بازدید 49219

هفته نهم بارداری، پروتئین کافی بخورید

کد خبر: ۸۳۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 18 September 2018

یکی از مشکلاتی که ممکن است در ماه دوم بارداری فکرتان را مشغول کند، ویار بارداری و نرسیدن مواد خوراکی کافی به بدن است. در هفته نهم بارداری باید دقت داشته باشید که شما 300 کالری بیشتر باید دریافت کنید. حالا که در هفته هشتم بارداری به وضعیت تغذیه خود رسیدگی کرده‌اید باید بدانید با همه احتیاط‌ها ممکن است مسائل دیگر تغذیه‌ای در هفته نهم بارداری همه فکر و ذکرتان را مشغول کند.

در هفته نهم بارداری غذاهای پرانرژی بخورید

نکته مهم دیگری که ممکن است علاوه بر خونریزی در هفته نهم بارداری ذهنتان را درگیر کند، تغذیه در این دوران است. باید به این نکته توجه داشته باشید این روزها برای انجام سریع کارها خیلی خسته هستید و بیشتر کارها را نیمه کاره رها می‌کنید. یادتان باشد این سخت‌ترین کاری است که بدن‌تان تا به حال انجام داده است. برای تغذیه جنین که تمام مدت در حال فعالیت است، خون بیشتری تولید می‌شود، ضربان قلب افزایش پیدا میکند، متابولیسم بدن انرژی بیشتری می‌سوزاند، حتی وقتی که دراز می‌کشید، به مواد غذایی، کالری و آب بیشتری نیاز دارید، بدن شما هنوز در فرآیند ساخت جفت قرار دارد که تا ماه چهارم کامل خواهد شد.

نوشیدنی انرژی زا را حذف کنید

مصرف نوشابه های انرژی زا را در این هفته به حداقل برسانید. این نوشیدنی‌های رایج انرژی‌زا ترکیب شکر و کافئین هستند و قند خون را یکباره افزایش می‌دهند و بعد از آن حتی خسته‌تر از قبل می‌شوید. افزایش ناگهانی قند خون حالا که باردار هستید اصلا خوب نیست. به خاطر خودتان و جنین درون شکمتان یک ماده انرژی‌زا نیاز دارید که دوام داشته باشد و ترجیحا به ارزش غذایی روزانه شما اضافه کند که قطعا اینها شکر و کافئین نیستند. کافئین بیش از حد برای جنین ضرر دارد. این انرژی را در غذاهای با کیفیت پیدا کنید.

مواد غذایی ضروری در هفته نهم بارداری

پروتئین یک ماده غذایی طبیعی است که شما را سرزنده می‌کند. پروتئین نوعی انرژی تولید می‌کند که دوام دارد و شما را معلق نگه نمیدارد که وسط روز انرژیتان کاهش یافته و خسته شوید. اسید آمینه موجود در غذاهای غنی از پروتئین به رشد جنین کمک میکند و تکثیر سلولها را سرعت میبخشد. در زمان بارداری روزانه به 75 گرم پروتئین نیاز دارید و خوشبختانه این مقدار پروتئین را هر روز بدون زحمت دریافت میکنید به خصوص اگر رژیم غذایی پر پروتئین و کم کربوهیدرات داشته باشید.

از منابع پروتئین با چربی کمتر در رژیم غذاییتان استفاده کنید. این مواد شامل شیر، پنیر، تخم مرغ، گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، سویا، لوبیا، عدس، نخود، مغزها و دانه‌هاست.

خستگی شاید از کمبود آهن باشد

خستگی شما در هفته نهم بارداری ممکن است به دلیل کم خونی و فقر آهن باشد، به خصوص زمانی که زن باردار سست و ضعیف میشود چرا که در بارداری برای رشد جنین به خون بیشتری نیاز است. باید مطمئن شوید روزانه به اندازه کافی غذاهای غنی از آهن را دریافت میکنید. علاوه بر این که پس از هفته 20 بارداری با مشورت پزشک باید مکمل آهن مصرف کنید. منابع سالم آهن شامل عدس پخته شده، میوه خشک، اسفناج، سویا، گوشت قرمز بدون چربی است. برای جذب بهتر آهن و مواد غذایی همراه آن بهتر است ویتامین C مصرف کنید مثلا اینکه روی خوراکیهای ذکر شده کمی آب لیمو ترش تازه بریزید.

دقت داشته باشد حالا که باردار هستید بدنتان به میزان کافی کالری جذب کند. شما در حال حاضر 300 کالری بیشتر باید دریافت کنید. اگر کمتر از این مقدار کالری مصرف کنید جنین مجبور میشود برای رشد خود از ذخایر بدن شما استفاده کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل