بازدید 1752
برای سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام شد؛

جدیدترین پیش بینی اوپک از تقاضای جهانی نفت

سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک در تازه ترین گزارش خود پیش بینی درباره رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۹ را کاهش داده است.
کد خبر: ۸۳۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 16 September 2018

سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک در تازه ترین گزارش خود پیش بینی درباره رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۹ را کاهش داده است.

به گزارش «کالاخبر»، اوپک اعلام کرده است که نگرانی های مربوط به وضعیت رشد اقتصادی جهان طی سال ۲۰۱۹ میلادی موجب افت رشد تقاضای نفت خواهد شد.

بر اساس این گزارش اوپک در گزارش ماهیانه خود پیش بینی کرده است که تقاضای جهانی نفت سال آینده ۱.۴۱ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت که این رقم نسبت به گزارش ماه قبل ۲۰ هزار بشکه کاهش نشان می دهد.

این برای دومین ماه متوالی است که اوپک پیش بینی خود درباره رشد تقاضای جهانی نفت را کاهش داده است. افزایش چالش ها در اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه فشار زیادی را بر تقاضای جهانی نفت وارد خواهد کرد.

تولید نفت اوپک در ماه اوت با ۲۷۸ هزار بشکه افزایش به بیش از ۳۲.۵۶ میلیون بشکه در روز رسیده است. بیشترین افزایش تولید مربوط به لیبی بوده است.

اوپک اعلام کرده است که جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۳۲.۰۵ میلیون بشکه در روز از تولید نفت اعضای این سازمان نیاز خواهد داشت.

این گزارش نشان می دهد تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک نیز طی سال آینده با رشد ۲.۱۵ میلیون بشکه در روز روبرو خواهد شد که ۲۰ هزار بشکه بیشتر از پیش بینی ماه گذشته است.

منبع: رویترز

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار