بازدید 1734
۱

اتمام عملیات بازگشت حجاج

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در مجموع عملیات اعزام و پذیرش حجاج هم در مرحله رفت و هم در مرحله برگشت با آرامش و کیفیت مناسب انجام شد.
کد خبر: ۸۳۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴ 16 September 2018

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در مجموع عملیات اعزام و پذیرش حجاج هم در مرحله رفت و هم در مرحله برگشت با آرامش و کیفیت مناسب انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری گفت: با عنایت خداوند متعال عملیات برگشت حجاج  که از ۵ شهریور آغاز شده بود و بدون وقفه ادامه یافت، با انجام آخرین پرواز در بامداد امروز، ۲۵ شهریور، در فرودگاه گرگان به پایان رسید.

وی در مورد فرودگاههایی که مأمور به انجام عملیات حج بودند، گفت: پروازهای حج در ۱۹ فرودگاه شامل فرودگاه های امام خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، ارومیه، بندرعباس، شیراز، گرگان، همدان، تبریز، ساری، کرمان، زاهدان، یزد، بیرجند، کرمانشاه، زنجان، بوشهر و رشت انجام شد.

اسفندیاری با بیان اینکه در عملیات بازگشت بالغ بر ۸۵ هزار و ۲۰۰ زائر بیتالله الحرام و دستاندرکاران حج به وطن بازگشتند، گفت: در این مدت ۳۱۶ پرواز انجام شد که از این تعداد ۵۲ درصد را شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ۴۸ درصد را شرکت هواپیمایی سعودی انجام دادند. البته با وجودی که عملیات حج به طور رسمی توسط این دو شرکت انجام شد اما یک شرکت هواپیمایی داخلی نیز به منظور کمک به این عملیات، چند هواپیما در اختیار ناوگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

وی در مورد میزان تأخیرات در پروازها گفت: امسال میزان تأخیرات بسیار کمتر از سالهای گذشته بود به طوری که حتی ۴۲ درصد از پروازهای برگشت با تعجیل انجام شد؛ یعنی با هماهنگی، زودتر از زمان مقرر انجام شدند. ۱۹ درصد از پروازها با تأخیر زیر ۳۰ دقیقه و ۳۹ درصد پروازها با تأخیر بالای ۳۰ دقیقه همراه بودند که از میان آنها تعداد بسیار اندکی تأخیر طولانی داشتند. در کل امسال میانگین تأخیرات ۵۰ دقیقه بود و این آمار برای عملیات حج که به صورتی فشرده انجام میشود و با توجه به محدودیتهایی که در فرودگاههای جده و مدینه وجود دارد آمار مناسبی است.

قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاهها با بیان اینکه همه ارگانهای انتظامی و امنیتی اعم از سپاه، پلیس، عوامل وزارت اطلاعات، عوامل گذرنامه، گمرک و دیگر دستگاههای مختلف همکاری بسیار خوبی داشتند، گفت: با توجه به دستورالعملهایی که برای مراحل رفت و بازگشت حجاج برای فرودگاهها صادر کرده بودیم و با آمادگیها و هماهنگیهایی که در درون هر یک از فرودگاهها رخ داد، خوشبختانه همه مراحل با هماهنگی ارگانهای فرودگاهی و غیرفرودگاهی به خوبی انجام شد و در بازدیدهایی که از فرودگاههای مختلف داشتیم شاهد انسجام فوقالعادهای در برنامههای کاری آنها بودیم به طوری که با نظم و ترتیب، ترمینالهای ورودی خود را برای ورود حجاج آماده کرده بودند و فرآیند ورود، انجام کنترلهای لازم و ترخیص و خروج حجاج در کمترین زمان ممکن انجام میشد.

وی در مورد خدماتی که بخشهای غیر فرودگاهی ارائه کردند، گفت: برای نمونه مسئولان بهداشت و درمان در فرودگاهها حضور داشتند و به انجام امور بهداشتی و قرنطینه میپرداختند و مسئولان پلیس راهور نیز در داخل و خارج از فرودگاه برای روانی و سهولت تردد مردم تلاش میکردند.

اسفندیاری با بیان اینکه در عملیات حج امسال در چند فرودگاه، به منظور افزایش کیفیت خدمترسانی و رفاه حال مردم، برای اولین بار ترمینال مخصوص مستقبلان فعال شد، گفت: برای نمونه ترمینال مستقبلان فرودگاه ساری شامل فضایی ۷ هزارمتر مربعی است و کمک زیادی برای پذیرش مستقبلان و فراهم کردن امکانات رفاهی آنها کرد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی جامع عملکرد فرودگاهها نتایج آن منتشر خواهد شد، گفت: اما در مجموع میتوان گفت عملیات حج تمتع سال ۹۷، با عملکرد خوب فرودگاهها و به نحو مناسبی انجام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
به طواف کعبه رفتی به حرم رهت ندادند / که برون در چه کردی که درون خانه آیی؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار