بازدید 3552
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس ۷۳۴ واحد از دست داد/ شاخص کل هم وزن سبزپوش باقی ماند

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیست و هفتم شهریور ماه ۹۷، با کاهش ۷۴۳ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد به رقم ۱۵۷ هزار و ۳۲۸ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته، شاهد رشد ۲۳۶۱ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد شاخص کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۳۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 18 September 2018

عقب‌گرد ۷۳۴ واحدی شاخص کل بورسشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیست و هفتم شهریور ماه ۹۷، با کاهش 743 واحدی معادل 0.47 درصد به رقم 157 هزار و 328 واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته، شاهد رشد 2361 واحدی معادل 1.52 درصد شاخص کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین و آخرین روز کاری هفته جاری، بر خلاف روز قبل، شاهد روند  نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 217 واحدی معادل 0.47 درصد به رقم 45 هزار و 982 واحد رسید. شاخص کل هم وزن همانند روز قبل، با رشد 547 واحدی معادل 2.06 درصد، عدد 27 هزار و 104 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 386 واحدی معادل 2.06 درصد به رقم 19 هزار و 156 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 456 واحد کاهش معادل 0.27 درصد را رقم زد و به سطح 168 هزار و 60 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 636 واحد کاهش معادل 0.54 درصد به رقم 116 هزار و 185 واحد رسید و شاخص بازار دوم، با 1054 واحد کاهش معادل 0.34 درصد همراه بود و عدد 311 هزار و 992 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 09:05 داشت و در سطح 158 هزار و 397 واحد قرار گرفت.

عقب‌گرد ۷۳۴ واحدی شاخص کل بورس

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با اینکه من همین امروز نقدی امانتی که نزدم بود رو از سر ناچاری به نیت امانتداری به خرید سهام بورس از صندوق های سبد سهام اختصاص دادم ٬ اما این آهنگ رشد شاخص که بلافاصله بعد از شروع رشد قیمت ارز آغاز شده ( زمستان 96) را یک شمشیر دو دم می دانم که می تواند یک پای سقوط ارزش پول ملی باشد. این دفعه تبعیت نرخ رشد شاخص های بورس تهران از نرخ تسعیر بر خلاف بحران 90-91 بدون تاخیر صورت گرفته است. و رفتارش نظیر خودروهایی است که در ترافیک سنگین شهری بلا فاصله پشت آمبولانس حرکت می کنند می باشد. آمبولانس لزوما به مقصد مورد نظر خودروهای پشت سرش نمی رود!
بنظرم لازم است بازیابی قیمتی تحت تاثیر تغییر نرخ ارز را در مدت حدودا یک تا دوسال تقسیم کرده و آرامتر حرکت کنند.
اما دم مثبت شمشیر آن است که باز توزیع تنش مالی هم با این آهنگ انجام می شود. اگر دولت بتواند این تجربه را بعد از 13 آبان 97 را در نر داشته و به کمک ابزارهای در دسترسش این شیوه باز توزیع تنش مالی را با قیمت گذاری همه چیز ( از شیر مرغ تا جون آدمیزاد از جمله دست مزدها) را به سرعت عملی کند ٬ می تواند کشتی اقتصاد ملی را از بخش کوبنده و روانی بحران پیش رو به سلامت عبور دهد. دولت و نخبگان و سمایه داران کلان نباید طمع کارانه در تعدیل دستمزدها به فراخور افزایش نرخ تسعیر شیطنت کنند. و گرنه دم منفی شمشیر مزبور بلای جان همه از جمله ودشان خواهد شد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل