بازدید 2449

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران درگذشت

کد خبر: ۸۳۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 16 September 2018

دکتر سید جلال سید فرشی، استاد پیشکسوت گروه جراحی بیمارستان سینا وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران و از شاگردان پروفسور عدل در سن ۸۶ سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سید جلال سید فرشی استاد پیشکسوت گروه جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از سال ها مجاهدت و تلاش در راه دانش پزشکی و نشر و گسترش آن از طریق آموزش به دانشجویان و دستیاران، شنبه ۲۴ شهریور ماه سال ۹۷ چشم از دنیا فرو بست.

دکتر فرشی، استاد پیشکسوت گروه جراحی بیمارستان سینا و از شاگردان پروفسور عدل و همچنین از پیشگامان تروماتولوژی ایران بود که سالها عمر خود را در راه آموزش به دانشجویان و خدمات علمی صرف کرد.

وی همچنین در حساس ترین مقاطع صدر اول انقلاب و همزمان با شروع جنگ تحمیلی در جبهه به خدمت رسانی مشغول بود.

این استاد برجسته مدتی به علت کهولت سن در بستر بیماری بود.

دکتر سید جلال سید فرشی، متخصص جراح عمومی، متولد ۱۳۱۱ شمسی در استان آذربایجان و شهر تبریز است. وی تحصیلات ابتدایی را در تبریز و مقطع دبیرستان را در تهران و مدارس «علمیه»، «شاپور تجریش» و «فیروز بهرام» گذراند.

وی در سن ۱۸ سالگی تحصیل در رشته‌ی پزشکی را آغاز کرد و در ادامه‌ این راه پر پیچ و خم متدهای جدید جراحی را طی سفرهایش به فرانسه آموخت. وی از پیشگامان تروماتولوژی ایران بود و رشته تحصیلی و زندگی حرفه‌ای خود را به نحوی تحت تأثیر «پروفسور عدل» بنیانگذار جراحی نوین در ایران می‌دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل