بازدید 4604

چین تعرفه واردات از برخی کشورها را کاهش خواهد داد

چین از ابتدای ماه اکتبر مجموعه قوانین و مقررات اقتصادی جدیدی را به اجرا خواهد گذاشت که طی آن تعرفه بر روی واردات کالا از برخی کشورها کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۸۳۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 20 September 2018

چین تعرفه واردات از برخی کشورها را کاهش خواهد دادچین از ابتدای ماه اکتبر مجموعه قوانین و مقررات اقتصادی جدیدی را به اجرا خواهد گذاشت که طی آن تعرفه بر روی واردات کالا از برخی کشورها کاهش خواهد یافت.

به گزارش «تابناک اقتصادی» و به نقل از بلومبرگ، «لی که چیانگ»، نخست وزیر چین، روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت، پکن در راستای کمک به افزایش واردات به کشورش برای برخی کالاهای خارجی تخفیف تعرفه‌ای در نظر خواهد گرفت.

البته در این گزارش نام کشورها و کالاهایی که مشمول این تخفیف می‌شوند ذکر نشده است.

این اقدام پکن در پی افزایش تنش‌های اقتصادی با ایالات متحده و وضع تعرفه‌های جدید ازسوی واشنگتن بر روی کالاهای چینی است.

پکن در اوایل ماه جولای نیز در اقدامی مشابه تعرفه واردات حدود 1500 قلم کالا از کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله بنگلادش، هند، لائوس، کره جنوبی و سریلانکا را کاهش داد.

در این راستا، تعرفه‌ بر روی اقلام مختلف نظیر پوشاک، کفش، لوازم آرایشی، لوازم آشپزخانه و تولیدات از 15.9 درصد به 7.1 درصد تقلیل یافت. همچنین تعرفه محصولات خوراکی و آبزیان از 15.2 درصد به 6.9 و برای لوازم بهداشتی و پزشکی نیز از 8.4 درصد به 2.9 درصد کاهش یافت. تعرفه لوازم خانگی نیز از 20.5 درصد به 8 درصد رسید.

جنگ تجاری واشنگتن و پکن در حالی عمیق‌تر می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه پس از کش و قوس‌های چند هفته‌ای تعرفه‌های موجود بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی را 10 درصد افزایش داد.

تعرفه‌های جدید که از بیست و چهارم ماه جاری میلادی اجرا خواهد شد ممکن است تا پایان سال جاری میلادی تا ۲۵ درصد هم افزایش یابد.

این تعرفه‌ها شامل ۶ هزار محصول مختلف چینی از جمله تجهیزات الکترونیکی و تجهیزات اینترنتی و همچنین محصولات مصرفی از جمله مبلمان و لوازم خانگی برقی، محصولات ساختمانی و تولیدات کشاورزی می‌شود.

وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای اعلام کرد که چین اقدامات یکجانبه واشنگتن را بی پاسخ نخواهد گذاشت و چاره‌ای جز افزایش تعرفه بر روی کالاهای آمریکایی ندارد.

پکن قرار است تعرفه‌ بر روی بیش از ۵ هزار کالای آمریکایی را ۵ تا ۱۰ درصد افزایش دهد.

پیش از این، در پی بالا گرفتن جنگ تجاری آمریکا و چین، هر کدام از این دو کشور بر بیش از 50 میلیارد دلار از کالاهای یکدیگر تعرفه وضع کرده بودند.

واشنگتن از چین می‌خواهد که ۳۷۵ میلیارد دلار اختلاف تراز تجاری سالانه با ایالات متحده را کاهش دهد.

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار آمریکا، تراز تجاری این کشور طی هفت ماه گذشته حدود ۲۲۲.۵ میلیارد دلار به نفع چین بوده که نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نداشته، بلکه افزایش ۹ درصدی هم داشته است.

به گزارش رویترز، برخی از شرکت‌های بزرگ چینی و آمریکایی که فعال در خاک دو کشور در مورد طولانی‌تر شدن این جنگ تمام عیار هشدار داده‌اند.

به گفته «جک ما» مالک علی بابا، ممکن است جنگ تجاری میان آمریکا و چین برای چندین دهه طول بکشد و بر روی شرکت‌های چینی یا آمریکایی که در خاک کشور مقابل فعالیت می‌کنند تاثیر منفی داشته باشد.

چین تعرفه واردات از برخی کشورها را کاهش خواهد داد

وی در ادامه افزود، «علی بابا دیگر قادر به تامین 1 میلیون شغل در ایالات متحده نخواهد بود.»

او گفت، «تعهد ما برای اشتغالزایی در این کشور بر اساس روابط دوستانه و تعاملات تجاری منطقی بین دو کشور بنا شده است و تا زمانی که این روند ایجاد نشود، ما نیز قادر به انجام عهد خود نخواهیم بود.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی