بازدید 11111

سردار کوثری: صبر ما اندازه‌ای دارد

کد خبر: ۸۳۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 24 September 2018

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه ثارالله با بیان اینکه غلبه بر مشکلات امروز کشور، صرفاً نیازمند مدیریتی جهادی و مستقل از جناح‌بندی و منفعت‌طلبی است، با ذکر خاطراتی از پدر موشکی ایران عزم و اراده رزمندگان دوران دفاع مقدس را الگویی بی‌بدیل برای اداره کشور در شرایط سخت کنونی بشمار آورد و مسئولان را به جوان‌گرایی در بدنه سازمان‌ها توصیه کرد.

سردار اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با جام جم آنلاین به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به نوع و نحوه مدیریت کشور در دوران جنگ اظهار کرد: مدیریت این دوران برای همیشه در تاریخ کشورمان ماندگار شده است. چراکه انگیزه‌ها، الهی و روحیه‌ها در راستای پیشبرد اهداف انقلاب و نشأت‌گرفته از ایثار و ازخودگذشتگی بود. هیچ‌کس از رده فرماندهی تا رزمنده ساده در زمان جنگ دنبال منفعت‌طلبی و کسب پست و مقام نبود و با توان جسمی بالا که برگرفته از جوانی بود، هشت سال دفاع مقدس را با سربلندی پشت سر گذاشتند.

وی با بیان اینکه چرا ما در طول دفاع مقدس حتی تا آخرین روزهای نبرد با دشمن، شاهد مشارکت حداکثری آحاد مردم در دفاع از کشور بودیم و در این خصوص بین اقشار مختلف رقابت سازنده وجود داشت، افزود: در آن مقطع حضرت امام (ره) به‌عنوان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی که حضوری فعال در جبهه‌ها داشتند، اهداف شخصی و سیاسی خود را در مدیریت کشور دنبال نمی‌کردند، به همین خاطر خلوص نیت این عزیزان مورد اقبال جامعه قرار گرفت و هر ندایی از سوی آن‌ها با لبیک توده‌های مردم مواجه می‌شد.

این مسئول ارشد نظامی- امنیتی تصریح کرد: برای اداره امروز کشور هم ما نیازمند چنین روحیه‌ای هستیم،‌ یعنی هم مسئولان و هم مردم با یک استقلال رأی به‌دوراز جناح‌بندی‌ها تنها یک هدف،‌ آن‌هم رساندن کشور به جایگاه عالیه در همه ابعاد را دنبال کنند. وقتی زمان جنگ همه عرصه‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشتیم، در شرایط کنونی می‌توانیم با بکارگیری روحیه جهادی دفاع مقدس، وضعیت اقتصاد و توسعه کشور را حتی به‌گونه‌ای مطلوب‌تر از آن دوران مدیریت و بهبود بخشیم.

کوثری حوزه‌های فرهنگی و علمی کشور را نیازمند جاری شدن روح مدیریت جهادی از جنس دفاع مقدس در بدنه آن دانست و خاطرنشان کرد: وقتی جوانان ما در دفاع از کشور علی‌رغم همه محدودیت‌ها و اعمال فشار اقتصادی توسط قدرت‌ها، عملکرد خیره‌کننده‌ای از خودشان بر جای گذاشتد، حتماً امروز هم این امکان وجود دارد با همان روحیه و با همان عزم راسخ بر مشکلات اقتصادی – فرهنگی و آموزشی و تربیتی به‌راحتی فائق آییم. انتظار می‌رود مدیران ما واقعاً چنین بستری را در اداره جامعه نهادینه کنند وگرنه صرف حرف و سخن در مورد اینکه باید مشکلات مردم را حل کنیم برای کشور راه گشا نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی با اتکا به نیروی جوان خود در دهه شصت اجازه حتی از دست رفتن یک وجب از خاک خود را به دشمن نداد، عنوان کرد: در آن مقطع همه دشمنان باهم متحد شدند تا عزم جوانان ما را در دفاع از تمامیت ارضی این آب‌ و خاک از بین برند، اما چون این جوانان با استقلال در رأی و تفکر، به مسئولان خود اطمینان داشتند و می‌دانستند در چه هدفی گام گذاشته‌اند، با حفظ روحیه جهادی، دشمنان را در ورای مرزها مأیوس کردند. بعد از پایان جنگ هم ما با همین روش در حوزه فناوری هسته‌ای، ارتقاء توان موشکی و در مجموع موضوعات دفاعی به دستاوردهای قابل‌ توجهی تاکنون دست‌یافته‌ایم؛ بنابراین تعمیم بکار گیری جوانان مستعد با روحیه انقلابی، می‌تواند ما را در سایر عرصه‌ها به موفقیت رسانده و همان‌طور که رهبری انقلاب دائماً مورد تأکید قرار می‌دهند وابستگی خود را به خارج باقدرت درون‌زا و بکارگیری ظرفیت‌های داخلی کاهش دهیم.

سردار کوثری در ادامه شهید حاج حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران را مصداق بارز شعار «ما می‌توانیم» هم در دوران دفاع مقدس و هم در پیشرفت کشور پس از جنگ برشمرد و گفت: حاج حسن تهرانی مقدم از هم‌رزمان حقیر بودند که اتفاقاً چند روز پیش در خدمت مادر و برادر بزرگوارشان بودیم. ایشان هیچ‌گاه از کمبودها و کاستی‌ها هراس نداشتند و هرگز در دشواری‌های جنگ ماتم نمی‌گرفتند، بلکه در پی حل مسئله بودند و فکر می‌کردند که چطور می‌توان مشکل را از سر راه رزمندگان و جبهه‌ها برداشت. او از همان ابتدا جهاد خودکفایی در مقابل دشمنان را افزون بر مدیریت و فرماندهی جنگ نهادینه کرد. در اصل حاج حسن صرفاً متکی به جنگ فیزیکی با دشمن نبود و اعتقاد داشت، باید در برای دفاع از کشور مستقل عمل کنیم تا تحریم‌ها و محدودیت‌ها دفاعی در ادامه جنگ ما را در مقابله با دشمن متوقف نکند.

وی پدر موشکی ایران را فردی عمل‌گرا و به ‌دور از حرف محوری و نصیحت کردن برشمرد و افزود: ایشان هیچ زمانی به سخنرانی صرف اکتفا نمی‌کرد. در مقابل با عمل خود اطرافیان و به‌ ویژه جوانان را آموزش می‌دادند که با چه روشی باید بر مشکلات مختلف فائق آمد. یکی از رموز موفقیت او خستگی‌ناپذیر بودنش بود. بنده خود از نزدیک شاهد بودم زمانی هم که در وقت فراغت با دوستان فوتبال بازی می‌کردیم، حاج حسن به‌گونه‌ای در زمین‌بازی می‌کرد که گویی یک مسابقه رسمی و بین‌المللی است. یا برای فتح قله دماوند، عزم راسخی از خود نشان می‌داد. غرض از بازگویی این مطالب این بود که به جوانان امروز جدیت یک فرمانده در همه امور را نشان دهیم، یعنی میدان نبرد یا سایر میدان‌ها برای تهرانی مقدم فرق نداشت. مهم هدفی بود که دنبال می‌کرد و به همین خاطر بود که در هر حوزه ورود می‌کرد، موفق بود.

وی با اعتقاد به اینکه ما باید بدنه مدیریت کشور را با الگوبرداری از دوران دفاع مقدس جوان‌سازی کرده و به ظرفیت‌های قشر جوان همان‌طور که درگذشته استفاده‌شده و نتیجه گرفته‌شده، امروز هم بکار گیریم، گفت: شرایط امروز کشور اقتضاء می‌کند، نیروهای جوان و با روحیه وارد گود مشکلات شوند. مدیری که پا به سن گذاشته، به همان اندازه هم محافظه‌کار و محتاط می‌شود. مسنی و احتیاط‌کاری موجب رفع موانع نمی‌گردد. باید همان مدیر کارکشته در کنار مسئول جوان در جایگاه یک مشاور مقتدر بکار گرفته شود.

جانشین فرمانده سپاه جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله با اشاره به تفکر خودکفایی فرماندهان و رزمندگان در زمان جنگ خاطرنشان کرد: بچه‌های ما از همان ابتدا به دنبال استقلال تجهیزاتی، از بیگانگان بودند. چون ما می‌دانستیم آمریکا و صهیونیستها در ادامه جنگ مانع از ارسال ادوات دفاعی به کشورمان می‌شوند. تنها چند کشور محدود همچون سوریه و کره شمالی و این اواخر (دهه شصت) لیبی به ما کمک کردند و رزمندگان ما با مهندسی معکوس این ادوات تا حد امکان وابستگی کشور به خارج را کاهش دادند. امروز هم مسئولان کشور باید این ادبیات و این فرهنگ را در توسعه و پیشرفت کشور به‌کارگیرند تا در کشاکش تحریم‌ها بر اقتصاد مردم لطمه وارد نشود.

کوثری پیشرفت صنایع موشکی در کشور را الگوی مناسبی برای ارتقاء دیگر فناوری‌ها در کشور عنوان کرد و افزود: توانمندی ما در این زمینه مربوط به دیروز و امروز نیست، بلکه استارت این کار در بحبوحه دفاع مقدس و با تلاش امثال شهید تهرانی مقدم‌ها زده شد و امروز می‌بینیم که برخلاف میل دشمنان این آب‌ و خاک موشک‌های بومی ما به تولید انبوه رسیده است.

این مقام سیاسی امنیتی در خاتمه گریزی هم به حمله موشکی سپاه به مقر حزب دموکرات کردستان از گروه‌های معاند نظام زد و گفت: دشمنان بدانند رسالت رزمندگان ایران اسلامی از دوران دفاع مقدس تا امروز همچنان ادامه دارد و جریانی‌هایی که سیاست‌های خود را از آمریکا اسراییل و عربستان سعودی می‌گیرند، بدانند جمهوری اسلامی ایران در وهله اول چندین بار به آن‌ها تذکر خواهد داد، که پای خود را از حریم خودشان جلوتر نگذارند و اگر بخواهند امنیت کشور را به خطر بی اندازند صبر ما اندازه‌ای دارد و مطابق آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاد جلوی آن‌ها می‌ایستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی