بازدید 4528
سوژه

رکورد عجیب مسعودشجاعی باکارت قرمز در آبادان

شجاعی در حالی به لیگ برتر ایران آمد که لیگ یونان را به عنوان یکی از خشن‌ترین بازیکن سوپرلیگ این کشور ترک کرد. او فصل ۲۰۱۶/۱۷ با ۲۲۸ ارتکاب به خطا و ۱۰ کارت زرد در صدر لیست خشن‌ترین‌های یونان ایستاد.
کد خبر: ۸۳۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰ 15 September 2018

مسعود شجاعی با اخراج مقابل صنعت نفت آبادان در جام حذفی، اولین کارتش پس از بازگشت به ایران را دشت کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، مسعودشجاعی را اگر بخواهیم با یک خصوصیت به یاد بیاوریم شاید دریبل‌هایش باشد که گاهی علیه تیم خودی هم کارکرد داشته است. کاپیتان تیم ملی که صحنه‌های زیادی از حرکات فانتزی‌اش به یاد داریم. با این حال رکورد کاپیتان تیم ملی در دریبل‌هایی که در زمین می‌زند نیست بلکه در کارت‌هایی است که می‌گیرد. کارت‌هایی که او را در هر لیگ و در هر تیمی به یکی از خشن‌ترین‌ها تبدیل کرده است. شجاعی در حالی به لیگ برتر ایران آمد که لیگ یونان را به عنوان یکی از خشن‌ترین بازیکن سوپرلیگ این کشور ترک کرد. او فصل ۲۰۱۶/۱۷ با ۲۲۸ ارتکاب به خطا و ۱۰ کارت زرد در صدر لیست خشن‌ترین‌های یونان ایستاد.

اگرچه سه بازی ابتدایی او در لیگ برتر برای تراکتورسازی با کارت زرد همراه نبود اما در جام‌حذفی با یک کارت قرمز مستقیم آن هم دقایقی بعد از حضورش در میدان، کارت‌های تراکتوری‌اش را استارت زد. اخراجی که به خاطر اعتراض و برخورد او با داور انجام شد. البته او در لیگ هم همچنان بازی درگیرانه‌اش را ادامه می‌دهد و با میانگین ۱،۹ خطا چهارمین بازیکن خشن تراکتورسازی است البته در سوی مقابل او ۱،۷ خطا هم از بازیکنان حریف گرفته و دومین بازیکن تراکتورسازی در این مورد است.

رکورد عجیب مسعودشجاعی باکارت قرمز در آبادان

شجاعی در رده ملی هم رکورددار است که البته این مساله انگار برای کاپیتان تیم ملی شدن یک شرط اساسی است. خشن‌ترین بازیکنان ملی‌پوش در دوره‌های اخیر کاپیتان تیم ملی بوده‌اند. جواد نکونام با ۱۵ کارت زرد و یک کارت قرمز کاپیتان بود و بعد از خودش بازوبند را به خشن‌ترین بازیکن تیم ملی یعنی آندرانیک تیموریان با ۱۳ کارت زرد داد. بعد از خداحافظی آندو و نکونام، بازوبند به خشن بعدی یعنی مسعود شجاعی رسید. بازیکنی که با یک کارت قرمز و ۷ کارت زرد، خشن‌ترین بازیکن تیم کی‌روش و با ۱۳ کارت زرد و یک کارت قرمز سومین بازیکن خشن تیم‌ملی در سال های اخیر بوده است. البته او یک شانس بزرگ هم آورد و در بازی برگشت مقابل قطر در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴، با اشتباه داور از زمین اخراج نشد. اخراجی که می‌توانست سرنوشت ایران را تغییر بدهد و صعود تیم کی‌روش به جام جهانی را منتفی کند.

این آمار مسعود شجاعی در حالی است که او تقریبا در تمامی بازی‌ها به عنوان هافبک هجومی بازی کرده است و اگر توشاک قصد داشته باشد از او به عنوان یک هافبک دفاعی بازی بگیرد، ریسک خطاها و اخطارهایش بیشتر خواهد شد و این به ضرر تراکتورسازی خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل