بازدید 2157

جلالی:‌داور،گل‌سالم مارامردودکرد/قبلاهشدارداده‌بودم

کد خبر: ۸۳۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ 22 September 2018

مجید جلالی، سرمربی پیکان با اشاره به اتفاقات دیدار تیمش مقابل صنعت نفت در آبادان، می‌گوید که پیش از شروع فصل به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نامه زده و هشدار داده بود.

به گزارش تابناک ورزشی، مجید جلالی درباره اتفاقات تلخ دیدار نفت آبادان - پیکان که با شکسته شدن گونه کمک داور دوم بازی توسط تماشاگران تیم میزبان نیمه تمام ماند، گفت: به لحاظ فنی بازی بسیار خوب و باکیفیتی بین تیم ما و صنعت نفت انجام شد. با این حال اینکه آخر بازی چنین وضعیتی پیش آمد، واقعاً نگران‌کننده است. اینکه داور بتواند در محیط اَمن کار قضاوتش را انجام دهد، بدیهی‌ترین اصل در یک مسابقه فوتبال است. می‌خواهم به موضوع کلی‌تر نگاه کنیم و با بازی خودمان مقابل صنعت نفت و اتفاقاتی که در آبادان رخ داده است، کاری ندارم.

او افزود: پیش از شروع لیگ نامه‌ای برای فدراسیون و سازمان لیگ نوشتم که در آن نامه صراحتاً نوشته و هشدار داده بودم وضعیتی که در لیگ پیش‌رو خواهیم داشت، نگران‌کننده است. نوشته بودم که اتفاقات لیگ پیش‌رو این خواهد بود که مربیان به وضوح به این نتیجه رسیده‌اند، کسانی که کنار زمین شلوغ می‌کنند، داوری به سودشان است. بررسی‌ها نیز این موضوع را نشان داده است و من آن را به فدراسیون و سازمان لیگ انعکاس داده بودم. الان می‌بینید هر کجا مشکلی پیش می‌آید و تشنجی ایجاد می‌شود، منشأ آن نیمکت‌ها و شلوغ‌کاری بازیکنان درون زمین است. نمونه آنها را می‌توانید در بازی‌هایی که این فصل دچار مشکل شده است ببینید که این مسئله کاملاً مصداق دارد. سؤال من این است، چرا برای مسئله‌ای که می‌دانیم در آینده مشکل به وجود می‌آورد و یک نفر هم آن را پیش‌بینی می‌کند، تمهیداتی اندیشیده نمی‌شود؟!

جلالی با اشاره به شکسته شدن گونه مولوی، کمک داور دوم دیدار صنعت نفت - پیکان تصریح کرد: اتفاقات دیدار صنعت نفت و پیکان می‌توانست باعث یک اتفاق بسیار بسیار تلخ‌تر شود. داور بازی دو بار می‌خواست از زمین بیرون بیاید، اما از او خواستند به بازی ادامه دهد. او و کمک‌هایش برای بار سوم از زمین بیرون آمدند. حتی کمک داور با گونه شکسته کنار زمین آمد و به ناظر بازی می‌گفت اگر شما بگویید من کارم را ادامه می‌دهم که این بار ناظر بازی از آنها خواست بیرون بیایند. این اتفاقات برای همه و به خصوص برای داوران بسیار نگران‌کننده است. واقعاً وضعیت سختی است که رقم می‌خورد و این موضوع نه فقط برای ما و در آبادان رخ داد، بلکه در بازی‌های دیگر در تهران و شهرهای دیگر هم این اتفاقات رخ می‌دهد. فکر می‌کنم فوتبال تبدیل به مقوله‌ای شده است که جور خیلی از مشکلات را می‌کشد.

سرمربی پیکان با هشدار به مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ گفت: مسئولان این را باید بدانند اتفاقی که افتاده، در این فصل آخرین اتفاق نبوده، نیست و بازهم خواهد بود. هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، اکنون باید صورت بگیرد. اینکه چه کاری انجام داده شود، باید یک عده از مربیان، داوران، مدیران و صاحب منصبان بیایند و دور هم صحبت کنند. به نظرم راحت می‌توان درباره آن فکر کرد و راه حلی یافت. اینکه بازی را در شهری بگذاریم که تماشاگر نداشته باشد، راه حل نیست. این راه‌ها تا الان کارآمد نبوده و باید ایده‌های دیگری را دنبال کرد. خود من هم درباره این موضوع فکر نکرده‌ام، اما اگر جایی باشد که راهکاری بخواهند، فکر می‌کنیم و دور هم می‌نشنیم تا راه‌حل پیدا کنیم.

جلالی درباره اینکه گفته شده بود با کار گذاشتن دوربین مداربسته و شناسایی تماشاگران متخلف جلوی حضور آنها در ورزشگاه‌ها گرفته می‌شود، اما چرا سال‌هاست این کار صورت نگرفته و آیا می‌تواند راه حلی باشد، اظهار داشت: این موضوع می‌تواند یک راه باشد، اما قبل از همه اینها کار را باید از نیمکت‌ها و بازیکنان درون زمین شروع کنند. اینها می‌توانند فضا را آرام نگاه دارند و فضا را متشنج کنند. من کلی صحبت می‌کنم و منظورم یک بازی خاص نیست. خیلی بازی‌ها را می‌بینیم که با هر تصمیم داور چه فشاری روی داور ایجاد می‌شود.

او در خصوص اینکه درباره نتیجه دیدار این تیم مقابل صنعت نفت چه تصمیمی گرفته خواهد شد و آیا نتیجه ۲ بر یک به سود پیکان پابرجا می‌ماند یا باید منتظر تصمیم دیگری بود، خاطرنشان کرد: این تصمیمی است که مسئولان ذیربط کمیته انضابطی خواهند گرفت، اما تصمیم تقریباً روشن است. ما در این بازی یک گل سالم زدیم که داور نپذیرفت، اما با آرامش به بازی ادامه دادیم. در این چند بازی هم اشتباهات داوری بارها برای ما رخ داده است، اما همان‌طور که گفتم نباید این باور به وجود می‌آمد که اگر ساکت باشید سر شما کلاه می‌رود. دو سال است این موضوع را می‌گویم و وقتی این باور به وجود آمده است، همه کنار زمین شلوغ می‌کنند.

جلالی درباره اینکه اکنون چه درخواستی از مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ دارد و آیا راه‌حلی برای از بین بردن این مشکل ایجاد خواهد شد یا نه، گفت: سعی ما این است آن چیزی که فکر می‌کنیم درست است را انجام دهیم. اصلاً هم فکر نمی‌کنیم کار خیلی خوبی انجام می‌دهیم، اما سعی کردیم چیزی را که عرف فوتبال است، انجام می‌دهیم. ما هم نباید ببینیم، چون حربه‌ای نداریم یا نمی‌توانیم شلوغ کنیم، ضرر کنیم. ما هم نباید این‌طور فکر کنیم و به عنوان نماد تیمی که شلوغ نمی‌کند، ضربه بخوریم، چون این مسئله باور شلوغ کردن را تقویت می‌کند. این باور آنقدر تقویت شده که حتی در مسابقات پایه هم شلوغ کردن کنار زمین را می‌بینید. در لیگ یک، لیگ دو، لیگ امیدها و رده جوانان این یک باور شده که باید کنار زمین شلوغ کرد و حتماً، حتماً باید در مورد این موضوع فکری شود و راه حلی پیدا کنیم. این باور بسیار بد و برای فوتبال خطرناک است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی