بازدید 2141

مادران باردار در معرض گرد و غبار و تولد نوزادان مبتلا به آسم

کد خبر: ۸۳۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 16 September 2018

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مادران بارداری که در معرض گرد و غبار هستند، نوزادان مستعد به بیماری آسم به دنیا خواهند آورد.

به گزارش فارس، به نقل از هندوستان‌تایمز، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مادران بارداری که در معرض گرد و غبار هستند، نوزادان مستعد به بیماری آسم به دنیا خواهند آورد.

آسم، بیماری مزمن و التهابی دستگاه تنفس است که می‌تواند از بینی تا راه‌های هوایی کوچک را درگیر کند و باعث علائمی مانند خس‌خس سینه، سرفه، تنگی نفس، محدودیت در فعالیت بدنی، احساس سنگینی و درد در قفسه سینه شود.

براساس این مطالعه، مادرانی که در سه ماه آخر دوران بارداری در معرض گرد و خاک هستند، این ریسک را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.

براساس داده‌های موجود، در سال 2011، 300 میلیون نفر در سراسر جهان به آسم مبتلا بودند و هر ساله حدود 250 هزار نفر به خاطر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

محققان می‌گویند،گرچه آسم در پسران دو برابر دختران بروز می‌کند، اما میزان بروز آسم شدید در هر دو یکسان است و در مقابل، زنان بالغ میزان آسم بیشتری را نسبت به مردان نشان می‌دهند.

همچنین، این بیماری در افراد جوان شایع‌تر از افراد مسن است.

نرخ جهانی آسم بین دهه 1960 تا سال 2008 به‌ طور قابل توجهی افزایش یافته‌ است و از دهه 1970 از آن به‌ عنوان یک مشکل عمده بهداشت عمومی یاد می‌شود.

نرخ آسم در کشورهای توسعه یافته از اواسط دهه 1990 ثابت شده‌ و اخیراً نرخ آن به‌طور عمده در کشورهای در حال توسعه افزایش یافته‌است.

آسم حدود 7 جمعیت ایالات متحده و 5 درصد از مردم انگلیس را مبتلا نموده‌است؛ میزان ابتلا در کانادا، استرالیا و نیوزیلند نیز حدود 15 درصد از کل جمعیت است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر