بازدید 2381

هند نفت ایران را به روپیه می‌پردازد

کد خبر: ۸۳۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 20 September 2018

مقامات آگاه هندی اعلام کردند؛ پالایشگاه های این کشور پس از آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران در تاریخ 4 نوامبر (13 آبان)، بهای نفت ایران را با استفاده از بانک 'یوکو' و 'آی دی بی آی' به روپیه پرداخت خواهند کرد.

به گزارش روزنامه 'اکونومیک تایمز'، کارشناسان می گویند بدون معافیت های آمریکا، ادامه تجارت نفت با ایران خطر مسدود شدن دسترسی هند به سیستم مالی آمریکا را به دنبال دارد. پیش از آغاز تحریم ها بسیاری از کشورها واردات نفت خود از ایران را کاهش داده اند که این امر به کاهش تولید نفت تهران منجر شده است.
شرکت های نفت هند، پتروشیمی منگلور و نارایا انرژی اسار) از جمله بزرگ ترین مشتریان هندی نفت ایران هستند. نفت ایران در مقایسه با سایر کشورها ارزان تر است و مدت زمان بیشتری (60 روز) برای پرداخت بهای این نفت وجود دارد.
پالایشگاه های هند قصد دارند در ماه های سپتامبر (شهریور) و اکتبر (مهر) از ایران نفت بیشتری خریداری کنند و باید بهای این نفت را پس از آغاز تحریم های آمریکا پرداخت کنند.
یک مقام هندی گفت: دولت قصد دارد از دو بانک یوکو و آی دی بی آی استفاده کند زیرا آنها با آمریکا رابطه ای ندارند. بانک یوکو همکار ترجیحی خواهد بود زیرا در گذشته نیز از این بانک در ارتباط با ایران استفاده شده است.
مانند دوره قبل تحریم های ایران، تهران می تواند از این ارز برای واردات از هند استفاده کند.
روزنامه هندی افزود: مشخص نیست که آمریکا چه زمانی به هند در مورد ایران معافیت دهد. در مذاکرات کنونی دهلی نو و واشنگتن، هند پیشنهاد داده تا واردات نفت خود از ایران را برای دریافت معافیت از تحریم ها به شکل قابل ملاحظه ای کاهش دهد اما آمریکا هنوز به این پیشنهاد هند پاسخ نداده است.
روزنامه 'تامیز اوایندیا' نیز در این ارتباط نوشت که هند با اتحادیه اروپا در همین موضوع در ارتباط است.
اتحادیه اروپا به هند گفته که در تلاش است مکانیزم جدیدی برای حفظ مناسبات مالی و اقتصادی با ایران پس از آغاز تحریم ها بیابد.
البته هنوز هیچ نتیجه ای در این خصوص حاصل نشده و هیچ اعلامی هم در این باره به هند داده نشده است.
آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که این کشور برای کشورهای خاص از جمله هند پس از کاهش شدید واردات نفت از ایران معافیت در نظر خواهد گرفت.
هند نزدیک به یک دهم نیاز خود به نفت را از ایران، تأمین می کند و تهران دومین صادر کننده بزرگ نفتی به این کشور است.
هند اعلام کرده که به لحاظ فنی بسیاری از پالایشگاه های این کشور به نفت ایران وابسته هستند. پالایشگاه های هند در زمانی که قیمت سوخت در بازار های داخلی این کشور بشدت افزایش یافته است، بسختی می توانند واردات نفت ارزان ایران را متوقف کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی