بازدید 5115

دیدار قریب الوقوع ترامپ با رهبر کره شمالی

کد خبر: ۸۳۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 20 September 2018

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که به زودی با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از راشا تودی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که به زودی با «کیم جونگ اون» همتای کره شمالی خود دیدار خواهد کرد.

اعلام خبر این دیدار قریب الوقوع پس از آن صورت گرفت که ترامپ اقدام «کیم جونگ اون» برای انهدام یک سایت آزمایش هسته‌ای و صدور مجوز بازرسی از تأسیسات هسته‌ای کره شمالی را ستود.

ترامپ روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا به زودی با کیم دیدار خواهد داشت، گفت: «ما دیدار خواهیم کرد».

گفتنی است که کره شمالی اوایل روز چهارشنبه اعلام کرد که تأسیسات مهم موشکی خود را با حضور ناظران بین المللی تخریب کرده است.

رئیس جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای از این اقدام استقبال کرد.

این در حالی است که اخبار واصله از قصد مشترک دو کره برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ حکایت می‌کنند.

در عین حال، رهبران دوکره با تقویت روابط فی مابین موافقت کردند و طرح‌هایی همچون احداث راه آهن ارتباطی میان دو کشور و آغاز پروژه‌های اقتصادی مشترک را پیشنهاد دادند.

خبرگزاری یونهاپ نیز گزارش داد که کیم جونگ اون وعده داد که «در صورت اتخاذ تدابیر مشابه از سوی واشنگتن مطابق با بیانیه مشترک آمریکا- کره شمالی در دوازدهم ژوئن» تأسیسات مهم هسته‌ای کره شمالی را برای همیشه تعطیل می‌کند.

«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی نیز «تلاش‌های فعالانه کیم برای تبدیل کردن شبه جزیره کره به سرزمین صلح و عاری از تسلیحات هسته‌ای و تهدیدات هسته ای» را مورد تمجید قرار داد و همتای کره شمالی خود را به دیدار از سئول تا قبل از پایان سال میلادی جاری دعوت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی