بازدید 27100
آخرین تحولات خاورمیانه؛

اظهارات نماینده آمریکا در امور ایران در مورد امضای پیمان بین تهران ـ واشنگتن/ هشدار وزارت خارجه انگلیس درباره سفر به ایران/فراخواندن سفیر عراق از ایران

واکنش وزیر دفاع آمریکا به سقوط هواپیمای روس در سوریه، درخواست اخراج حیدر العبادی از «حزب الدعوة» عراق، اظهارات نماینده آمریکا در امور ایران در مورد امضای پیمان میان تهران ـ واشنگتن و هشدار وزارت خارجه انگلیس درباره سفر به ایران، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به فراخواندن سفیر عراق از ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۳۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 20 September 2018

واکنش وزیر دفاع آمریکا به سقوط هواپیمای روس در سوریه، درخواست اخراج حیدر العبادی از «حزب الدعوة» عراق، اظهارات نماینده آمریکا در امور ایران در مورد امضای پیمان میان تهران ـ واشنگتن و هشدار وزارت خارجه انگلیس درباره سفر به ایران، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به فراخواندن سفیر عراق از ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ در اطلاعیه ای که در پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه عراق قرار گرفت، نسبت به رفتار غیرمسئولانه سفیر عراق در تهران با شهروندان عراقی ابراز تأسف شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «ابراهیم الجعفری»، وزیر امور خارجه، سفیر را به دلیل رفتار نامناسب با شهروندان عراقی فورا به کشور فراخواند و تحقیقات در این باره ادامه دارد و تدابیر قانونی لازم در این باره انجام خواهد شد.

محجوب تصریح کرد: وزارت امورخارجه عراق از همه مراکز دیپلماتیک خود خواسته است، به شهروندان عراقی خدمت رسانی کنند و کمک حال آنها باشند، از همین روی، سفارت عراق در تهران نیز باید به مانند دیگر مراکز دیپلماتیک، در خدمت شهروندان عراقی قرار گیرد. وزارت امورخارجه عراق به جزئیات دقیق رفتار سفیر این کشور در تهران اشاره ای نکرده است.

واکنش وزیر دفاع آمریکا به سقوط هواپیمای روس در سوریه

در نخستین واکنش رئیس پنتاگون به کشته شدن پانزده نظامی ارتش روسیه در جریان دفاع سوریه از خود در برابر جنگنده‌های اسرائیلی، او به اظهارنظر درباره تأثیر این موضوع بر روابط دمشق با مسکو پرداخته است.

به نوشته آسوشیتدپرس، «جیمز متیس» گفته است: ساقط کردن یک هواپیمای نظامی روسیه توسط نیرو‌های ارتش سوریه، روابط بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با دولت روسیه را پیچیده می‌کند.

اظهارات نماینده آمریکا در امور ایران در مورد امضای پیمان میان تهران-واشنگتن/ هشدار وزارت خارجه انگلیس درباره سفر به ایران/فراخواندن سفیر عراق از ایران

وزیر دفاع آمریکا و رئیس پنتاگون البته تأکید کرد، این موضوع، «روی آنچه ائتلاف به رهبری آمریکا در مقابله با داعش در سوریه انجام می‌دهد، تأثیر نداشته است».

وی در سخنان کوتاهی با خبرنگاران گفت: این اتفاق به ما دلیل آمریکا برای حمایت از تلاش‌های سازمان ملل به منظور پایان دادن به جنگ و درگیری در سوریه را یادآوری می‌کند.

بامداد سه‌شنبه، چهار فروند جنگنده «اف-۱۶» ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با انتقال موشک‌های ایرانی به حزب‌الله لبنان، نقاطی در لاذقیه سوریه را هدف قرار دادند. همزمان با این حملات، یک فروند هواپیمای شناسایی ارتش روسیه با چهارده سرنشین بر فراز سواحل شرقی مدیترانه از صفحه رادار محو شد.

درخواست اخراج حیدر العبادی از «حزب الدعوة» عراق

حزب «الدعوة الاسلامیة» عراق روز چهارشنبه از تحرکات برخی سران این حزب در خصوص اخراج یا ماندن «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور در حزب نامبرده پرده برداشت.

یکی از رهبران این حزب ـ که خواست نامش فاش نشود ـ به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: بر سر مسأله اخراج یا عدم اخراج العبادی از حزب الدعوه اختلافاتی وجود دارد و هنوز موضع قاطعی در پیش گرفته نشده است.

وی در ادامه تأکید کرد: تصمیم اخراج العبادی از الدعوه به کنگره عمومی این حزب مربوط است که تا کنون برگزار نشده است.

اظهارات نماینده آمریکا در امور ایران در مورد امضای پیمان میان تهران-واشنگتن/ هشدار وزارت خارجه انگلیس درباره سفر به ایران/فراخواندن سفیر عراق از ایران

به تازگی بیانیه‌ای در رسانه‌ها منتشر شده که موضوع آن درخواست شماری از رهبران حزب الدعوه برای اخراج العبادی از این حزب است. این بیانیه در حالی منتشر شده که بغداد الیوم اعلام کرد که هنوز درستی و نادرستی این بیانیه مشخص نیست.

اظهارات نماینده آمریکا در امور ایران درباره امضای پیمان میان تهران ـ واشنگتن

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در اندیشکده هادسن گفت: ایالات متحده به دنبال مذاکره درباره امضای پیمانی با ایران است که هم برنامه هسته‌ای و هم برنامه موشکی ایران را در بر بگیرد.

هوک افزود: توافق تازه ای که امیدواریم بتوانیم با ایران امضا کنیم، مثل قبلی یک توافق شخصی میان دو دولت نخواهد بود، ما به دنبال یک عهدنامه هستیم.

با این حال، هوک گفت: با وجود اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره مذاکره با ایران، رهبران جمهوری اسلامی علاقه‌مند به گفت‌وگو نیستند.

هوک با اشاره به صدور قطعنامه شورای امنیت (2231) درباره توافق هسته‌ای ایران و عدم تأیید آن در سنای آمریکا در سال 2015 گفت: آنها در سنای ایالات متحده رأی نداشتند؛ بنابراین، در شورای امنیت رأی گیری کردند. این در سیستم دولتی ما ـ اگر بخواهید موضوعی پایدار و با دوام داشته باشید ـ کافی نیست.

وی در عین حال درباره اینکه دولت ترامپ چگونه درباره پیمان مذکور مذاکره خواهد کرد، توضیحی نداد.

اظهارات نماینده آمریکا در امور ایران در مورد امضای پیمان میان تهران-واشنگتن/ هشدار وزارت خارجه انگلیس درباره سفر به ایران/فراخواندن سفیر عراق از ایران

این مقام آمریکایی با اشاره به سخنان مقامات ارشد کشورمان افزود: آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران همگی اعلام کرده اند تمایلی به گفت وگو ندارند. ما به این تفکر احترام می گذاریم؛ با اینکه این تفکر طرح‌های ما را تغییر نمی‌دهد. ما رژیم تحریم‌هایی داریم که در راه هستند و اقدامات قدرتمندتر که هنوز اتخاذ نشده اند.

هشدار وزارت خارجه انگلیس درباره سفر به ایران

وزارت خارجه بریتانیا نسبت به سفر شهروندان دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی به ایران هشدار داد.

وزارت امور خارجه انگلیس در وب سایت خود « که اطلاعات مربوط به ایران را به روز می‌کند ـ آورده است: شهروندان انگلیسی که ملیت ایرانی هم دارند، در صورت سفر به ایران با خطر روبه رو هستند؛ همان طور که همه ما متأسفانه در برخی موارد شاهد آن بودیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۲۲
هر وقت امریکا سلاح هشته ای و موشکهاتون را ممهدم کردین بیایید برابر مذاکره کنیم و قلدر بازی در بیاورید
پاسخ ها
یک ایرانی باش برای ایران باش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
واقعا جالبه یه عده منفی میدن!!! مگر غیر از اینه که امریکا داره زور میگه !؟ ما میخواهیم در دفاع و اقتصاد و فرهنگ به کسی متکی نباشیم این کجاش بده که منفی میدین! البته فکر میکنم از ربات های اونوری ها باشین :)) ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
این ربات نیستند بلکه مغزهای فسیلی ۴۰ سال قبل هستند که نوکر دیگران می خواهند باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
من که منفی دادم ربات نبودم و اینوری بودم
عزیز دل که ادعای ایرانی بودن زیادی داری
دقت کن که با شعارهای توخالی اتفاقی نخواهد افتاد
حالا شما و دوستت تا فردا بشینین و از منهدم شدن موشک های هسته ای فلان کشور داستان سرایی کنید

بجای این شعارها بهتره بفکر ورود تکنولوژی و پول و سرمایه به کشور باشید
مکارهای سیاس. یزیدیان لعنت بر شما باد.همانطور که امام گفت آمریکا شیطان بزرگ است.
مذاکره با امریکا با تیم مجزب واساتید برجسته دانشگاهی
آمریکا باید بی طرفی خودش رو حفظ کنه،اما متاسفانه در دوران ترامپ بیش از حد تعادل رو بهم ریخته و توجه خاصی به اسرائیل و عربستان نشون داده.
پاسخ ها
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
آمریکا -
قدرت تحلیل در حد لالیگا
ناراحت کننده است واقعا که کشورها به اتباع خودشون هشدار میدن که به ایران سفر نکنن!!!!
پاسخ ها
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
البته منظور شما از کشورها قطعا آمریکا و انگلیس و از این دست کشور ها هستند
ناشناس
| - |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
بخاطر ارزش برگشته به پاسپورت ایرانیست
اگر امریکا یک عهدنامه با ایران ببندد که هیچ رییس جنهور بعدی آمریکا نتواند آن را باطل کند بهترین کار ممکن است و ایران باید از این فرصت استفاده کند چون در انتخابات کنگره در نوامبر امسال دموکزاتها پیروز خواهند شدواکثریت جمهوریخواه را ترامپ در کنگره از دست خواهد داد و این عهدنامه را احتمالا دموکراتها تایید نخواهند کرد،پس نیاید مانند گذشته که اوباما گفت من دست دوستی به سوی ایران دراز می کنم و دستش را نگرفتیم این فرصت از دست برود ضمنا برد موشکهایمان تا الان خوب بوده وبیشتر از برد فعلی هم بدردمان نمی خورد.اگر این عهدنامه امضا شود باور کنید بعد روانی ان باعث میشود دلار و سکه سقوط زیادی کند و اوضاع اقتصادی دگرگون خواهددشد و مردم از این شرایط مرگ آور و نا امیدی خلاص خواهند شد..پس فرصت زا از دست ندهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
همین موشکها را هم میبایست نابود کنیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
بر چه اساسی میفرمائید توافق باعث بهتر شدن اوضاع میشه؟
حرف های آشنای قبل برجام
فکر میکنید قانون و معاهده بر روابط دنیا حاکم است؟؟؟؟
زهی ساده لوحی
در دنیا زور حاکم است و بس.میفرمائید برد موشک ها به درد نمیخوره یعنی چی؟
از جیبوتی گرفته تا آمریکا آیا شهروندی هست که بگه برد موشک ها بسه؟
هرکسی دنبال وی شدنه و برای خودش حد تعریف نمیکنه.
فکر میکنید عامل بازدارنده ای که باعث میشه قورتمون ندن چیه؟
عاشق ما هستن؟
یا براشون محترمیم؟
یا نکنه فکر میکنید آدمند؟
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
در حنگل آنچه تو را نجات میدهد نشان دادن چنگ و دندان است نه خالهای زیبای آهو
پیمان با آمریکا در خصوص محدود کردن برنامه هسته ای و موشکی خیانتی بزرگ به ملت ایران است. که در تاریخ مثل عهدنامه ننگین ترکمن چای و گلستان لکه ننگی بر دامان مسئولین این پیمان خواهدبود
در پاسخ به ناشناس که فرمودند عهدنامه منعقد کنیم که آمریکا نتونه نفض اش بکنه باید گفت یکی از نقایص حقوق بین الملل نبود حاکمیتی فراتر از حاکمیت کشورها برای استفاده از قوه قهریه علیه متخلف است، به عبارت دیگر چیزی بنام ضمانت اجرا نیس، زور=حق، پس هیچ عهد و پیمان الزام آوری برای ایالات متحده وجود ندارد،
تابناک چراپیامهای مربوط به احضارسفیر عراق رامنتشر نمیکنی
معلوم میشه که مذاکرات فشرده ای صورت گرفته و متن توافقنامه و یا عهد نامه هم آماده شده است
حافظه تاریخی ما از کلمه عهدنامه تصاویر خوبی در یاد نداره.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار