها هم 30 سال زحمت کشیده اند واینجا هم ایثار کنند واستراحت کنند تا بیکارها به سرکار بروند تعداد بیکاران زیاد است واین اصلا منصفانه نیست این همه رانت وامتیاز واستثنا پدر کشوررا درآورده است
وجدانا همین یک قانون را اگه میتوانید اجرا کنید بعنوان مثال از وزارت امور خارجه کوچکترین وزارت خانه با حدود 5000 هزار نفذ حقوق بگیر (عمرا اگه بتونید)
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی