بازدید 3189

گزینه‌های ژاپن برای جایگزینی نفت ایران

خریداران ژاپنی نفت ایران در واکنش به فشارهای واشنگتن و ابهام نسبت به موفقیت دولت ژاپن برای دریافت معافیت از تحریم‌ها، نفت مورد نیاز خود را از منابع دیگر تامین می‌کنند.
کد خبر: ۸۳۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 20 September 2018

خریداران ژاپنی نفت ایران در واکنش به فشارهای واشنگتن و ابهام نسبت به موفقیت دولت ژاپن برای دریافت معافیت از تحریم‌ها، نفت مورد نیاز خود را از منابع دیگر تامین می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، تاکاشی تسوکیوکا، رییس انجمن نفت ژاپن و رییس هیات مدیره پالایشگاه ایدمیتسو کوسان اظهار کرد تحریم‌های آمریکا تاثیر چندانی روی پالایشگاه‌های ژاپنی نخواهد گذاشت.

وی در ژوییه گفته بود پالایشگاه‌های ژاپنی احتمالا از اواسط سپتامبر بارگیری نفت ایران را متوقف خواهند کرد و آخرین محموله نفت ایران در نیمه اول اکتبر به ژاپن می‌رسد.

انتظار می‌رود پالایشگاه‌های ژاپنی به دلیل این‌که تحریم‌های آمریکا از پنجم نوامبر به اجرا گذاشته می‌شود مبادلات نفت ایران را تا پایان دوم نوامبر تسویه کنند.

بر اساس گزارش پلاتس، برخی از پالایشگاه‌های ژاپنی واردات کمتر از ایران را با خرید بالاتر از قطر جبران کرده‌اند. خریداران ژاپنی نفت ایران، نفت ابوظبی، بحرین و آمریکا را در میان منابع جایگزین برای گریدهای متوسط و سنگین ایران می‌بینند. یک خریدار ژاپنی دیگر نفت ایران نیز اظهار کرد عربستان سعودی، کویت و عراق از جمله تامین‌کنندگان جایگزین برای نفت ایران هستند.

واردات نفت ژاپن از ایران در ژوییه برای سومین ماه متوالی بر مبنای سال به سال افزایش یافت، زیرا پالایشگاه‌های ژاپنی تلاش کردند پیش از این‌که تحریم‌های آمریکا در نوامبر اجرایی شوند محموله‌های نفت بیشتری از ایران خریداری کنند.

با افزایش خرید در ماه‌های مه، ژوئن و ژوییه، افت واردات نفت ایران از سوی ژاپن از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک درصد رسید، در حالی که واردات نفت ژاپن از ایران درفاصله ژانویه تا آوریل ۱۳ درصد کاهش داشت.

ژاپن در فاصله ژانویه تا ژوییه به طور میانگین ۱۶۵ هزار و ۳۴۳ بشکه در روز نفت ایران را در مقایسه با ۱۵۳ هزار و ۷۴ بشکه در روز در فاصله ژانویه تا آوریل وارد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی