بازدید 4871

وسوسه بازی اینترنتی پسر نوجوان را به بیراهه کشید

کد خبر: ۸۳۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 16 September 2018

«حامد» 13 ساله بود که پدرش یک گوشی تلفن همراه برایش خرید اما هرگز فکر نمی‌کردند این هدیه کوچک زندگی فرزندشان را تغییر دهد.

به گزارش ایران، از آن روز به بعد بیشتر وقت حامد در اینترنت و بازی‌های آنلاین سپری می‌شد. به حدی که حتی برای خوردن غذا و بیرون رفتن با خانواده هم وقت نداشت. مادر بارها به او تشر می‌زد تا گوشی را کنار بگذارد اما او گوشش بدهکار نبود. کار به جایی رسیده بود که برای فرار از سرزنش‌های خانواده، وقتی همه می‌خوابیدند سراغ گوشی می‌رفت و ساعت‌ها وبگردی می‌کرد.

یکی از همین شب‌ها، پسرک در یکی از سایت‌ها تبلیغات یک بازی جالب را دید. بلافاصله وارد آن شد. توضیحاتش جذاب بود و برای نصب هزینه‌ای نمی‌خواست. بدون معطلی بازی را دانلود کرد و مشغول بازی شد. ساعت از نیمه شب گذشته بود و پسر نوجوان با همبازی‌های ناشناس اینترنتی‌اش همچنان مشغول بازی بود. پاک فراموش کرده بود که قرار است صبح به مدرسه برود. اما هیجان معرفی این بازی جذاب به دوستانش، او را از رختخواب جدا و روانه مدرسه کرد. حالا دیگر با پیوستن دوستانش به بازی، جذابیت آن دو چندان شده بود. رقابت برای پیشروی در بازی هر روز بین دانش‌آموزان بیشتر می‌شد. اما رفتن به مراحل بالاتر دیگر رایگان نبود.

پسر 13 ساله که نمی‌خواست از همکلاسی‌هایش عقب بماند به هر راهی فکر کرد تا بتواند پول تهیه کند اما برای خرید بازی نیاز به حساب اینترنتی و رمز دوم بود. دست آخر پنهان از چشم پدرش کارت بانکی او را برداشت از آنجا که رمز کارت را می‌دانست بلافاصله شروع به خرید بازی کرد. این اتفاق چند باری رخ داد و از طرف دیگر کم‌کم شب بیداری‌ها کار دستش داد و دچار افت شدید تحصیلی شد.

وقتی خانواده و مسئولان مدرسه پیگیر موضوع شدند ماجرای بازی اینترنتی لو رفت. اما اوضاع وقتی بدتر شد که پدر «حامد» به‌خاطر برداشت‌های گاه و بی گاه از حسابش به پلیس فتا شکایت کرد و دست پسر نوجوان رو شد. هر چند پدر حامد از اشتباه او چشم پوشی کرد اما اعتمادی که بین این پدر و پسر بود براحتی رنگ باخت.

سرهنگ پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا گفت: «برای حفظ امنیت فرزندان تان، پیش از اینکه ابزار ورود به دنیای بیکران مجازی را تهیه کنید ضروری است آنها را علاوه بر مزایا، با مخاطرات و تهدیدهایی که در این فضا در کمین آنها است آشنا کنید. بدون شک نمی‌توان دسترسی به اینترنت را بد و زیان آور دانست چراکه اگر درست استفاده شود در تسهیل کارها مفید و کاربردی خواهد بود.

بنابراین توصیه می‌کنیم برای به حداقل رساندن میزان آسیب‌ها به پیکره خانواده و فرزندان در فضای مجازی، والدین باید برای ساعات استفاده کودکان و نوجوانان از فضای اینترنت برنامه‌ریزی داشته و با کنترل دسترسی‌های آنها و همین‌طور افرادی که با فرزندان‌شان در فضای مجازی در ارتباط هستند، فضای ایمن و سالمی را برای آنها به وجود آورند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان