بازدید 6342
۱

جزئیات درگیری پلیس با سارقان مسلح در شیراز

کد خبر: ۸۳۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 16 September 2018

فرمانده انتظامی فارس، جزئیات درگیری با 3 باند سارقان مسلح در استان فارس را تشریح کرد و گفت:این سارقان به 220 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

به گزارش آرمان، سردار احمدعلی گودرزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 3 باند سارقان مسلح در استان فارس توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند که به 220 فقره سرقت اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه اعضای یکی از این باندها مسلح بوده‌اند، به جزئیات دستگیری آنان توسط نیروی انتظامی فارس و پلیس آگاهی پرداخت و افزود: ظهر پنجشنبه ماموران نیروی انتظامی در منطقه صدرا و بزرگراه حسینی آل‌هاشمی با اعضای این باند سرقت درگیر شده و در یک تعقیب و گریز که منجر به زخمی شدن 2 تن از سارقان شد، نفرات آن را دستگیر کردند.

این مقام مسئول همچنین گفت: 15 سارق در این راستا دستگیر شده‌اند که در 3 باند سرقت فعالیت می‌کردند که سرکرده باند نخست شخصی به‌نام «محمد» با همدستی «عادل» و «رضا» که از استان‌های دیگر به فارس آمده بودند سرقت می‌کردند.

ضمن اینکه 3خانم نیز آنان را همراهی می‌کرده که در یک منزل ویلایی 2 طبقه در حاشیه شیراز زندگی می‌کردند.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه این باند به روش توپی‌زنی قفل درب منزل سرقت می‌کردند، تصریح کرد: اموالی که این باند سرقت می‌کردند شامل پول، زیورآلات، تلویزیون، فرش، پرنده‌های زینتی و... بوده است.

گودرزی همچنین گفت: این باند از یک و نیم سال پیش در استان فارس فعال بوده، البته در یک استان ساکن نمی‌شدند و در استان‌های مختلف حضور پیدا می‌کردند.

وی افزود: بیش از 150 فقره سرقت توسط این 9 نفر انجام‌ شده که 2 نفر از آنان نیز توسط پلیس آگاهی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

این مقام انتظامی در خصوص درگیری مسلحانه این افراد گفت: سارقان در تعقیب و گریز با پلیس که روز پنجشنبه در منطقه صدرا و بزرگراه حسینی آل‌هاشمی روی داد، خودروی پژوی 206 یک فرد را به زور گرفته و وی را از اتومبیل به پایین پرت می‌کنند که پس از 5 مرحله شلیک به ماموران پلیس، مامورن پلیس هم به آنها شلیک می‌کنند که یکی از سارقان که رئیس باند هم بوده است مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد.فرمانده انتظامی فارس در مورد محل فعالیت این باند نیز گفت: اعضای این باند در استان‌های خوزستان، البرز، فارس و. فعالیت می‌کردند و در این راستا تعدادی مالخر نیز دستگیر شده‌اند.

70فقره سرقت توسط 2 باند دیگر
گودرزی به باند دوم دستگیر شده نیز اشاره کرد و گفت: باند بعدی باند سارقان درحرکت بوده که از کرج، کرمانشاه، اصفهان و... سرقت می‌کرده و بیشتر پول و طلاجات سرقت می‌کردند و در منزلی در شمال غرب شیراز ساکن بودند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند به 50 فقره سرقت را اعتراف کردند، تصریح کرد: اعضای این باند اصالتا اهل استان البرز بودند و تابه‌حال 5 نفر از آنان دستگیر شد‌ه‌اند و نام سرکرده باند، شخصی به‌نام «حیات» است.

فرمانده انتظامی فارس به باند سوم نیز اشاره کرد و افزود: اعضای باند سوم با 20 فقره سرقت از کرج و همدان و کرمانشاه و خوزستان سرقت کرده و اهل استان‌های غربی کشور هستند که به‌صورت خانوادگی به شیراز آمده و منزل مبله می‌گرفتند و در منازل ویلایی اقدام به سرقت می‌کردند.

گودرزی تصریح کرد: درمجموع از این 3باند، 220 فقره سرقت کشف‌ شده است.این مقام انتظامی افزود: در بحث سرقت‌ها طی 6ماه گذشته، سرقت مسلحانه 77درصد، سرقت به عنف 37درصد و درمجموع کشف سرقت‌ها نیز 10درصد در مدت مشابه نسبت به سال قبل، افزایش داشته است.

کاهش قتل در فارس
گودرزی همچنین به کاهش 22 درصد قتل در 6 ماه گذشته در فارس نسبت به سال قبل اشاره کرد و افزود: در هفته گذشته 3 قتل در استان اتفاق افتاده که هر 3 نیز کشف‌ شده و درمجموع 121 درصد قتل‌ها در 6ماه گذشته کشف‌ شده است.

فرمانده انتظامی فارس افزود: 3قتل هفته گذشته در استهبان و شیراز روی‌داده است؛ که یکی از آنان مربوط به دختری یزدی است که 2جوان وی را از استان یزد آورده بودند که با خوردن قرص کشته‌ شده بود و پس از 5 روز جسدش از زیرخاک کشف و 2 مجرم نیز دستگیر شدند.

گودرزی همچنین از افزایش کلاه‌برداری و جرائم جعل خبر داد و گفت: این جرائم 32 درصد افزایش پیداکرده و کشف این موراد نیز افزایش داشته است که درمجموع حدود 80درصد جرائم کشف شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در مبارزه با قاچاق نیز یک هزار و 543 میلیارد ریال در سال جاری انواع کالای قاچاق کشف‌ شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد کشفیات افزایش داشته و در این راستا 198 محموله مهم و بالای 100 میلیون تومانی کشف شده است.

وی از کشف یک انبار احتکار پوشک بچه در شیراز نیز خبر داد و گفت: در 20 شهریور 97 انباری کشف شد که حاوی پوشک بچه 356کارتون، 50کارتن نواربهداشتی و 24دستگاه یخچال به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال بود که با همکاری سازمان تعزیرات اموال مکشوفه در سطح بازار در حال توزیع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
برای اطمینان از ضد سرقت بودن قفل، حفاظ، درب، کرکره برقی یا حتی گاوصندوق که تحت عنوان ضد سرقت خریدید، اول از خودتون بپرسید اگر کلید، ریموت یا رمز را گم کنید، آیا کلید ساز نمیتونه بازش کنه؟؟!! اگر کلید ساز میتونه، پس دزد هم میتونه، یعنی اون قفل، درب، حفاظ، کرکره برقی یا گاوصندوق ضد سرقت نیست!!! پس اگر به واقع بخواهید ورود سارقینی که با شاه کلید، هک، توپی زنی و دیلم زنی قفلهای درب وارد میشوند را غیر ممکن کنید، فقط باید قفل ضد دیلم نصب کنید که نه تنها کلید ساز و دزد، بلکه خود سازنده قفل ضد دیلم هم نتونه بازش کنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل