بازدید 6570

عضو شورای شهر نیشابور بازداشت شد

کد خبر: ۸۳۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 22 September 2018

دادگستری خراسان رضوی از بازداشت یکی از اعضای شورای اسلامی شهر نیشابور 'در پی توهین به مقدسات و عزاداریهای حسینی' خبر داد.

دادگستری خراسان رضوی روز شنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی انتشار خبر توهین یکی از اعضای شورای شهر نیشابور نسبت به مقدسات و عزاداران حسینی که موجی از اعتراضات عمومی را به دنبال داشت، دستور لازم توسط رئیس کل دادگستری استان خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی و همچنین دادستان عمومی و انقلاب نیشابور مبنی بر رسیدگی سریع و دقیق به این موضوع صادر شد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: بر این اساس و در پاسخ به درخواست هیاتهای عزاداری، علما، روحانیت و اقشار جامعه و در راستای اجرای وظایف شرعی و قانونی پس از صدور دستور قضایی، فرد هتاک مورد تعقیب قرار گرفت و صبح امروز با صدور قرار قانونی بازداشت شد.
همچنین در اطلاعیه دادگستری خراسان رضوی نوشته شده است: پرونده مذکور در مرحله انجام تحقیقات مقدماتی است و اقدامات بعدی پس از سیر مراحل قانونی اطلاع رسانی خواهد شد.
عضو بازداشت شده شورای اسلامی شهر نیشابور 25 شهریور در یک پست اینستاگرامی در واکنش نسبت به ویدیویی از یک مداحی نسبت به محتوای آن مطالبی را طرح کرده بود که منجر به اعتراض جمعی از شهروندان نیشابوری شد.

* روند فعلی به معنای سلب عضویت شورا نیست
فرماندار نیشابور نیز به خبرنگار ایرنا گفت: روند قانونی عضویت عضو بازداشت شده شورای شهر بستگی به سیر قانونی پرونده در هیات حل اختلاف استان خراسان رضوی دارد.
سعید شیبانی افزود: روند فعلی به معنای سلب عضویت رضا مهرداد از عضویت شورای شهر نیشابور نیست و بستگی به رای نهایی دادگاه دارد.
وی همچنین گفت: روند رسیدگی به این پرونده به دلیل تعطیلات روزهای اخیر به تعویق افتاده بود اما امروز صبح وی شخصا به دادگستری مراجعه کرد و بیش از این ادامه تجمعات در خصوص این موضوع ضرورت ندارد. نباید اجازه داد عده ای با سوءاستفاده از این موضوع فضای شهر نیشابور را متاثر کرده و باعث تشدید اختلافات شوند.

* تعلیق فعالیت در آموزش و پرورش
حسین مهرآبادی رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور نیز به خبرنگار ایرنا گفت: رضا مهرداد که به عنوان معلم تاریخ در این اداره مشغول کار است از سوی دستگاه قضایی مورد برخورد قانونی قرار گرفته لذا تا اطلاع ثانوی و پایان رسیدگی به اتهام وی از نظر فعالیت آموزش و پرورش در حالت تعلیق خواهد بود.
شورای اسلامی شهر نیشابور 9 نفر عضو دارد. مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در فاصله 130 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار