بازدید 2332

ارزش فرابورس به بیش از 6 هزار میلیارد ریال رسید

ارزش فرابورس ایران در پایان نیمه اول امسال با داد و ستد بیش از 801 میلیون ورقه بهادار به 6 هزار و 340 میلیارد ریال رسید.
کد خبر: ۸۳۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۲ 21 September 2018

ارزش فرابورس ایران در پایان نیمه اول امسال با داد و ستد بیش از 801 میلیون ورقه بهادار به 6 هزار و 340 میلیارد ریال رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، در هفته منتهی به 27 شهریورماه شاخص کل فرابورس روند صعودی خود را ادامه داد و با 21 واحد رشد در ارتفاع یک هزار و 858 واحدی به استقبال آخرین روز کاری نیمه اول سال 97 رفت.

براساس این گزارش با داد و ستد 455 میلیون سهم به ارزش افزون بر یک هزار و 497 میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم، بیش از نیمی از حجم کل بازارهای فرابورس به این 2 بازار اختصاص یافت. 

در این میان نماد ذوب (ذوب آهن اصفهان) در عین حال که در صدر جدول پربیننده‌ترین نمادها به چشم‌ می‌خورد، بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی بازارهای اول و دوم را نیز در اختیار گرفت.

در بین نمادهای فرابورسی عنوان بیشترین افزایش قیمت به نماد «ثغرب» از گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات رسید و پس از آن نماد «سمگا» از گروه هتل و رستوران بیشترین رشد قیمتی را تجربه کرد. 

در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت شیراز و پتروشیمی خراسان بار بیشترین افت قیمتی را به دوش کشیدند.

رصد بازار پایه حاکی از آن است که در تابلوهای الف، ب و ج این بازار بیش از 596 میلیون سهم به ارزش افزون بر یک هزار و 236 میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفته است.

همچنین در تابلو اوراق با درآمد ثابت بیش از 2 میلیون ورقه نقل ‌و انتقال یافت که ارزشی بیش از 2 هزار و 167 میلیارد ریال را رقم زد.

در همین حال داد و ستد 67 هزار و 810 ورقه به ارزش بیش از 43 میلیارد ریال نتیجه مبادلات صورت گرفته در تابلو تسهیلات مسکن بود که اوراق تسه مردادماه 97 با خرید و فروش 18 هزار و 534 ورقه به ارزش بیش از 12 میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این میان به دست آورد و علاوه بر این با بیشترین قیمت در میان تسه‌ها یعنی 651 هزار ریال مبادله شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی