بازدید 11908

درخواست امارات برای مذاکره احتمالی آمریکا و ایران

کد خبر: ۸۳۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ 20 September 2018

وزیر مشاور در امور خارجی امارات خواستار حضور کشورهای عربی در مذاکرات احتمالی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش ایرنا، 'انور قرقاش' در توئیتی نوشت: ملاحظات آمریکا درباره امضای پیمانی جامع با ایران درباره برنامه هسته ای و موشکی و دخالت های منطقه ای این کشور مهم و لازم است که دولت های عربی هم در این مذاکرات حضور داشته باشند.
وی افزود: عاقلانه این است که ایران برای دور شدن از مرحله بعدی تحریم ها با پیشنهاد مذاکره آمریکا موافقت کند.
سخنان وزیر اماراتی در حالی است که 'برایان هوک' رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا دیروز (چهارشنبه) طی سخنانی در اندیشکده هادسن گفت: آمریکا درصدد امضای پیمانی با ایران از طریق مذاکره است؛ مذاکراتی که شامل برنامه موشکی و رفتار منطقه‌ای این کشور نیز بشود.
رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه در حالی علیه ایران سخن می گفت که یک فعال صلح طلب با حضور در جایگاه سخنرانان نسبت به سخنان هوک اعتراض کرد و گفت: شما می خواهید برای جنگ با ایران پرونده سازی کنید.
وی در واکنش به این اظهارات هوک که می گفت ما می خواهیم ایران همچون یک کشور طبیعی رفتار کند، اظهار کرد: بیایید درباره کشور نرمال و درباره عربستان سعودی صحبت کنیم؛ کشوری که متحد ما است اما آنها بزرگترین تهدید جامعه بین المللی هستند.
وی ادامه داد: می خواهم بپرسم آیا تحریم ها به حکومت ایران یا به مردم آن کشور آسیب می رساند؟ مسلما به مردم ایران آسیب می رساند.
پیش از این کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و در راس آن عربستان سعودی بارها خواستار حضور در مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 شده بودند که با مخالفت طرف های این مذاکرات روبرو شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی