بازدید 2609
۱

مرکز آمار: تورم شهریور ١١.٣ درصد شد

مرکز آمار ایران نرخ تورم 12 ماهه منتهی به شهریورماه امسال را ١١.٣ درصد اعلام کرد که نسبت به مردادماه که ٩.٧ درصد بود، ١.٦ واحد افزایش نشان می دهد.
کد خبر: ۸۳۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 24 September 2018

مرکز آمار ایران نرخ تورم 12 ماهه منتهی به شهریورماه امسال را ١١.٣ درصد اعلام کرد که نسبت به مردادماه که ٩.٧ درصد بود، ١.٦ واحد افزایش نشان می دهد.

به گزارش ایرنا بررسی گزارش مرکز آمار ایران که امروز (یکشنبه) منتشر شده است، نشان می دهد در 12 ماهه منتهی به شهریورماه امسال دامنه تغییر نرخ تورم برای دهک های مختلف هزینه ای، از 10.6 درصد برای دهک اول تا 12 درصد برای دهک دهم بود. 

اگر جمعیت کشور را بر حسب شاخص های گوناگون به 10 گروه تقسیم کنیم دهک اول در بالاترین و دهک دهم در پایین ترین سطح قرار می گیرند. 

بنابراین بر پایه گزارش مرکز آمار، تغییر تورم برای پایین ترین دهک، بیش از دهک اول بوده است.

** نرخ تورم خانوارهای سراسر کشور

در شهریورماه امسال عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٣٤,٦ رسید که نسبت به ماه پیش ٥.٤ درصد افزایش نشان می دهد. 

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به مردادماه ٦,٤ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» پنج درصد افزایش نشان می دهد. 

درصد تغییر قیمت در شهریورماه نسبت به پارسال برای این 2 گروه به ترتیب ٣٦.١ و ٢١.٧ درصد بود.

در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به شهریورماه پارسال ٢٥,٧ درصد است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٢٥,٧ درصد بیشتر از شهریور ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در مردادماه (١٩,٣ درصد) ٦.٤ واحد درصد افزایش یافت. 

** نرخ تورم خانوارهای شهری 

شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در شهریورماه امسال به عدد ١٣٤,٤ رسید که نسبت به مردادماه ٥.٣ درصد افزایش نشان می دهد. 

درصد تغییر شاخص کل نسبت به شهریورماه پارسال ٢٥,٧ درصد است که نسبت به ماه پیش از آن که ١٩,٤ درصد بود، ٦.٣ واحد درصد بیشتر شد.

** نرخ تورم خانوارهای روستایی 
شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در شهریو ماه امسال به عدد ١٣٥,٥ رسید که نسبت به ماه پیش ٥.٨ درصد بالا رفت. 
درصد تغییر شاخص کل نسبت به شهریورماه پارسال ٢٦,١ درصد است که نسبت به ماه پیش که ١٨,٨ درصد ثبت شد، ٧.٣ واحد درصد افزایش یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احتمالا تورم شهریورنسبت به ماه قبلش رادارید عرض می کنید.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی