بازدید 4105
مقام سازمان ملل هشدار داد؛

جنگ علیه قحطی در یمن در شرف شکست

کد خبر: ۸۳۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ 22 September 2018

مارک لوکوک: به زودی به نقطه ای بدون بازگشت می رسیم که فراسوی آن، جلوگیری از تلفات بیشمار انسانی ناشی از قحطی فراگیر در کشور، غیرممکن خواهد.

به گزارش صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مارک لوکوک معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه روز جمعه در شورای امنیت سازمان ملل با هشدار در خصوص وضعیت اسف بار هفته های گذشته یمن تاکید کرد سازمان ملل متحد در شرف شکست جنگ علیه قحطی در یمن است.
این در حالی است که سازمان غیردولتی موسوم به نجات کودکان هشدار داد بیش از پنج میلیون کودک در یمن به علت گرسنگی، با خطر از دست دادن جان خود مواجه هستند.

وی در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست انگلیس برگزار شد؛ افزود: ما به زودی به نقطه ای بدون بازگشت می رسیم که فراسوی آن، جلوگیری از تلفات بیشمار انسانی ناشی از قحطی فراگیر در کشور، غیرممکن خواهد.

به گفته معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، یمن، در حال حاضر با بدترین بحران انسانی در جهان دست و پنجه نرم می کند. در یمن، بیش از 22 میلیون نفر از جمله 18 میلیون که با ناامنی غذایی مواجه هستند، به کمک نیاز دارند. این در حالی است که هشت میلیون نفر در این کشور در ناامنی شدید غذایی به سر می برند و معنی آن این است که نمی دانند وعده غذایی آنها چه زمانی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود؛ تاکید کرد: برای جلوگیری از بدترین فاجعه انسانی ممکن و حفظ جان و زندگی میلیونها نفر در یمن، شورای امنیت سازمان ملل متحد باید از برگزاری مذکرات سیاسی در این کشور و از از سرگیری تدابیری فوری برای ثبات اقتصادی آن(یمن) حمایت کند.

مارک لولوک همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست از بازیگران (جنگ یمن) بخواهد امکان دسترسی به افراد آسیب پذیر را از طریق بنادر و جاده های اصلی فراهم و برای تخلیه (زخمی ها) یک پل هوایی ایجاد کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی