بازدید 54689
تریتا پارسی در «میدل ایست آی» نوشت؛

اگر ردپایی از عربستان و امارات متحده عربی در حمله اهواز پیدا شود!

حمله اهواز همان ‌قدر برای انداختن ایران به تله طراحی ‌شده که برای انداختن آمریکا در یک تله یک جنگ انتخابی رقم خورده است. همان‌ طور که «باب گیتس» وزیر دفاع سابق در سال 2010 بیان کرده، عربستان سعودی می‌خواهد «تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران مبارزه کند».
کد خبر: ۸۳۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 23 September 2018

ایران دوباره از سوی یک گروه تروریستی دیگر مورد حمله قرار گرفت و دست‌کم 29 تن در شهر اهواز در جنوب غربی ایران در پی گشودن آتش به روی افرادی که در حال تماشای رژه نظامی در سالروزی مهم برای ایران بودند، کشته شدند.

اما بر خلاف حملات تروریستی قبلی، این حمله می‌تواند منجر به آتش‌افروزی بزرگی در منطقه شود که نه ‌تنها پای رقیبان منطقه‌ای یعنی ایران و عربستان را به میان بکشد، بلکه ایالات‌متحده آمریکا را نیز شامل شود. در واقع شاید این حمله تروریستی از اساس برای همین منظور طراحی‌ شده باشد!

این حمله تروریستی که اول از سوی یک گروه عرب جدایی‌طلب به نام مقاومت ملت اهواز که ارتباطاتی با عربستان سعودی دارد مسئولیت آن بر عهده گرفته شد، در خلأ رخ نداده است. رقیبان منطقه‌ای ایران به ‌ویژه عربستان سعودی و امارات متحده عربی تلاش‌های پشت‌صحنه چندین دهه‌ای خود برای فشار بر آمریکا در راستای بمباران ایران را عملاً به روی صحنه آشکار آورده‌اند.

آنچه قبلاً در خفا گفته می‌شد، اکنون آشکارا و عمومی بیان می‌شود. به ‌علاوه این پادشاهی‌ها، دیگر خود را به فشار بر آمریکا برای حمله نظامی به ایران محدود نمی‌کنند، بلکه رسماً آمادگی خود را برای حمله به ایران اعلام می‌دارند.

اگر رد پایی از عربستان و امارات متحده عربی در حمله اهواز پیدا شود!

تهدیدات عربستان سعودی و امارات علیه ایران

تنها کمتر از یک سال قبل، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در مصاحبه ای گفت: عربستان جنگ با ایران را به داخل مرزهای ایران می‌کشاند. ما منتظر نمی‌مانیم که جنگ در عربستان آغاز شود، بلکه کاری می‌کنیم که جنگ برای آن‌ها و در داخل ایران باشد. صحبت‌های او این ‌گونه تفسیر شد که عربستان سعودی رسماً و به‌ شدت تنش‌ها با ایران و نیز حمایت خود از گروه‌های متنوع معارض حکومت در ایران را افزایش خواهد داد.

عبدالخالق عبدالله، یکی از مشاوران حکومت ابوظبی در توییتر، حملات اهواز را توجیه و بیان کرده که این حمله یک حمله تروریستی نبوده و کشاندن جنگ به داخل خاک ایران، یکی از گزینه‌هاست. وی هشدار داد، حملات شبیه به این در آینده افزایش خواهند یافت.

اگر حمله تروریستی اهواز بخشی از نقشه افزایش تنش‌های عربستان و امارات با ایران باشد، هدف اصلی آن‌ها این است که ایران را برای یک تلافی‌جویی تحریک کنند و سپس از فرصت واکنش ایران برای ایجاد یک جنگ بزرگ‌تر استفاده کرده و ایالات‌متحده را وادار به ورود به آن کنند، چون خود این دو کشور، به ‌تنهایی از پس توانایی نظامی ایران برنخواهند آمد؛ درواقع پس از صرف حدود 6 میلیارد دلار در ماه، همچنان از شکست حوثی‌ها در یمن عاجزند.

اگر این‌گونه باشد، در نتیجه حمله اهواز، همان‌قدر برای انداختن ایران به تله طراحی‌شده که برای انداختن آمریکا در تله یک جنگ انتخابی رقم خورده است. همان‌طور که «باب گیتس» وزیر دفاع سابق در سال 2010 بیان کرده، عربستان سعودی می‌خواهد «تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران مبارزه کند».

تندروهای ضد ایران در دولت ترامپ

اما دولت ترامپ و افراد آن‌ هم، تنها تماشاگران بی‌گناه این طرح و نقشه نیستند. اقدامات شخص ترامپ و هماهنگی و ارتباط نزدیک بین دولت او با عربستان، امارات و اسرائیل در مورد ایران، طرح یک موضوع و توضیح متفاوت را ‌پیش می‌کشد: طرحی که بر اساس آن آمریکا فعالانه متحدان خود را به جنگ با ایران می‌کشاند و از سوی متحدان خود به‌ سوی جنگ با ایران کشانده می‌شود.

حمله اهواز تنها یک روز بعد از آن رخ داد که وزیر امور خارجه آمریکا، پامپئو تهدیدی سخت را متوجه ایران کرد و گفت: اگر ایران حمله را متوجه نیروهای آمریکایی در عراق کند، پاسخگو خواهد بود.

طی هفته قبل، کنسولگری آمریکا در بصره عراق، ظاهراً از سوی نیروهای شبه‌نظامی شیعه نزدیک به ایران مورد حمله قرار گرفت. دولت ترامپ هیچ سندی مبنی بر دخالت ایران در این حمله ارائه نکرد، ولی تهدید نمود، اگر دوباره چنین حملاتی رخ دهد، به ایران حمله خواهد کرد.

همچنین در این مدت به کنسولگری ایران در بصره هم چندین بار حمله شد که ایران ‌هم آن را به گردن ایالات‌متحده انداخت (باز هم بدون ارائه سند و مدرک).

تفاوت در این است که ایالات‌متحده آمریکا برای رویدادهایی که نه ایران و نه آمریکا نمی‌توانند سندی برای آن جور کنند، ایران را با تهدیدی آشکار روبه رو کرد. این الگو از بیانیه‌ها و اقدامات جنگ‌طلبانه، دقیقاً مطابق با دستور کار جان بولتون مشاور امنیت ملی – که دستی توانا در دست‌کاری اطلاعات برای کشانیدن آمریکا به جنگ دارد – است که در سال 2017 و قبل از ورودش به تیم ترامپ طراحی کرده است.

این دستور کار با جزئیات بیان کرده که آمریکا چطور باید با اسرائیل و عربستان سعودی همکاری کند تا حمایتی – داخلی و بین‌المللی – برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و اتخاذ یک سیاست تهاجمی در برابر این کشور دست‌وپا کند.

این دستور کار به ‌ویژه از «کمک‌رسانی» به اعراب خوزستان سخن می‌گوید؛ گروه اقلیت در ایران که مرتکبین حمله اهواز مدعی نمایندگی آن‌ها هستند. بولتون همچنین یادآور شده است که دولت ترامپ باید به خاطر نقش نداشته ایران در حملات 11 سپتامبر از این کشور تقاضای غرامت کند و همزمان ریاکارانه به ایران پیشنهاد مذاکره در حین سیاست تقابلی را بدهد.

سیاست دولت ترامپ در قبال ایران، خط به خط در حال پیروی از دستور کار بولتون است. موضوع ادعایی حمایت از جدایی‌طلبان خوزستان در این میان به شکلی ویژه قابل‌توجه است. این امر شک موجهی به وجود می‌آورد که اگر رد پای عربستان و امارات در این حمله تروریستی پیدا شود، به نظر تلاشی از سوی آن‌هاست تا ایالات‌متحده را درحالی‌که ترامپ پشت فرمان نشسته است، به جنگ بکشانند.

برای عربستان سعودی و امارات این امر از منطقی استراتژیک برخوردار است. توانایی آن‌ها برای رقابت با حکومتی به ‌مراتب بزرگ‌تر و منسجم‌تر یعنی ایران در بلندمدت مورد سؤال است. اگر آن‌ها بتوانند آمریکا را به تله دو برابر کردن نیروهای نظامی‌اش در منطقه بیندازند، می‌توانند از نیروی نظامی آمریکا برای توازن قوا با ایران استفاده کنند.

برای آمریکا که هم‌اکنون نیز به قیمت منافع استراتژیک خود در آسیا و در خانه اقدام به گسترش بیش‌ازحد نظامی در خاورمیانه کرده است، این امر هیچ منطق استراتژیکی ندارد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰۵
ایران باید با موشک نیروهای اماراتی و عربستانی حاضر در یمن رو بزنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
نیرو ها نه, سکو های نفتی داخل عربستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
حتی اگر هم به عربستان و امارات موشک بزنیم ،بیشتر از همه اسراییل را خوشحال کردیم . به نظرم باید ابتدا به خاطر اشغال سفارت عربستان ،باید عذر خواهی کنیم و بعد هیت دیپلماتیک بفرستیم و مشکلاتمون را از طریق گفتگو حل کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
از طریق عمان ،موشک میدیم یمنی ها ،خود یمنی ها میزنن
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
تو فیلم هندی دیگه نکا نکن دیگه نگا نکن
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
یکم فکر کن بعد نظر بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
نه کشور الان نباید وارد جنگ بشه. این نقشه اونهاست تا جلوی پیشرفت ایران رو این بار با عربستان و امارات و مصر بگیرند. بهترین کار تف کردن تو صورت عربستان هست. عربستان سه ماه نفت .
.نتواند صادر کند امریکا و اروپا به غلط کردن می افتند
ناشناس
| Canada |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
چرا منفی می دین.
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
ما این همه کشتار تو کشور داریم ناراحت نشدیم ولی یه دفعه غیرتی می شیم.آمار تلفات جاده ای بالای ۲۰ هزار در سال که بالای هزار نفر هم سن محمد طاها.این همه قتل داریم .کلی تلفات قصور پزشکی، کلی تلفات بر اثر سرطان
یا هر بیماری ناشی از خوراکیهای غیر استاندارد.کلی فرار مغزها .کلی فرار سرمایه و غیره و غیره چرا طرز فکر خودمونو با موشک نزنیم. خیلی کشتارها رو که مقصر اجانب نبوندن.
ال سعود این قدر گستاخ عمل می کند ، انوقت اصلاح طلبان از تیتر کیهان بر اشفته شده بودند.!
داعش که نوکر غیر رسمی امریکا بود ، شکست خورد ..
حالا امریکا نوکران رسمی اش( سعودی و امارات) رو فرستاد جلو ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
در دیروز موج ضد امریکایی و عربستانی رواج داشت یک روز نشد منفی زدن ها شروع شد
در دام جنگ افتادن ابلهانه ترین کار است الان اسلحه های زنگ زده عربستان باید مصرف شود تا کارخانجات تسلیحات آمریکا اروپا و روسیه براه افتد اقتدار فقط با جنگ بدست نمیآید عاقل باید بود
باید‌نابود‌بشنن‌خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
خخخخخخخ
بن سلمان بهت گوشزد می کنم که دکترین اتاق فکر ات را عوض کنی مشاوره های خوبی نیستند تو از پس گروه حوثی های یمنی فک نکنم چند گردان باشند ،نتونستی بیایی بذار فرق حوثی ها یمن با ایران را این گونه در ذهنت روشن کنم فرض بر این بذار حوثی ها را رود خانه حسابی کنی ایران را اقیانوس حساب و فرض کن و در ضمن هر وقت قلاده اختیارت را از اربابت آمریکا و اسراییل کودک کش گرفتی بیا ایران در خدمتتیم . بن سلمان بن سلمان . بن سلمان تو قلاده ات دست خودتت نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
عزیز!! رجز نخوان...خودش هم می داند از پس ایران برنمی آید که امریکا را قصد دارد بفرستد جلو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
داداش اینجا تابناکه نه صفحه بن سلمان ،داری اشتباه میزنی
ایشان یک دلال سیاسی است، احتیاجی به تحلیل این آقا نداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
خیلی از تحلیلگران دلال سیاسی هستند.
ایران را میزنید؟ناخود آگاه به یاد جنگ یمن افتادم و اینکه امارات و عربستان در تیررس یمن است.یاد قدرت موشکی ایران و موشکهای یمن افتادم.یاد پیشرفتهای موشکی یمن افتادم و اینکه احتمالا دیگر الان تا به حال آنها موشکهای نقطه زن را هم خود خودشان ساخته اند و در جنگ استفاده می کنند.یاد آن مثلا نویسنده ای افتادم که در هلند ماشینش منفجر شد و تا به حال هم قاتلش پیدا نشد.یاد این افتادم که تاریخ تکرار شدنی است.پس به امید تکرار تاریخ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
اصلا معلومه چی میگی داداش؟؟؟
عربستان سعودی می‌خواهد «تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران مبارزه کند».
ببینید آمریکایی ها چقدر الاغ اند که اجازه چنین سوء استفاده ای به عربستان میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
تا حالا که زرنگ بودند، پول عربستان را گرفتند و یک سرباز آنها هم صدمه ندیده
عربستان و امارات غلط زیادی کرده اند با آبا و اجدادشان...اصحاب الشمال.
ایرانیان از جنس و خمیر مایه سلمان فارسی هستند در ثبات و پایداری در حق...والسابقون السابقون.اولئک المقربون.
دولتمردان و فرماندهان نظامی ما هم بقدر کفایت تیزبین و دوراندیش هستند و همچون بن سلمان افق دیدشان تا نوک بینی اشان نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
باید آاقا نسیم توجه داشته باشند که بینی بن سلمان بزرگ است و در این مورد به او حق بدهند
مساله خیلی مهمی رو مطرح کرده.مسئولان باید دسیسه چینی های دشمنان رو خنثی کنند
پاسخ ها
سردار اسعد بختیاری
| France |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
سلمان عربی کیلویی چنده؟
لعنت بر حبیب جبر و دارو دستش و اعراب عربستان و امارات و لعنت برمسئول ترسو که با حمله به امارات و عربستان کثیف این موجودات شیطانی رو نابود نمی کنن جواب خون شهیدان رو کی می خواد بده ....کاش و ای کاش می شد روی جنازه های وهابی ها برقصیم انتقام ائمه و شهیدانمون رو می گرفتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
احساساتتو کنترل کن برادر .همه ازین حمله تروریستی ناراحتیم ولی شاید وقتش نباشه اونجوری که شما میگید عمل کنیم.چه بسا وارد یک جنگ وحشتناک بشیم و هیچکس هم نفعی نبر.اجازه بده شاید روشهای دیگه ای هم باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
ایشون گویا رفتن دلار خریدن ،فازشون خیلی جنگیه
اگر ههههههههه
ایران باید تلافی کند لااقل مردانه ازبین می رود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
ایران مردانگیش را ثابت کرده ،
ناشناس
| Bulgaria |
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
مملکت داری مثل دعوای سرچهار راه نیست
سلام جناب تابناک .... نه رد پا بلکه عین آفتاب پیداست کار عربستان و امارات است . شما تازه می گوید رد پا از روز اول انقلاب همین بساط را اعراب خلیج فارس سر ما در می آورند و ما تا کنون یک پاسخ کوبنده ندیدیم .......مایه خجالت است اماراتی که حتی به انداز یک استان ما هم نیست برای ما شاخ و شانه بکشد غیرت وطن پرستی مسئولین کجا رفته ؟؟؟؟؟؟؟؟ما دیگه از دست اعراب به ذله آمدیم!!!!! ما ظرف یک روز می توانیم امارات را توسط یک گردان بسیجی نابود کنم ... آن موقع بمانیم حرف زور بشنویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
برادر شجاع و غیور، شما درست می فرمائید. اما مگر همان گردان بسیجی که شما می فرمائید با امارات بند انگشتی وارد جنگ خواهد شد. برادر عزیز نیروهای تندرو آمریکا و در راس آن جان بولتون دائماً خدا حدا می کنند که ایران به یکی از این کشورهای بند انگشتی حاشیه خلیج فارس حمله کند تا به بهانه دفاع از آنها تمام نیروهای نظامی خود را روانه خلیج فارس کند که البته در این راه تنها هم نخواهد بود بلکه عربستان، اسرائیل و بسیاری دیگر از کشورهای ریز و درشت دیگر هم او را همراهی خواهند کرد. حال شما حدس بزنید چه اتفاقی خواهد افتاد.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
مایه خجالت است که ما یک صدم سرمایه خارجی که امارات جذب کرد نتونستیم جذب کنیم انوقت می خوای امارات رو بزنی که کل دنیا اونجا سرمایه گذاری کرده ؟؟
یک ضربه محکم و کوتاه به امارات واکنشی جز سکوت از سوی همه در بر نخواهد داشت. هیچکس انگشت کوچک خود را هم برای دفاع از شیوخ امارات تکان نخواهد داد. ایران بزرگ باید دشمنانش را برای همیشه از چنین اقدامهایی که در پناه تحلیلهای نادرست اینچنینی انجام می شود پشیمان کند. آمریکا هرگز در برابر ضربه کوتاه و محکم خود را وارد ریسک یک جنگ بزرگ برای حمایت از تفاله ناتوانی که حتا با صرف میلیاردها دلار قادر به دفاع از خود نیست نخواهد کرد. فقط شاید مقدار بیشتری سلاح به این ورشکستگان بی شخصیت بفروشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
صدام هم موقع حمله به کویت ،همینطوری فکر میکرد
ناشناس
| Bulgaria |
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
قرص هایت را خوردی؟
ایران فقط باید با موشک دوبی و ابوظبی و ریاض و جده را بزند ... از نوع اساسی ما همه آماده جنگیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
رو من حساب نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
شما هم دلار ....
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
فکر کردی بقیه دنیا هم مثل دیوار وایمیسه
ایشون سالهاست که در امریکا ژست مبارزه گرفته ولی باطنا...
به این روحانی بگید بره بگه بابا ما خودمونم قربانی تروریستیم بلکه افاقه کنه . خدارو صد هزار مرتبه شکر این جنایت فجیع در خوب زمانی رخ داد
اولا که اگر هم فرضا موشکی بزنیم یا کار واضحی انجام دهیم هم آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ولی موضوع محکومیت بین المللی است که دست را میبندد متاسفانه

ولی مهم تر اینست که هر چیزی راهی داره و مهم اینست که دشمن تاوان خواهد داد .... هر چه با سیاست تر و کوبنده تر بهتر ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
انشاالله که مکر دشمن دامن خودش را بگیرد
تابناک و تریتا!!! جل الخالق!
به نظر من باید سیاست کامل به خرج داد که هم عوامل و آمران حمله به اهواز مجازات شوند و هم اینکه بهانه ای دست آمریکا ندهیم که موجبات جنگ شود که این خود خواسته عربستان است...همین که حوثی ها را تقویت کنیم کافیه
ایران نیازی به حمله مستقیم به امارات و عربستان ندارد و با نیروهای دست نشانده اش جواب خواهد داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
تروریسم همینه دقیقا
امارات و عربستان مانند دوفرد نادان هستن که از روی حماقت و نادانی دست به عملی میزنند که در نهایت منجر به نابودیشان میشود
در صورت اثبات حمایت امارات و عربستان در این قضیه ایران باید فورا پاسخ محکم بدهد. انفجار در دوبی امارات را نابود خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
شما استراحت کنید
فقط باید به عواملی رسیدگی شود که باعث شده کشوری کوچک اندازه امارات این طور ایران را تحت فشار قرار دهد؟که با انجام عملیات تروریستی ایران را به مبارزه بطلبد و ما از اینکه مبادا با آمریکا و چند کشور دیگر وارد جنگی بزرگ شویم نتوانیم قاطعانه مانند اردوغان با اف16بر سر تروریست ها فرود بیاییم.
ترامپ اساسا سیاستش به سمت حمله نیست. همیشه تهدید میکنه که جنگ راه میندازه ولی فقط با این کارش فشار رو زیاد میکنه تا پول دربیاره. ترامپ نه سیاست جمهوری‌خواهان رو دنبال میکنه نه سیاست دموکراتها. ترامپ سیاست خودش رو دنبال میکنه و باید بفهمیم که با یک تاجر طرف هستیم (اون تاجر هم نه از نوع بیل گیتس، بلکه از نوع کسایی مثل دی‌کاپریو در فیلم گرگ وال‌استریت)
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
در دام جنگ با عرب ها نیفتیم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
عربها مرد جنگ نیستند. اگر بودند از اسراییل در 6 روز شکست نمی خوردند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
یک بعد دیگر این حادثه ناکارآمدی مسئولان استانی است چه لشکری چه کشوری اش.
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
گفتا که که را کشتی تا کشته شوی باز****تا باز کشد آنکه توراکشت دوباره. آخه چقدر برادر و برادر کشی و فرزند و فرزند کشی بواسطه این قوم مسلمان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
قربونت جنگ لازم نیست فقط موشک سنگین بدن یمن دوبی و ریاض رو بزنه هروقت 100 کشته داد تمامش کنیم.
ناشناس
| Thailand |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
پس فکر می کنی در صدر اسلام ما دعوت کردیم کشور بزرگ ما را گرفتند. یا در جنگ عراق علیه ایران یک کشور نصف جمعیت ما یک سوم مساحت در 8 سال جنگ دو باره بخش بزرگی از کشور را تصرف کرد. تاسف به این توهم و خود بزرگ بینی.
ايران بايددست ازدخالت درکشورهاي منطقه برداردوبه فکرمردم ومنافع مردمش باشد
حادثه تروریستی اهواز، گذشته از بررسی های امنیتی که لازم دارد، باید از منظر فرهنگی و اقتصادی نیز به طور جدی مورد مداقه قرار گیرد.
اگر ثابت بشود که عربستان و امارات پشت این حمله ی تروریستی در اهواز بوده اند در آن صورت ایران می تواند در یک حمله ی برق‌آسا و دقیق موشکی تمام تاسیسات نفتی عررربستانی ها را نابود کند.
دشمن جنگ دشمن جنگ دشمن جنگ ....کلماتی که سالهاست همه جاباماست!!!!!؟؟؟؟؟
با این تحلیلی که شما کردید یعنی ما هیچ کاری نکنیم و بی خیال بشیم
حاکمان احمق این دو کشور عربی اینقدر هم نمی فهمند که اگر جنگی اتفاق بیافتد قبل از اینکه ایران آسیب ببیند خاندان حاکم بر این دو کشور نابود خواهند شد؟
باید با سیاست عمل کرد. بخاطر داشته باشیم که اسلحه هایی که در عربستان و امارات میباشند نباید دست انها باشد یا توسط امریکا منفجر شوند. این اسلحه ها باید در جنگ علیه امریکا استفاده شود. اگر ایران هم مانند عربستان یا امارات بدون سیاست باشد اتفاقات ناجر خواهد افتاد. باید به یک نوعی اسلحه های عربستان و امارات دست معارضین بیفتد یا کودتایی به نفع معارضین اتفاق بیفتد و اسلحه ها از چنگ ال سعود و وابستگان به امریکا خارج شوند. انشا الله چنین روزی خواهدامد وهمگی شهد ان خواهیم بود
زدن پایتخت امارات بهترین گزینه است.
روز جشن روسها ست
ایران یکی از شرایط مداکره با امریکا را تنبیه سعودیها واماراتی ها قرار دهد
برای اینکه هم جواب عربستان را داده باشیم و هم جواب دندان شکنی به امارات بدهیم و هم کشورهایی را که در این جریان اظهار خوشحالی کردند را ناراحت کنیم باید به یمن کمک کنیم و یمنی ها دمار از روزگارشان در بیاورند بدون اینکه علنی با این کشورها وارد جنگ شویم.
دلار شده 15000 تومن
این ها خودشان در تله گرفتارند فقط کافی یک کمک فکری به یمن بکنید تا تمام تاسیسات نفتی و نظامی این را با شلیک چند تا موشک با خاک یکسان کنند و چند تا کاخ را بزنند چند تا شاهزاده هم به درک فاصل بشوند وکارشان تمام...این کار را زمانی که حجاج را به شهادت رساندند باید انجام میشد تا این همه پر رو نشند
وقتی پیامهارو میخونم .یاد بچه ها میوفتم که باباشون قوی ترین آدم دنیا میدونستن.یکم به مسله با دید باز نگاه کنیم.چهارتا موشک داریم بعد ما توقع داریم باهاش دنیارو بگیریم.
در صورت بروز هرگونه حماقت از طرف عربستان، این کشور بر روی طبقی از طلا تقدیم ایران خواهد شد.
نباید بذاریم جنگ شه چون آمریکا و اسرائیل میخواد که در ایران جنگ به راه بیفته هوشیار باشید
و بیشتر از همه همین اسرائیل اعراب را تحریک و تشویق به خرابکاری در ایران میکند هدف انها وارد کردن امریکا به جنگ با ایران است
حادثه تروریستی اهواز کار دولت روسیه بود عزیزان
فکر کنید
تحلیل های آقای پارسی بسیار درست است. ایکاش ایشان و امثال ایشان که در آمریکا هستند بیشتر از سوی ایران تقویت و حمایت می شدند تا از توان لابی گری ایشان بهره برد.
سپاس باید با سیاست عمل کند و با توجه به توانایی ایران در اف 14,16 باید به محض پرواز مسلح این نوع جتها در عربستان و امارات، موشکهای انها را فعال و به مقاصد از پیش تعیین شده شلیک کند تا دشمن بداند هواپیماهایش به اختیار انان پرواز میکنند ولی با اراده ما البته به کاخها نه مردم شلیک میکنند
ایران مجبور است به طور مناسبی پاسخ دهد
بسم الله الرحمن الرحيم
200 تا موشک به سمت دوبی و آل سعود آل یهود کاخها، پایگاه های نظامی و جده و ریاض
کشور جمهوری اسلامی ایران تحلیلگر سیاسی و نظامی و استراتژیک دارد و مهمتر از همه اینها رهبری فرزانه و قدرت لایزال الهی پشتوانه خوبی برای ملت ایران هستند.
منتظر انتقام (سخت و کوبنده) خون شهدای مظلوم اهواز هستیم
اگر ثابت شود كه عربستان و إمارات پشت قضيه اهواز بودند ، شهروندان اين دو كشور در هيچ جاي دنيا امنيت نخواهند داشت و انتقام طاها را از آنها خواهيم گرفت
نظرات داشتم می خوندم واقعا مردم احساسی هستیم
ایران هرچه کوتا بیاد انها گستاخ تر میشن
حمله تروریستی ربطی به مواضع سیاسی درداخل کشورنداردمهم جواب قاطع وکوبنده به دشمنان بخصوص آمریکا عربستان وامارات می باشدحالابایستی قدرمدافعان حرم رادانست
شما دو كشور عمارات و عربستان هنوز از عهده حوثي ها بر نيامدين حالا ميخوان با 20 ميليون ارتش تا دندان مسلح ايران كه همه جزء سربازان امام زمان عج هستن بجنگيد اي قا تلين حسين !!!!!!!
تنها گزینه در حال حاضر اینه که صبر کنیم... همه مناقشات منطقه بخاطر این بوده که ایران رو وارد جنگ کنند. جنگ سوریه و عراق و یمن .... همه هدف ایران است. حالا بخاطر یه حمله تروریستی نباید احساسی عمل کرد
جنگ و دشمن بهانه خوبی برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات ناشی از ساختار آلوده است!!!!
کمک بیشتر به یمن و شلیک موشک از انجا بهترین راه حل است
اینایی که منفی مدن احمقهای اماراتیند.
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند....امام روح الله خمینی.....من ب حرفش اطمینان و ایمان دارم......
از نظر استراتژیک ایران باید از طریق یمن امارات و عربستانو بزنه و خودش مستقیما وارد پاسخگویی نشه. که هم انتقامشو بگیره و هم تو تله امریکا نیفته.
متاسفم برای همه تان
تو رو خدا یک روز هم شده فکر کنیم که چرا تمام دنیا با ما مشکل دارند خودمون هم که با خودمون مشکل داریم دوست های منطقه ای هم با ما بدند. چیه قضیه؟ مشکل کجاست؟
شرايط معيشتى به وضعى افتاده كه شاهد هستيم
همیشه دم از صلح بزن، ولی آماده جنگ باش.((ناپلئون بناپارت))
لایک ها رو چرا حذف کردی حاجی؟!!!!
مای بیبی ارزان شد
فکر کنم وارداتش آزاد شده باشه
اخه تکنولوژی ساختش را نمیدن
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی