بازدید 3375

محتکران به مثابه کسانی‌اند که آب را بر امام بستند

کد خبر: ۸۳۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 19 September 2018

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنگ اقتصادی و تبلیغاتی دشمنان گفت: امروز برای هیچ مسئولی روز استراحت نیست و باید در مقابل محتکران که به مثابه کسانی هستند که در روز عاشورا آب را بر یاران امام حسین(ع) بستند ایستادگی کرد.

به گزارش تسنیم از شهرری، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری شامگاه سه‌شنبه در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی(ع) در حرم مطهر امام خمینی(ره) با بیان اینکه خداوند در 37 آیه از قرآن با الفاظ مختلف از یک حقیقت ناب و هشداردهنده با عنوان آزمون و ابتلا نام می‌برد اظهار داشت: تقدیر خداوند بزرگ این‌گونه بوده است که انسان را به عنوان اشرف مخلوقات خویش برگزیند و او را با ابزار عقل، علم و انتخاب برای رسیدن به مرحله "ولقد کرّمنا بنی‌آدم" تجهیز و عرصه حیات او را همواره در معرض امتحان الهی قرار دهد و هیچ استثنایی نیز در این میدان وجود ندارد.

صابران پیروز میدان آزمون الهی هستند

وی با بیان اینکه ابزار آزمون الهی مختلف است عنوان کرد: گاهی افرادی با مال، گاهی با فرزندان و گاهی با فقر و نداری، با ثروت، برخورداری و مکنت مورد آزمون قرار می‌گیرند اما خداوند تنها به کسانی وعده موفقیت و پیروزی داده است که در این میدان صبوری پیشه کنند.

‌عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برخی امتحانات امتحان دسته جمعی و نه فردی است، قرآن سراسر بیان صحنه‌های آزمون موفق و ناموفق انسان‌ها و جوامع پیشین است و شگفت آن که تمام پیامبران الهی و امامان مورد آزمون‌های دشوار قرار گرفتند و هر چه مرتبه رهبران اجتماعی بالاتر باشد امتحانات آن‌ها هم سخت‌تر و دشوارتر است.

انصاری تصریح کرد: یکی از اقوامی که بسیار در قرآن مورد توجه قرار گرفته قوم بنی‌اسرائیل است که در مقطعی که در برابر فرعون ایستادند و به حضرت موسی(ع) ایمان آورند در آزمون پیروز شدند اما زمانی که دیگر نتوانستند شکر نعمت الهی را به جای آورند و راه رباخواری و عوام‎فریبی را در پیش گرفتند و احکام نورانی تورات را به نفع دنیای خود تغییر دادند و موسی را تنها رها کردند، مهر ذلّت، فقر و بدبختی بر پیشانی آن‌ها زده شد و 40 سال آواره بیابان شدند.

پیروزی انقلاب اسلامی در سایه یکپارچگی و وحدت رقم خورد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امتحان و آزمون مردم و مسئولان ایران اظهار داشت: ملت ایران در طول 40-50 سال گذشته در معرض آزمون‌های بزرگی قرار گرفت که با لطف خداوند از عهده همه این آزمون‌ها به خوبی برآمد، رهبر انقلاب نیز همچون جدشان مورد آزمون‌های مختلف قرار گرفت که بر همه جلوه‌های من و منیّت پیروز شد و مردم یکپارچه متحد شدند و با کنار گذاشتن سطحی‌نگری و ارتجاع دینی، زیر بیرق امام حسین(ع) با منطق انقلاب ایستادند و بر فرعون عصر خود پیروز شدند.

‌عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسئولان ما همواره در معرض امتحان بزرگ الهی قرار دارند گفت: ملت ایران در تنهایی عاشورایی خود موفق به پیروزی انقلاب شد، در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود همه‌گونه حمایت کشورهای اروپایی از عراق و همه‌ گونه اعمال تحریم ایران از نان، دارو، جنگ‌افزار و غیره موفق به پیروزی در آزمون بزرگ دوران معاصر شدند.

مسئولان با عدالت و صداقت از پیچ تاریخی عبور کنند

انصاری ادامه داد: امروز ملت و انقلاب ایران در معرض آزمونی بسیار دشوارتر و سرنوشت‌سازتر از دیگر زمان‌ها قرار گرفته است که مسئولان بیش از دیگران در معرض این آزمون قرار دارند که با ایستادگی و تدبیر درست، شجاعت، عدالت و صداقت این آزمون را رهبری می‌کنند، مسئولان باید همه تجربه و صداقت مردان بزرگ انقلاب همچون امام خمینی(ره)، شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید همت‌ها و دیگر مردان بزرگی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و مرحوم حاج احمد آقا و حاج آقا مصطفی را سرلوحه کار قرار داد.

امروز برای هیچ مسئولی روز استراحت نیست

وی با بیان اینکه امروز برای هیچ مسئولی روز استراحت نیست تصریح کرد: امروز روز به خود پرداختن برای هیچ مسئولی نیست، آن که سلسله اقتصاد، نظام بانکی، بازار، واردات و صادرات کشور در دست اوست باید بداند که در عرصه جنگ اقتصادی در خط مقدم باید با درایت و شجاعت عمل کند و بازاریان، صاحبان تولید و کارخانه‌داران نیز باید همراه باشند.

‌عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز روز احتکار نیست و به واقع کسانی که امروز برای جیب خود کم‌فروشی و یا احتکار می‌کنند و به این عمل شنیع دست می‌زنند مانند کسانی هستند که در روز عاشورا آب داشته باشند اما احتکار کرده باشند.

داخلی‌ها آگاهانه و ناآگاهانه در اردوگاه دشمن قرار نگیرند

انصاری با بیان اینکه باید برای مقابله با دشمنان قسم‌خورده آمریکا و عربستان کمر همت بست افزود: مردم باید همچون سال‌های گذشته وارد صحنه شوند، ما امروز در دو صحنه جنگ اقتصادی و تبلیغی درگیر جنگی تمام عیار با دشمنان هستیم که متأسفانه برخی از رسانه‌ها و جریان‌ها در فضای مجازی پر هرج و مرج مرتب سم‎پاشی می‌کنند و در داخل کشور نیز عده‌ای آگاهانه و یا ناآگاهانه در اردوگاه آن‌ها قرار می‌گیرند و در زمین دشمنان دست به ناامنی، بی‌اعتمادی و بزرگ‌نمایی مشکلات می‌زنند.

" تحریم" ابزار دشمن برای خفه کردن ملت ایران است

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما دفاع از کسانی که دستشان به خون و مال مردم آلوده است نیست، مشکلات در کشور وجود دارد اما باید هوشیارتر بود تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم، دشمنان می‌خواهند ما را با تحریم خفه کنند و انسجام و وحدت را از ما بگیرند، دشمنان می‌خواهند با تبلیغات ملت ایران ناامید کنند که با وحدت و انسجام همه نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر