بازدید 6780

افزایش چشمگیر سفر اتباع کشور آذربایجان به ایران

کد خبر: ۸۳۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 20 September 2018

ایرنا نوشت: مرزبانی جمهوری آذربایجان، اعلام کرد که در هشت ماه سال جاری میلادی مسافرت شهروندان این کشور به جمهوری اسلامی ایران 43.4 درصد افزایش یافته است .

به نقل از مرزبانی جمهوری آذربایجان، در هشت ماه سال جاری میلادی، مسافرت شهروندان آذربایجانی به کشورهای خارجی در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل 11.7 درصد افزایش یافته و 3 میلیون و 89 هزار نفر بوده است .

بنا به این گزارش ، 30.9 درصد از شهروندان جمهوری آذربایجان به گرجستان ، 29.7 درصد به ایران ، 19.6 درصد به روسیه ، 13.4 درصد به ترکیه ، 1.6 درصد به اوکراین ، یک درصد به امارات متحده عربی و 3.8 درصد نیز به کشورهای دیگر سفر کردند. مسافرت شهروندان جمهوری آذربایجان در مدت یاده شده به ایران در مقایسه با زمان مشابه یکسال قبل 43.4 درصد ، به گرجستان 2.3درصد افزایش یافته ولی مسافرت به ترکیه 2.8 درصد و به روسیه 1.9 درصد کاهش یافته است .
براساس این گزارش، در هشت ماه سال جاری از 193 کشور یک میلیون و 976 هزار نفر به جمهوری آذربایجان سفر کردند که 8.5 درصد بیشتر از مدت مشابه سال پیش است .
همچنین 31.6 درصد از مسافران خارجی از فدراسیون روسیه ، 19.5 درصد از گرجستان ، 9.8 درصد از ترکیه ، 9.4 درصد از ایران ، 3.5 درصد از امارات متحده عربی ، 2.6 درصد از عراق ، 2 درصد از اوکراین و 21.5 درصد نیز از کشورهای دیگر وارد جمهوری آذربایجان شدند .
در هشت ماه سال جاری مسافرت شهروندان ایرانی به جمهوری آذربایجان در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل 25.4 درصد کاهش پیدا کرده است .
در سال جاری مسافرت از کشورهای خلیج فارس غیر از ایران و امارات متحده عربی افزایش چشم گیری داشته است .
در مقایسه با هشت ماه سال گذشته مسافرت از کویت 2.2 برابر ، عربستان و بحرین 2.4 برابر ، قطر 1.9برابر ، عراق 19 درصد و عمان 9.5 درصد افزایش یافته است .
در هشت ماه سال جاری مسافرت از کشورهای عضو اتحادیه اروپا 8 درصد افزایش یافته و به 77 هزار نفر رسیده ، از کشورهای همسود نیز میزان مسافرت با 5.5 درصد افزایش به 734 هزار نفر رسیده است .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۳
خوشحال نباسید به خاطر ارزش پول بسیار کم ما میاند ایران جنسهای مارو مخصوصا مواد اولیه را جارو میکنند میبرند و کارخانجات ما موندند بی مواد اولیه. کی میخواییم بفهمیم صادرات مواد اولیه به ضرر مملکت ماست.
پاسخ ها
reza
| United States |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
چه برای گشت و گذار بیاند و چه برای خرید ٬ دولت میتونه با عوارض و مالیات ورود و خروج به دلار مثل همه کشورها هم درآمد کسب کنه و هم افرادی رو که به خاطر ارزونی ارزاق میاند رو فیلترکنه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
درست میگه هر چه مواد غذایی جارو میکنن میبرن
اینام مثل عراقی ها میان خریدهاشون انجام میدن میرن. دولت برای بعضی اجناس کلی یارانه میده که بره تو جیب خارجی ها!!!. اینم یکی از نتایج منفی کاهش ارزش پول ملی.
واسه گشت وگذارکه نمیان وقتیکه ارزش پول کشورمون اینقدپایینتراز پوله اذربایجانه میان واسه خرید ودکترو.....تازه ازعراق هم زیاد میان به ایران
متاسفانه این افزایش سفرها برای ایرانی ها مژده آوردن کباب نیست بلکه بوی داغ کردن خر است.
اینها تروریست اقتصادی هستند و باید از آنان عوارض سنگین خروج کالا گرفته شود
باید از این اتفاق که افتاده بهترین استفاده را کرد. مسافرین آذربایجانی همراه خرید از خدمات دیگری هم استفاده می کنند که برای هموطنان ایرانی سود آور است. همیشه باید از یک چیز منفی، مثبت ساخت. اگر پای توریست ها به ایران اسلامی باز شود، آینده خوبی خواهد داشت لذا باید حداکثر مهربانی را با میهمانان خارجی داشت.
میان جارو میکنن میبرن از وای ایرانم...
می آیند مواد اولیه و مواد یارانه دار را می خرند و از یارانه دولت ایران استفاده می کنند. کاهش ارزش پول ملی بزرگترین خیانت به کشور بود.
اینا هم مثل برادران عراقی مقصدشون مشهده؟؟؟
آذربایجانی‌ها چون شیعه هستند به خاطر زیارت به مشهد، قم و هم به شیراز میروند، و دیگر دلیل خیلی‌ ها در ایران(از جلفا و تبریز گرفته تا فریدن اصفهان) فامیل دارند.
دولته چوب حراج زده به مایملک و ثروت های ایران!!! از کشور های دیگه میان غارت میکنن میبرن بعد اسمشو گذاشتین سفر گردشگر؟؟!!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی