بازدید 1981

وزیر علوم مجری سیاست‌ها و دستورات دولت نیست

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: وزیر علوم مجری سیاست‌ها و دستورات دولت نیست و وی تصور میکند که هنوز در دوره تاریخی انتقام شخصی به سر می برد.
کد خبر: ۸۳۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 23 September 2018

محمد کاظمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، اول مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود اظهار داشت: آقای رئیس جمهور همه می‌دانیم که وزیر علوم آخرین نفر لیست چند ده نفره‌ای بود که شما از روی ناچاری به مجلس معرفی کردید و همان زمان دانشگاهیان کشور که به ناتوانی وزیر معرفی شده واقف بودند با یک خیزش مخالفت خود را اعلام کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور در توجیه این تحریم در مجلس اعلام کردید که معامله نکرده‌اید و از دانشگاه و آزادی در محیط علمی دفاع می‌کنید اما عملکرد آقای غلامی خلاف این گفته شما را ثابت کرده است، گفت: صرفه‌نظر از ایجاد محیط پادگانی با همکاری برخی جریانات داخلی و عدم حمایت از دانشجویانی که به بهانه‌های مختلف از محیط دانشگاه بازداشت می‌شوند ایشان تصور می‌کند که هنوز در دوره تاریخی انتقام شخصی به سر می‌برد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی ادامه داد: وزیر علوم در ابتدای کار رئیس موفق دانشگاه ملایر را به دلیل مخالفت با نوع اداره دانشگاه بوعلی و عضویت در ستاد آقای موسوی عزل کرد و شما در دولت به ایشان گوشزد کردید که ابلاغ را بازگرداند اما این اقدام صورت نگرفت.

وی افزود: گروه بازرسی ویژه‌ای را مأمور کردید که موضوع را بررسی کند، ادامه داد: گروه معتمد شما بررسی و اعلام کرد که عزل آقای بابایی از روی عداوت و بغض شخصی آقای غلامی بوده و به وزیر دستور دادید که از ایشان در جای دیگری استفاده کند که این موضوع نیز عملی نشد زیرا ایشان به واقع انتخاب شما نبوده و ناچارا باید به دستور کسانی که وی را راهی این وزارتخانه کرده‌اند عمل کند.

کاظمی با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی که باید روزهای شاد و پرامیدی برای دانشگاهیان باشد بدون هیچ مقدمه‌ای وزیر علوم، رئیس فعلی را برکنار و فرد دیگری را که در اردوگاه دولت تعریف نمی‌شود را راهی دانشگاه ملایر کرده است، ادامه داد: همه دانشجویان و اساتید حامی دولت با این اقدام وزیر دچار بهت و حیرت شده‌اند. به معاون حقوقی خود اعلام کنید بیانیه‌های صادره توسط دانشجویان و ستاد تبلیغات انتخاباتی شما را به شما تقدیم کنند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی در پایان با تأکید بر اینکه استاندار که نماینده دولت است از اقدام وزیر بی‌خبر بوده و نزدیکان رئیس جمهور به این موضوع توجه نکردند، خاطر نشان کرد: آقای رئیس جمهور وزیر علوم شما مجری سیاست‌ها و دستورات دولت نیست، درخواست‌ می‌کنم اگر می‌توانید بزرگی را که بین مدرسه و مجلس قدرت تشخیص داشته باشد برای ارتباط این وزارتخانه و مجلس تعیین کنید بلکه تعامل بهتری برقرار شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر