بازدید 2237

ردپای پولشویی در بانک‌های بزرگ جهان

دستگاه قضاء آمریکا تحقیقاتی را در مورد پولشویی در بزرگترین بانک دانمارک شروع کرده که دیگر بانک های بزرگ جهان هم به نوعی در آن درگیر هستند.
کد خبر: ۸۳۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۴ 17 September 2018

دستگاه قضاء آمریکا تحقیقاتی را در مورد پولشویی در بزرگترین بانک دانمارک شروع کرده که دیگر بانک های بزرگ جهان هم به نوعی در آن درگیر هستند.

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از وال استریت ژورنال، در حال حاضر دستگاه قضاء آمریکا تحقیقاتی را از بزرگترین بانک دانمارک، «دانسکه» را به جرم پولشویی شروع کرده است. مقامات آمریکایی مدعی شده اند که روسیه و برخی از کشورهای عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی اقدام به انتقال پول سیاه به این بانک دانمارکی برای پولشویی می کردند.

به گزارش وال استریت، یک نهاد این موضوع را گزارش و اقدام به شکایت از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در دو سال پیش و ادعا کرد که این پول ها به مدت چندین سال تا ۲۰۱۵ میلادی در یکی از شعب بانک دانسکه در استونیا پولشویی شده است.

یک مقام آگاه در مورد این پرونده گفت: این شکایت دویچه بانک آلمان و دفتر مسکو بانک سیتی گروه آمریکا را درگیر می کند. وال استریت نوشت: سخنگوی «دانسکه» بانک گفت: به عنوان یک قانون کلی، اظهار نظر نمی کنیم.

همچنین نمایندگان دویچه بانک و سیتی گروپ هم از اظهار نظر در این باره امتناع ورزیدند. بر پایه این گزارش، قوانین آمریکا محدودیت هایی را برای تامین دلار آمریکا برای بانک های خارجی که متهم به پولشویی هستند اعمال می کند و این اقدام می تواند موسسات مالی را تهدید و نابود کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل