بازدید 6687
۴
با اعلام ورشکستگی تجارت الکترونیک ثامن

دارایی‌های خریداران "سکه ثامن" در معرض خطر

تجارت الکترونیک ثامن که در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در زمینه تجارت و خرید و فروش آنلاین انواع سکه‌های بهار آزادی، سکه امامی ۸۶، سکه نیم، سکه ربع بهار آزادی و سکه گرمی و همچنین طلای آب شده آغاز کرده بود، چند روزی است که اعلام ورشکستگی کرده است و خریداران امکان برداشت وجوه سرمایه گذاری خود را نداشته و کسی نیز پاسخگوی آنان نیست.
کد خبر: ۸۳۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ 19 September 2018

دارایی های خریداران تجارت الکترونیک ثامن که در سال 1395 فعالیت خود را در زمینه تجارت و خرید و فروش آنلاین انواع سکه های بهار آزادی، سکه امامی 86، سکه نیم، سکه ربع بهار آزادی و سکه گرمی و همچنین طلای آب شده آغاز کرده بود، چند روزی است که اعلام ورشکستگی کرده است و خریداران امکان برداشت وجوه سرمایه گذاری خود را نداشته و کسی نیز پاسخگوی آنان نیست.

به گزارش تابناک اقتصادی، با گسترش اینترنت و نفوذ آن به داخل کشور کسب و کارهای سنتی رفته رفته جای خود را به کسب و کارهای مدرن دادند و کسب و کارهای اینترنتی شکل گرفتند. یکی از حوزه هایی که در آن کسب و کارهای مدرن شکل گرفتند، حوزه سکه و طلا بود.

سال 1395 شرکت تجارت الکترونیک ثامن که با نام "آریو پرگاس آیلین" به ثبت رسید و به "سکه ثامن" معروف شد در حوزه خرید و فروش آنلاین طلا و سکه آغاز به کار کرد. در سایت این شرکت امکان تجارت و خرید و فروش آنلاین انواع سکه های بهار آزادی، سکه امامی 86، سکه نیم، سکه ربع بهار آزادی و سکه گرمی و همچنین طلای آب شده برای همه فراهم بود. وب سایت این شرکت دارای نماد اعتماد الکترونیکی بود. این نماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت) به کسب و کارهای مجازی داده می شود و هدف از صدور این نماد احراز هویت و تایید صلاحیت مالکان این گونه کسب و کارها است. مدیریت این شرکت بر عهده فردی به نام فرهاد زاهدی فر بوده است.

حالا و پس از گذشت دو سال از فعالیت سکه ثامن، در روز گذشته مورخه 27 شهریور 1397 آیت محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر طی مصاحبه ای اعلام کرد که این واحد از ابتدا هیچگونه مجوزی برای فعالیت نداشته و در حال حاضر هم اجازه ای برای فعالیت ندارد و عملکرد این شرکت ممنوع می باشد. وی افزود: از حدود دو ماه قبل طی اخطارهایی از سوی اتحادیه طلا و جواهر درباره قطع فعالیت این شرکت تذکرهایی داده شد. همچنین از راه قانونی نیز برای پلمب این واحد اقدام شد زیرا عملکرد و شیوه فعالیت این شرکت مطابق قوانین و چارچوب‌ های اتحادیه طلا و جواهر نبود.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا نیز طی مصاحبه ای با اشاره به پرونده شرکت سکه ثامن گفت: پرونده شرکت تجارت الکترونیک ثامن یا همان "سکه ثامن" در مراحل تحقیقات اولیه خود بوده و چند نفر شاکی هم دارد. اگر فردی شکایتی در این خصوص دارد باید در دادسرای جرایم رایانه ‌ای شکایت خود را مطرح کند تا پرونده آنها برای رسیدگی در دستور کار قرار گیرد.

بعد از این موضع گیری ها، شرکت تجارت الکترونیک ثامن نیز طی اطلاعیه ای اعلام ورشکستگی کرد. در متن این اطلاعیه آمده بود:

"به اطلاع می ‌رساند بنا به استفاده کاربران و تریدرها از ربات‌ های غیرمجاز و همچنین کارمند ثامن که به نام شوهر خود معامله می ‌کرد به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان و.........به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان و سودهای غیر متعارف کاربران که به وسیله ربات‌ ها و اتورفرش استفاده شده است، به اطلاع می ‌رساند سکه ثامن ورشکستگی خود را اعلام می ‌نماید و از امروز فقط کاربران می‌ توانند پول‌ های خود را بدون دریافت سودهای غیر متعارف، ثبت درخواست نمایند. کاربران امروز مهلت دارند موجودی خود را به فروش رسانده و درخواست واریز نمایند".

گفته می شود که افراد ذی نفع از چند میلیون تا چند میلیارد تومان از این موسسه طلب دارند. حالا پرسش هایی که مطرح می شود این است که اولاً اتحادیه طلا و جواهر در این دو سال کجا بود و چرا در این دو سال سکوت اختیار کرده است و از ممنوعیت فعالیت این شرکت صحبتی به میان نیاورده است؟ ثانیاً این شرکت دارای نماد اعتماد الکترونیکی بوده و این یعنی به نوعی صلاحیت آن از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که وابسته به وزارت صمت می باشد تایید شده است و صحبت از فاقد صلاحیت بودن آن، هم اکنون جای بحث دارد.

به هر حال و با توجه به اینکه این سایت دارای نماد الکترونیکی بوده و بسیاری از افراد به همین خاطر به این سایت اعتماد کرده و در آن  اقدام به سرمایه گذاری و خرید و فروش آنلاین سکه و طلا می کرده اند، باید نهادهای مربوطه هر چه سریعتر به این مسئله ورود کنند تا در شرایط کنونی، بحران جدیدی برای کشور آغاز نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
به به بارک الله و تبارک الله . حالا ما فکر کردیم کلاهبردا ی کمتر میشه و ما پولی نگین غربمونو که هیجده سال پیش خورده شده پس میگیریم نگو تو این مملکت خیلی خبرهاست . من معتقدم که پول خورده شده ام را در این دنیا واقعی در آن دنیای دیگر بگیرم بهتر است . هردم از این باغ بری میرسد. تازه تر از تازه تری میرسد .فکر کنم اگر هیچ حکومت و دولت و زندانی در کار نبود ما حق خود را راحتر می گرفیم . اول محل پول های محتکرین و ثروت های آنان را پیدا کرده بعد با زور گیری به حقمون میرسیدیم .
تا همین چند روز قبل وقتی سایت اتحادیه طلا به نشانی http://www.tgju.org/ رو باز میکردیم در بالای صفحه با تبلیغ بزرگ و چشمگیر سکه ثامن و تبلیغ برای اون رو به رو بودیم اما حالا اتحادیه داره پای خودشو عقب می کشه

مطمئناَ در مقاطع کنونی سایت اتحادیه مرجع اصلی مردم برای اطلاع از قیمتهای دلار و سکه و طلا بود که به صورت لحظه ای تغییر می کرد و تبلیغ در چنین سایتی مطمئنا میتونست تعداد بسیار زیادی از مردم رو به سکه ثامن هدایت کنه که اعتبار اتحادیه رو پشت این سایت می بینن. در نتیجه اتحادیه طلا یکی از مقصران اصلی این کلاهبرداریه
اگر همین اتحادیه ۲ ماه پیش اعلام میکرد که فعالیت سکه ثامن غیرقانونی است حداقل جلوی خروجش از کشور رو میگرفتن
اون خارج نرفته اون بلیتم الکیه اینا سیا بازیه الانم میگن اینتر پل دستگیرش کرده تحویل ایران داده اینم از اون حرفاس یه مدت قایمش کردن حالا میگن تو خارج دستگیر شده اگه راست میگید بگید کدوم کشور بوده . دادستان تهران دمت گرم نیروی انتظامی تو هفته ناجا هستیم دمت گرم .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل