بازدید 31543
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی راست می‌گوید، یا ایران‌خودرو و سایپا؟

سخنان تکان‌دهنده مسئول مجلسی مبارزه با فساد درباره فساد خودروسازان!/ چرا باید 160 هزار خودرو احتکار شود، صدای هیچ کسی هم درنیاید؟!

سخنان تکان‌دهنده مسئول مجلسی مبارزه با فساد درباره فساد خودروسازان، نشان می دهد فیلم هایی که از احتکار خودرو بعضا در فضای مجازی منتشر می شود و حرف و حدیث هایی که پیرامون این مساله وجود دارد، خیلی هم بی راه نیست. حالا وقت رسیدگی به این مسأله توسط دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و قوه قضائیه است و باید راست و دروغ این موضوع برای مردم مشخص شده و با هر فرد و سازمانی که با مردم صداقت ندارد، برخورد جدی شود.
کد خبر: ۸۳۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 16 September 2018

هنوز وضعیت بازار خودرو به اندازه این روزها متلاطم نشده و قیمت ها سر به فلک نکشیده بود که «نادر قاضی پور»، نماینده ارومیه در مجلس عضو کمیسیون صنایع و معادن، خبر از احتکار 90 هزار دستگاه از انواع خودروهای داخلی توسط ایران خودرو و سایپا داد؛ موضوعی که هرچند از سوی این دو خودروساز تکذیب شد، قاضی پور مصرانه تأکید داشت، این اقدام انجام و این تعداد خودرو توسط خودروسازان داخلی احتکار شده است.

به گزارش «تابناک»؛ شواهد در بازار خودرو حکایت از درستی سخنان «نادر قاضی پور» داشت، چون پس از سخنان او، تقریبا سامانه های فروش ایران خودرو بسته شده و پیش فروش خودروهایی توسط این خودروساز صورت گرفت که شاید هنوز سنگ آهن آن از معادن خارج نشده و مواد اولیه تهیه یک خودرو هنوز خریداری نشده بود، چون عمده فروش این خودروساز مربوط به ماه های پایانی سال 97 و ماه های مختلف سال آینده یعنی سال 98 بود.

اوضاع در سایپا کمی متفاوت تر از ایران خودرو بود، چون نارنجی پوشان جاده مخصوص به غیر از چند خودرو که تفاوت فاحشی از حیث قیمتی با بازار داشت، تقریبا سایر محصولات خود را تا چند ماه پیش در طرح های مختلف به فروش می رساند، اما گویا نحوه فروش ایران خودرو و وضعیت بازار، آنها را هم مجاب کرد که در این رویکرد خود تغییراتی ایجاد کنند و به فروش برای ماه های پایانی سال و سال آینده روی بیاورند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی راست می‌گوید یا ایران‌خودرو و سایپا؟/ چرا باید 160 هزار خودرو احتکار شود؛ صدای هیچکس هم در نیاید؟!

این اقدام خودروسازان وطنی در آشفته بازار اقتصادی و تلاش دشمنان برای آسیب پذیر کردن کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و ایجاد نارضایتی نوعی بازی در پازل تعریف شده از سوی آن ور آبی ها بود و چنان بازار خودرو را تحت تأثیر قرار داد که فقط برخی سوءاستفاده کنندگان و دلالان میدان دار شدند. این وضعیت قیمت کارخانه ها را به آمال و آرزو تبدیل کرد و قیمت خودرو را در بازار دلالان تا دو برابر و بیشتر هم افزایش داد.

حالا بار دیگر زمزمه احتکار خودرو توسط یکی از مجلسی ها مطرح شده، با این تفاوت که این بار رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری، آمار موثقی از این مسأله ارائه کرده و با تأکید بر اینکه افراد رانت خوار مخالف شفافیت هستند، گفته که «ایران خودرو و سایپا ۱۶۰ هزار خودرو را احتکار کرده اند و به تازگی راضی شده‌اند، ۹۰ هزار خودرو را وارد بازار کنند.»

البته هنوز خبری از عرضه 90 هزار خودرو توسط ایران خودرو و سایپا نیست و شاید آنها این عرضه را فروش سنگ معدن های استخراج نشده توسط سایپا در پیش فروش اخیر و فروش معادن کشف نشده توسط ایران خودرو که اخیرا خودروهای خود را بدون ذکر نام و قیمت پیش فروش کرده است، تلقی کرده اند. پس در این صورت، خودروی احتکاری روانه بازار نشده، بلکه سنگ معدن و معادن کشف نشده به مردم فروخته شده است.

«امیر خجسته» دلیل احتکار خودرو توسط ایران خودرو و سایپا را به خوبی مورد اشاره قرار داده و ضمن اشاره به فرصت طلبی این دو خودروساز وطنی که بدون در نظر گرفتن منافع ملی صرفا به سودهای حاصله از اقدام اخیر خود فکر می کنند، عنوان کرده است که «خودروسازان ورشکسته، تلاش دارند ورشکستگی خود را از این طریق حل کنند، این کار نوعی اختلاس است که با دلار دولتی ۴۲۰۰ تومانی قطعات خودرو را خریداری می‌کنند، اما با قیمت دلار آزاد، خودروها را به فروش می‌رسانند.»

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های خودروساز باید شفاف اعلام کنند چند هزار خودرو در انبارها دارند، یادآور شد: «۵۰۰۰ خودروی خارجی در یک قسمت و ۳۵۰۰ خودروی خارجی در قسمتی دیگر در سلفچگان شناسایی شده است.» جای سؤال است که چرا وقتی صحبت از حمایت از تولید ملی می شود، خودروسازان مدعی تولید ملی هستند و وقتی پای اعداد و ارقام مربوط به نرخ دلار و ارز می شود، آنها اذعان می کنند که بخش اعظمی از تولید آنها وابسته به قیمت ارز است برای همین ارزش خودروهایشان را با نرخ ارز آزاد محاسبه و قیمت گذاری می کنند.

جالب است که از طرفی رئیس جمهور در جلسه اخیر دولت هم اعلام می کند، «مگر چند درصد از داد و ستدها و خرید و فروش ها در بازار ایران از طریق ارز انجام می شود که اینقدر قیمت ها تحت تأثیر قرار می گیرند. او مبادلات وابسته به نرخ ارز آزاد را کمتر از 5 درصد عنوان می کند» اما وقتی زمان ارزش گذاری تولیدات در صنایع مختلف از جمله خودروسازی می رسد، همگی صاحبان صنایع علاقه مند هستند محصول خود را با نرخ ارز آزادی که در کوچه پس کوچه های بازار ارز و توسط دلالان تعیین قیمت می شود، محاسبه کرده و به فروش برسانند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری، پای را فراتر از فساد خودروسازان در احتکار 160 هزار خودرو گذاشته و عنوان کرده که «وزیر صنعت در اولویت استیضاح بود، اما به دلایلی استیضاح ایشان به تأخیر افتاد. در ابتدای مهر ماه استیضاح وی در دستور کار قرار خواهد گرفت. رانت های مربوط به ثبت سفارش ها، واردات خودروهای خارجی و مشکلات بازار خودرو، همه ناشی از عملکرد این وزارتخانه است.»

خجسته علاوه بر انتقاد جدی از خودروسازان که با احتکار خودرو تلاش دارند هزینه ناکارآمدی مجموعه های خود و همچنین ورشکستگی شان را از جیب مردم تأمین کنند، معاون شریعتمداری را مورد خطاب جملات خود قرار داده و ضمن درخواست از دستگاه قضایی برای برخورد با او خاطرنشان کرده است، «باید تکلیف معاون وزیر صنعت مشخص شود، زیرا فردی است که در همه این موارد دست دارد؛ در عجبم چرا باید چنین فردی آزاد باشد؟ این فرد باید به قوه قضائیه پاسخگو باشد.»

سخنان تکان‌دهنده مسئول مجلسی مبارزه با فساد درباره فساد خودروسازان، نشان می دهد فیلم هایی که از احتکار خودرو بعضا در فضای مجازی منتشر می شود و حرف و حدیث هایی که پیرامون این مسأله وجود دارد، خیلی هم بیراه نیست. حالا وقت رسیدگی به این مسأله توسط دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و قوه قضائیه است و باید راست و دروغ این موضوع برای مردم مشخص شده و با هر فرد و سازمانی که با مردم صداقت ندارد، برخورد جدی صورت بگیرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۲۶
یکی از کارمندان پارس خودرو میگفت چند وقت پیش بچه های تولید را بردند پارکینگ و گفتن چند قطعه از ماشینها باز کنند بعد اعلام کردن این ماشینها بدلیل کمبود قطعات دپو شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
حتی اونها و همه ی کسانی که به نحوی در واقعی
نشان دادن دروغ مسئولین کمک میکنند شریک جرم مسئولین هستند و تا مردمی با وجدانی خواب
زده داریم مسئولین هم هر کاری می خواهند میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
جالبه با دادستان هم جلسه گذاشتند و باز هم حرفهاي خودشان را زدند و حرف از گراني زدند وبحث شوراي رقابت را پيش كشيدندو بعد هم چاي وشيريني و ميوه ميل نموده و به سركار خود باز گشتند!!
‏یه جوک بگم دلمون شاد شه دورهم بخندیم:

" سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا "
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
به والله ، به پیر ، به پیغمبر دشمن مردم ما آمریکا و غرب نیست. دشمن مردم ما مسئولین بی لیاقتند.
احمد قلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
من یه کلمه میگم بیشتر بخندی " تعزیرات
ناشناس
| Australia |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
یه جوک بهتر! : همه این مفاسد به خاطر بی حجابی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
خیلی خندیدم بعدش گریم گرفت -
دولتی ها و قوه قضائیه باهمراهی دوربین های رسانه میلی هر روز سراغ انبار افراد عادی و به اصطلاح خودشون ژن های ناقص میرن یعنی عرضه و توانایی شکستن قفل انبار این لاشخورها رو ندارن؟؟ یا چون خودشون قطعه ای از این پازل فساد هستند بازار خودرو رو به حال خودش رها کردن؟؟
اصلاح طلبان چرا انبارهای خودروسازها رو روانه بازار نمیکنند...حتما عدم تصویب FATF مانعه!! خخخخ
چرا ارز پتروشیمی ها را با تاخیر تزریق می کنند؟! اها چون FATF تصویب نشده ، امکانش نیست!!
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
اصولگرایان چرا انجام نمیدهند؟خخخ حتما چون اصلاحطلبان انجام نداده اند خخخخ
هیچ کس یا نهادی زورشان به خودروسازا نمیرسه. اونا شغل چندتا کارگر و کارمند رو بهانه کردن هرکاری دلشان میخواهد می کنند. بنظر من دولت هزینه استخدام کارکنان خودرو سازی را به جان بخرد در عوض از هزینه برای آلودگی هوا، تصادفات سوخت و ... رهایی پیدا کند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
بگذارند واردات خودرو آزاد بشه و شرکت های خودروسازان خارجی بیایند آزادانه فعالیت کنند. آنوقت کارمندان شرکت های ایران خودرو و سایپا جذب آن شرکتها می شوند. نه کسی بیکار می شود و نه کسی بخاطر خودروهای نا امن و غیراستاندارد می میرد و نه هوا آلوده می شود. این به نفع کشور است و هم به نفع ملت ایران. آیا مردی بین مسئولین پیدا میشه تا انحصار و رانت خودروسازان داخلی را پایان دهد؟
احسان
| France |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
دقیقا.منم بارها توی کامنت هام اینو گفتم.به همه کارگرای ایران خودرو و سایپا ۵سال بیمه بیکاری بدن و تو این مدت از صفر بسازن صنعت خودروسازی رو بصورت استاندارد و با همکاری شرکتهای معتبر جهانی
هیچ کس یا نهادی زورشان به خودروسازا نمیرسه. اونا شغل چندتا کارگر و کارمند رو بهانه کردن هرکاری دلشان میخواهد می کنند. بنظر من دولت هزینه استخدام کارکنان خودرو سازی را به جان بخرد در عوض از هزینه برای آلودگی هوا، تصادفات سوخت و ... رهایی پیدا کند
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
. عزیزمن دولت وتابوت سازها دستشون تویک کاسست یادتون رفته دولت برای حمایت از لگنسازی کمپین نخریدن
خودرو صفر چطور زمین زد
وقتی وزیر صنعت نمیدونم به چه دلیلی لیلی به لالای خودروسازا میزاره و بازار خودرو داخل و خارج رو داغون کرده چه انتظاری از خود خودروسازا میره؟
پاسخ ها
سید رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
پرا سیف که زندگی این ملت را نابود کرده به عنوان مشاور رییس جمهور معرفی میشه مردم که درازگوش نیستند میخوان جلوی محاکمه ایشون رو بگیرند تا زمان بخرند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
مقصر اصلی همین وزارتخانه است.
ملت دیگه واقعا" خسته شدند فقط حرف حرف حرف!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
البته ملت خسته نشدنا . ملتی که پول دارن میرن پراید فلانقدر رو با ببه و چهچه تو سایت در پیتی اینا ثبت نام می کنن.به فروشگاهها حمله می کنن و هر چی هست و نیست می خرن .من خودم دیدم طرف 4 جعبه فقط رب خرید
مملکت اسلامی !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
اگر فروختن یک چیزی به چند برابر قیمت
واقعی، بخشی از مصارف اسلام رو تامین کنه هم حلاله هم ثواب داره
معمولا یک مشت افراد بی سواد با طرح موج های پوپولیستی به دنبال طرح نام خود هستند وگرنه هیچ فرد عاقلی نمی پذیرد که بتوان 160 هزار خودرو را احتکار کرد
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
دوست عزیز تو ایران و ونزوئلا همه چی ممکن است.نکنه شما از ذینفعان این دو شرکت لاشخور هستید که نام خودرو ساز بر خود نهاده ولی ظاهرا بدون قطعات خارجی توان مونتاژ همین آشغالهای بی کیفیت رو هم نداره هستی.ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
چرا نمیشه؟ جا ندارن؟ اگر در پارکنیگ هر یک از نمایندگیهایشان در سراسر کشور 5 دستگاه ماشین پارک کرده باشند که به مردم نفروشند عدد نهایی از 160000 تا هم بیشتر میشود... به هر حال اینها که در شرایط عادی هر سال چندصدهزار تا خودرو تولید میکردند چرا همانها را طبق روال معمول به مردم نمیفروشند؟ یکی از دوستان من در مشهد یک سمند خریده روی فاکتورش نوشته شده 28 میلیون تومن ولی بعد که حواله را برده دم در پارکینگ که ماشینش را تحویل بگیرد گفته اند باید بیست میلیون تومن دیگر هم کارت بکشد و پرداخت کند و او هم البته از ترس اینکه ماشین شصت میلیون تومنی اش را از دست بدهد سریع پرداخت کرده و ماشین را تحویل گرفته برده خونه... این قصه رو کجای دنیا تعریف کنی کسی باور میکنه؟
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
آقا رضا .امثال تو با روشنفکری های کاذبتون این ملت را دارین به فنا میدین.چشمهاتو باز کن و گشتی تو گوگل ارت و محدوده جاده کرج بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
یعنی شما اینقدر نمی دونی که شرکتهایی که سالها چند برابر قیمتشون جنس فروختن و و خوب هم تونستن انبار کردن چند هزارتا خودرو رو نمیتونن انجام بدن . شما الان عاقلی؟
تابناک‌ همچین نوشتی تکان دهنده انگارفسادبرات تازگی داره ماکه دیگه عادت کردیم
پاسخ ها
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
باز تابناک می ارزه به رسانه های دیگه
خودروسازان زالو صفتان صنعت کشورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
البته بعد از بانکها
ناشناس
| India |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
بگو قاتل ساز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
فسادصد در صد سیستمی شده
این همه گرانی واین همه فساد واین همه ناراضی کردن مردم فقط وفقط به خاطر چی!
دولت ... که کار از دستش در رفته...
پاسخ ها
احمد قلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
اتفاقا کار دست خود دولته!
معلوم نیست چه کسانی سود می برند
لطفا یه سر به این سایت خبری ایرانخودرو بزنین
http://www.ikcopress.ir/fa/
طوری طرح پیش فروش رو آب و تاب داده, هر که ندونه فک میکنه میخواد خودروها رو هدیه بده انتقدر شلوغش کرده!خوبه میخواد پیش فروش واسه ماهها بعد کنه و اونم انوقت به قیمت روز پا مشتریا قیمتشو حساب کنه! این خیلی مثلا کار شاقیه؟چرا کسی جلو خودروسازا داخل نمی ایسته؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
دوست عزیز اینکه به مشتریان اصلآ حق انتخاب نده و فقط پول پیش بگیره تا یکسال بعد هر لپ لپی در بیاد تحویل این ملت بده! فکرش را کنید این نوع معامله شرعآ اشکال داره و در جهان بی سابقه است. وای بر این دولت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
به قیمت امروز پولش ازت میگیره روز تحویلم به قیمت اون روز دوباره ازت میگیره . شما یه ظرف غذای بزرگ مال مردم جلوت باشه مثل اونا سیری ناپذیر هم باشی هیچ کس هم بهت نگه بالای چشمت ابروه نمیخوری ظرف تا آخر؟
ما دیگه گوشمان از این حرفها پر شده،هر چند صباحی از خودرو سازان صحبتی میشود و بعد روز از نو،روزی از نو،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
برای چی میرید میخرید؟
وقتی خودتون هر چی خودروساز توسرتون میزنه میگین قربون دستت بازم بزن چون من نمیتونم با تاکسی اینور اونور برم حتما حتما باید ماشین داشته باشم میخوای ا.ونا نزنن تو سرتون ؟
حرفایی میزنین
فعلا همه از بزرگ و کوچک لال هستند چون منافعشان در سکوت است.مردم دیگه کیلویی چنده،
اینکه احتکار کردند یک طرف از آن بدتر اینکه چرا صدای سازمانهای نظارتی و ... در نیامده یک طرف!
از ماست که بر ماست
اگر ملت همیشه در صحنه سزای گران فروش وارابه فروش را بانخریدن کف دستش می گذاشت دیگر شاهد این سوئ استفاده ها نبودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
من نمیدونم مردم فرق ماشین با نون نمیفهمن؟ ماشین نخرین میمیرین ؟ چند سال ماشین نخرین نمیترکین بخدا . مرد باشین اصلا تا اخر عمر پیاده برین اینور اونور بهتر از اینه که اینجور زیر بار ذلت دوتا شرکت باشین. امام حسین گفت هیهات من الذله جونش داد ولی زیر بار ذلت نرفت اونوقت مردم ما هی حسین حسین میکنن هیچ شباهتی هم بهش ندارن
آقا من نخونده تکونم رو خوردم
نمیخونم چون میدونم چی نوشته
دستتون درد نکنه انقدر بفکر مایی خسته نباشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
الان مسخره میکنی یا جدی میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
نه تکون نخور لاغر میشی بپر یه ماشین بخر مبادا راه بری وزنت کم شه ماشین از نون شب واجب تره.
نمایندگانی که با تعرفه بالای واردات خودرو مانع ورود خودروهای خارجی میشن این رانت رو دو دستی به مونتاژ کنندگان داخلی تقدیم کرده که هر آشغالی رو با ناز و عشوه به ملتدبدبخت بفروشن.
نمایندگان عزیز به خاطر هر هموطنی که در جاده ها یه خاطر بی کیفیتی این به اصطلاح ماشین ها در جاده ها میمیرن مسولن.
ننگ بر محتکر
من از ناراحتی در حال انفجارم که چرا تا اين حد زمان صرف پاسخ گویی به مردم می شود. چرا کسی توضیح نمی دهد که این دو خودرو ساز برای چه این خودروها را احتکار کرده است و کسی هم نیست اینها را سر جایشان بنشاند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
در این کشور گل و بلبل هیچ مسئولی به کسی پاسخگو نیست. مجلس هم داره نقش سوپاپ بازی می کند تا مردم از ناراحتی منفجر نشوند.
اینا همش جنگ زرگریه، بیچاره ما مردمی که هنوز به این سیستم چشم امید داریم. دست همشون توی یه کاسه ست، چه مجلس، چه دولت، چه قوه ی قضاییه و سایر نهادها و ارگان ها. این داد و قال ها هم ماله اینه که کی کمتر سهم بهش رسیده. من میگم سهم مساوی بردارین که لااقل مردم از این قیل و قال ها و خیمه شب بازی ها آسوده باشن و به درد خودشون بمیرن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
عالى گفتى
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
آفرین
زدی به هدف اصلی
علیرضا
| Germany |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
احسنت
امیدی جز مرگ نمونده
برخورد مجلس و فوه قضاییه در این قضیه نشان خواهد داد چقدر در ادعایشان مبنی بر مبارزه با فساد و رانت و دانه درشت ها صحت دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
حناشون دیگه رنگی نداره
برخورد مجلس و فوه قضاییه در این قضیه نشان خواهد داد چقدر در ادعایشان مبنی بر مبارزه با فساد و رانت و دانه درشت ها صحت دارد
شبکه فساد دولتی
چرا وزیر صنعت و معدن استیضاح و برکنار نمی شود ؟
هیچ اتفاقی نمی افتد.همه میدونیم
جواب خیلی واضحه: برای اینکه زیرا...
تا بسیج وارد عرصه نبرد با این افراد ضدنظام نشود وضع درست نمی شود...جناب سردار بسیجی غیب پرور//بسم الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
جهت اطلاعتون اکثر مدیران ادعای جبهه و بسیجی دارند و مدرکش هم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
بسیجی زمان جنگ
دولت ورود خودروهای خارجی را آزاد کند تا ببینیم آیا هنوز ایندو مفسد خودروهای خود را احتکار میکنند و دیگر چگونه میتوانند خون ملت را بمکند؟
تکان دهنده?انقدر پشتشون گرمه که هیچ تکونی نمیخوره کسی با این خبرا!تابناک چقد ساده ایی هم شما و هم ما
وای مدیرا محتکر خودروسازا خیلی ترسیدن بابا اونا عین خیالشونم نیست
آن روز که می گفتیم چرا مرزها را باز نمی کنید تا خودروی خارجی هم در رقابت آزاد با خودروی داخلی قرار گیرد و خودروی داخلی را به چند برابر قیمت به مامی فروشند می گفتند برای حمایت از تولید داخلی! یعنی منافع آن به ملت بر می گردد!
امروز همان تولید کننده داخلی که از قضا غریبه هم نیست و خود دولت هم هست تصمیم گرفته با گران شدن دلار (من گران کردم؟) احتکار کند و خون مردم را بمکد!
و در جواب این سوال که چرا؟ می فرماید جنس در گمرک مانده!

افسوس بر کسانی که در جاده ها قربانی شدند تا تولید بی کیفیت ناجوانمردانه گرانقیمت داخلی بماند و روزی اینطور به ملت خیانت کند
راستی مگر مدیران این شرکتها چه منافعی دارند که دست به هر حیله و ترفندی می زنند تا شرکت سود نامشروع کسب کند
حقوق عادی؟ باید باور کنیم؟ انگیزه احتکار در شرکت دولتی چه چیزی می تواند باشد؟ یعنی نظارت در بخش دولتی هم علناً و آشکارا وجود ندارد؟!
از بخش خصوصی انتظار داریم با مشاهده افزایش قیمت دلار و سکه به آنها حمله نکند؟ خریدار سکه و دلار را محاکمه می کنیم؟
گر دوست دشمن است شکایت کجا بریم؟
انسان باید به چه امیدی در این مملکت زندگی کند؟
پاسخ ها
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
یک پیشنهاد .
بیایید مثلا خودرویی مانند پراید را انتخاب کنید و یک جدول از کلیه مواد اولیه بکار رفته در آن ، هزینۀ آب ، بق ، کارگر ، مالیات و هر چیز دیگه رو به نرخ روز و با تورم الان ، محاسبه کنید تا ببینیم واقعا داستان چیه .
تابناک حاضری این کار رو انجام بدی .)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
هه ، این داستان ها قدیمی شده
با سلام.
معاون شریعتمداری را مورد خطاب جملات خود قرار داده و ضمن درخواست از دستگاه قضایی برای برخورد با او خاطر نشان کرده است «باید تکلیف معاون وزیر صنعت مشخص شود زیرا فردی است که در همه این موارد دست دارد؛ در تعجبم که چنین فردی چرا باید آزاد باشد؟ این فرد باید به قوه قضائیه پاسخگو باشد.»
احتمالا باز هم مانند بحث وزیر کار، وزیر صمت استیضاح شده و برکنار میشه و همین آقای معاون به عنوان سرپرست وزارت مشغول به کار میشه و تازه دست ایشون باز میشه برای پیشبرد امور...
مگر چه اتفاقی برای قبلی ها افتاد؟ چیزی حل شد؟ آقای سیف الان کجاست؟ پاسخگوی نحوه عملکرد خود بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
تصمیمات خو شریعتمداری رو نگاه کنید از سال گذشته چقدر خودروسازارو پرو کرده و صنایع دیگرو نابود!
صدای ما ب جایی نمیرسه
اینقدر این دروغ کمبود قطعات واضح است که نیازی به اثبات ندارد‌. شخصی به نام نجفی منش که سالهاست جزو تصمیم گیران اصلی خودروسازهاست، طراح و برنامه ریز یک چنین سیاستهایی است که هیچ کسی نیست از او پاسخ میدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
معلومه که دروغه محضه . نبود قطعه و تولید ناقص فوقش برای 20 _300 تا خودرو که روی خط تولید هستند . نه اینکه با دروغ بزرگ میگن چند ده هزارتا خودرو روی خط تولید ناقص مونده که انبار شده . آخه کدوم عاقلی چند ده هزار رو باور میکنه .اگر میگفتند در مجموع سایتهای مختلف 500 تا میشد باور کرد
سلام
کاملا مشخصه که خودرو سازها از وضعیت کشور به صورت ناجوانمردانه به نفع خود استفاده می کند و تحویل خودروها را هم منوط کرده اند به افزایش قیمت کارخانه که این امر هم به دنبال خود باعث تورم و خراب شدن وضعیت . ولی تعجب بنده از اینه که چرا دولت که متولی همین خودرو سازها هست هیچ کاری نمی کنه. واقعا این کار دولت اینقدر ارزش داره که مردم رو این همه ناراضی و عصبی میکنه . در هر حال روزی دوره سلطه این خورو سازهای نامرد بسر می رسه و مردم هیچ توجهی به محصولات بی ارزش آنها نخواهند کرد . تاسف داره کشوری با این عظمت و مردمانی خوب و دوست داشتنی اینگونه دچار مشکل بشن . دریغ است ایران ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
دولت؟؟؟
بیخودی وقت خودتان و مردم را تلف نکنید. تا زمانی که دلار احتکار می کنند، خودروسازان خودرو را ناپدید می کنند. توقع بیجا نداشته باشید.
اين صحبتا تكان دهنده هست براي كسي كه اولين باره ميشنوه مسئولين ما كه از قبل ميدونستن و تكون خوردن تو كارشون نيست. اگه از ما مردم نظر بخوان اين دوشركت يك بار تعطيل بشن همه راحت بشيم
پاسخ ها
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
رئیس سایپا و ایران خودرو کارمند دولت هستند و بدون دستور آن ها آب هم نمی خورند .
گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله تو
آنچه البته به جای نرسد فریاد است .
ترا بخدا یکی به حساب این خورو سازها برسه از بس که به شعور و عزت مردم توهین کرده اند .
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
باشه چشم
حتی یک بچه هم دروغ خودروسازها مبنی بر نبود قطعات و عدم عرضه ۱۶۰ هزار خودرو به بازار به این دلیل را باور نمیکند. به نظر من این عدم کفایت وزیر صنعت است که در زیر مجموعه او همچین اتفاقاتی می افتد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
نبود قطعه و خودرو ناقص 100 تا 200 تا 500تا . آخه کدوم عاقلی باور میکنه چند ده هزار خودرو روی خط تولید بوده که ناقص انبار شده.
هم وطن عزیز لطفا نخرید. این دو خودرو ساز باید نابود بشند. فولکس واگن با اون عظمت و چندین شرکت ۷۵۰ هزار نیروی مستقیم و غیر مستقیم تو سراسر دنیا دارن ولی اینا به دروغ میگن ۱ میلیون شغل. به هر حال خیلی از مکانیکی ها که این دو لگن ساز جزو نیروهای خودشون میدونن بیکار نمیشن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
شما اگه دلال و مکانیک و بنگاه دار و یدکی فروش و... رو حساب کنی به 1 میلیون نمیرسه؟
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
فولکس واگن در کشوری تولید میشه که جون و عزت مردم اون کشورا واسه دولتشون مهمه مثل ما نیستیم که سالی 18000 کشته و کلی مصدوم داریم و باز دولت وام 16%میذه که مردم حقشونو نگیرن و از کارشون خسته شن
خلایق هرچه لایق ... وقتی ما مردم هجوم میبریم برای ثبت نام خودرویی که نه مدلش مشخصه نه رنگش نه زمان تحویلش ، باید چنین مقامات فاسدی رو سرمون باشن ... کجای دنیا چنین رفتاری رو از مردمش می بینی ؟!؟!؟!؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
مردم حلقه آخر این چرخه فسادن...
چون به مردم به چشم دشمن و غریبه و مشتری های خرپولی نگاه میکنند که باید جیبشون را خالی کرد .
فقط سایپا با دلار ۷۸۰۰ تومانی ده میلیارد دلار از پول مردم بیچاره را با حقه بازی گرفته که میشود با ان ۵ تا کارخانه اتومبیل سازی واقعی در کشور ساخت و به تولید رساند .
متاسفانه مدیران وابسته به حلقه های مافیایی قدرت با همدستی و رانت اطلاعاتی که از دولتها می گیرند هر روز جیب مردم را میزنند و آشعالهای از رده خارج مزخرف را به مردم قالب و کلاهشان را بر میدارند .
بالاخره روزی پرده ها فرو می افتد و رازهای مگوی پشت درهای بسته مدیران ظاهرا مومن و پاکدامن رو خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
مثل قردادهای ننگینشون با پژو که خودروهای رده خارجشو به خورد مردم میدم اونمبا چندین برابر قیمت جهانیش فقط باید بخورن از مردم با کشورا دیگه دست به یکی میکنن که جیب مردم کشور خودشونو خالی کنن ننگ بر...
نادانترین مردم کسانی هستند که اجازه می دهند کلاه برداران ، کلاه آنها را بردارند تا آدم ساده لوح نباشد ما آدم سوء استفاده گر نخواهیم داشت
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
مردم نادان نیستند
جوابش خییییییییلی روشن هست عزیز دل برادر... چون اون کسانی که باید صداشون در بیاد و رسیدگی و پیگیری کنند به این احتکار و جنایت ، یا خودشان ذینفع هستند یا حق السکوت شیرین و خوبی رو دریافت کردند ، غیر از این نمیتونه باشه... والسلام
سه تا تون دروغ میگید
نفر سوم هم تابناک
با سلام،
بندو فروردین ۹۷ پارس تندر ثبت نام کرده ام باشذایط تحولی ۳۰ روز پس از تکنیل وجه. الان بعد از گذشت بیش از ۷۰ روز از تکمیل وجه شرکت سایپا ماشین را تحویل نمیدهد در حالی که نمایندگی های این شرکت و حتی در سایت دیجیکالا این مدل ماشین را دارند به قیمت بازار ازاد بفروش میرسانند ایا کسی میست به این ظلم رسیدگی کند؟؟؟؟؟
مدیران خودروسازان به عنوان همدستان دشمن باید در دادگاه صحرایی محاکمه، مجازات و اموال آنها به نفع مردم مصادره شود.
متاسفانه این خبر کاملا صحت داره ، و عمده اون چیزی که به نام پیش فروش عنوان شد ، یه بازی برای مردم عزیز و بیچاره مان بود، و همه به نام خود مسولین شرکتهای خودروسازی احتکار گردید ، بزرگترین مافیای اقتصادی ایران که دست شرکتهای خصولتی اداره میشه و دولت هیچ کاری نمیتونه کنه ایران خودرو و سایپا و پتروشیمی ها هستند ، خدایا تو را به عزتت قسم میدیم تو همین ماه محرم ، دست حرام خواران را از سفره این مردم قطع کن، آمین
ورود خودروسازان خارجی و خودروهای خارجی را آزاد کنند تا یک رقابت سالم شکل گیرد و البته ارابه سازان مرگ داخلی، از رده خارج شوند!
از حرف خسته شديم مافياي خودرو خود وزارت صنعت و دولته . بايد تعرفه برداشته بشه از سال ٩٠ تا حالا ١٣٠٠٪؜ پول ملي تضعيف شده كه يهني ١٣٠٠٪؜ تعرفه بالا رفته باز هم خون مردم رو مي مكند
واقعا امیدیم برا ما مونده؟
استضاح وزیر صنعت معدن و تجارت چه شد این مجلس چرا کوتاهی می کند/
دلار 14 15 تومنی مال کوچه بازار نیست .درسته تاثیرش انی نیست بر بازار ولی تاثیرش غیر قابل انکاره
شما به این فاسدها میگید خودروساز ؟؟
بجز ملت همه دولتمردان خودی غیر ایرانی دزد واختلاسگر هستند به امید نابودی همه بیوطنان
اگر این نماینده شجاع هم نمیگفت مردم خود میبینند و میدانند که برخورد با فساد هنوز ریشه ای نشده است وامیدواریم که مسئولین با درایت و آینده نگری در جهت حفظ امنیت کشور و تو دهنی زدن به دشمنان داخلی و خارجی و جلوگیری از انباشت اعتراضات به حق مردم فساد را ریشه ای حل کنند و نگذارن که مردم حس کنند که مبارزه با فساد گزینشیست .... کاملا مشخص است که خودروسازها از طرف برخی افراد قدرتمند و ذی نفوذ حمایت میشود و 40 سال است که با انحصار مطلق در بازار ایران جولان میدهند.
ای بابا. اینها را که همه سالهاست میدونیم. کو گوش شنوا. کو اون قاضی که دست میبره برای دزدیدن گوسفند و هزاران میلیارد اختلاس و دزدی را می بینه و چیزی نمیگه.
گناه این خودروسازان علاوه بر ترویج ناامیدی در مردم آب در آسیاب دشمن ریختنه.
کی انتقام ما رو از اینها میگیره؟ :(
باید ایران خودرو و سایپا را بمباران کرد تا از این غده های فساد وطنی راحت شد. ضرر ظاهری آن چندصدمیلیون دلار است.اما ضررهای ملی و روحی و اقتصادی و سوء استفاده های خارجی تشنه به خون مردم میلیاردها دلار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
با بمباران خط تولید کذاییشون و خودرو های احتکار شده کاملا موافقم .چه دود قشنگی خواهد بود
با این روند که خودروسازان با تحریم های یک کشور دشمن بر ضد ایران تولید خود را متوقف کرده اند و یا بصورت قطره چکانی خودرو به بازار عرضه می کنند در واقع این مجموعه هم به نحوی در تحریم مردم مشارکت دارند حالا یا قادرند که تولید داشته باشند و عمدا تولید را متوقف کرده یا واقعا با این تحریم ها ثابت شده این همه شعار خودکفایی تخیلی بوده.حداقل در این صنعت
همش باید پس کی عمل
باید به حال روز این ملت خون گریست. خدا خودش مسیولین بی کفایت رو به سزای اعمالشون برسونه ، مملکت رو رها کردند ، هر کس هر غلطی خواست بکنه کسی هم جلودارشون نیست ؟! سکه رو ۵ میلیون کردند یه عده زالو صفت و به همون نسبت همه دارند رو اجناس میکشند ؟! حضرات که زیر ۲۰ میلون که دریافتی ندارن که بفهمند کارگر و کارمند بیچاره چی میکشند
ما هم نمی دانیم این چی قدرتی پشت این خوروسازان است نه خورو کفیت دارد نه خدمات بعد از فروش نه اجازه واردات خورو می دهند نه رقابت ایجاد میشود ووو.... هزاران سوال از این مافیای بزرک قرن الله اکبر از این بشر طما
ما هم نمی دانیم این چی قدرتی پشت این خوروسازان است نه خورو کفیت دارد نه خدمات بعد از فروش نه اجازه واردات خورو می دهند نه رقابت ایجاد میشود ووو.... هزاران سوال از این مافیای بزرک قرن الله اکبر از این...
باید به عرض برسانم که خودرو ومسکن کالای درشت و شاخص هستند که بالا رفتن قیمت آنها بسرعت خود را نشان می دهد، اما قلم کالای مورد نیاز مردم وجود دارد که رسانه ها به آنها نمی بردازند و یا فرصت برداختن به آن را ندارند، مثال قیمت و کیفیت کفش در یک سال گذشته و...
متاسفانه مردم ما باید به این نتیجه برسند اگر میخواهند دنبال حق باشند باید باهمدیگر اتحاد داشته باشند تا بتوانند جلوی زورگویی و حق خوری ها رو بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
دولت دست این مردموخوب خونده
سری به سایت دیجی کالا بزنید ببینید چگونه محصولات سایپا و ایران خود رو را با ضمانت همین دو خود رو ساز و به قیمت روز بازار به فروش میرساند . به نظر میرسد خود رو سازانی که سایت های خود را به روی مردم بسته و فروش خود را به مردم متوقف کرده اند ، با واسطه این سایت و بطور آنلاین ! محصولات احتکار شده را به هر تعداد که بخواهید و البته به قیمت روز به فروش میرسانند. علی برکت الله
اگر ممکنه به دستگاه قضا اطلاع دهید
دیده ایم که نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در کمتر از یک روز از انتشار ، دختر رقصنده و بی حجاب را بازداشت کرده اند و به سزای اعمالش رسانیده اند
باید به خودروسازان و روابط پنهان و ناپنهانشون احسنت گفت چرا ملت که سال گذشته با هزار مشقت پول پیش یه خودرو آماده کرده اند و ثبت نام کرده اند الان باید ماهها از تحویل خودروشون بگذره؟؟؟ چرا اون اندازه قدرت داشته باشن که ملتو به خاک سیاه بنشانند؟ چرا عمدا خودرو تحویل نمیدن که قیمتها رو ببرن بالا؟
چرا ملتی که از موعد تحویل خودروشون گذشته باید تاوان افتضاح خودروساز و گرانی عمدی ناشی از احتکار رو بدن؟
وزیر صنعت کجا بود؟ وزیر حامی خودروساز، وزیر با خودروساز خودشون میدونن چطور ملتو...
نماینده مجلس هم میاد یه حرفی زده باشه که اونا رو هم ببینن.
بدبخت ملت که باید به داد اینچنین وزرا و نماینده ها برسن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
با هزار امید و قرض و وام۹ ماهه پیش ثبت نام کردیم و الان هیچ خبری نیست.. انقدر ار دست خودم ناراحتم که پول م رو دادم به این بی شرفها.. کم مونده برم سایپا رو به اتیش بکشم
مردمی که حمله کردند به سایت برای ثبت نام خودرو از این خودروسازان دزد،هرچه سرشان آید،حقشان است.....
از ماست که بر ماست.
کاری نداره بعد از اینکه وزیر صنعت ، معدن ، تجارت !!!! استیضاح و برکنار شد که حقشه ! لابد وقتی پای دادستانی و قوه قضائیه بیاد وسط ، اقای روحانی میاد ایشون رو می کنه مشاور رئیس جمهور در امور صنعت و تجارت !!!!!!! خوب آقای رئیس جمهور اگه اقای سیف می تونست تو امر امور بانکی و پولی مشاوره بده که تو بانک مرکزی اینقدر گند بالا نمی اومد این رو بچه هم می دونه که باید با کسی مشورت کرد که کارنامه درخشانی راجع به اون موضوع داشته باشه !
برید بابا مردم را فیلم نکنید خودروساز همون دولته اگر گرون میفروشه دولت گرون میفروشه اگر احتکار میکند دولت احتکار میکنه مگه خودروسازی خصوصیه، مردمی هم که نادان و دنبال فرصت طلبی هستند و این حرص و نادانی باعث شده آنها خوراک خوبی برای این مافیای خون آشام باشند.
عجب اين نماينده محترم، موجب تعجبم شده است. در روزگاري اگر يك فرد ناسالم پيدا مي شد، انسان هاي سالم تنها با نگاه كردن به فرد خاطي او را سرجايش مي نشاندند و اشد مجازات در انتظار او بود. كافيست يك مسلمان ايهاالناس بگويد، بقيه كه معلوم الحال هستند، صدايش را در نطفه خفه مي كنند. اين نماينده دقت نمايد شايد فردا دير باشد!
فسا،فساد،فساد،رانت،رانت،رانت،ربا،ربا،ربا،رشوه،رشوه،رشوه.غارت،غارت،غارت،اختلاس،اختلاس،اختلاس .این واژه ها تاچه اندازه برایتان آشناست
میدونی چرا صدای هیچ مسئولی درنمیاد چون همه دارن به نحوی سود میبرن یا اینکه بسیار مسئولین بی کفایتی هستن.خدایی جونیمون تو این ایران هدر رفت خدا نگذره از باعث و بانیش. خدا یه عقلی به این مسئولین بده بزارن برن همشون.
چرا باید 160 هزار خودرو احتکار شود، صدای هیچ کسی هم درنیاید؟!
خاک تو سر ...
یه سفری باز همه دارن میخورن خو کی اعتراض کنه
توجیح کردن واسه خودروسازا خیلی راحته
انقد که فکر میزارن که چطور مردمو بچاپن اگه فک میزاشتن تولیداتشکن برکز کنن ابان بروزترین محصولاتو داشتن
چاقو دسته خودشو نمیبره
با سلام کشور ما چقدر بدبخت است که نماینده مجلسش و تحلیل گرانش به این سادگی فریب خورده و براحتی نگارش میکنند 160 هزار خودروی احتکار شده.!
ای دوستان عزیز که خود دامن به گرانی خودرو میزنید درب خودروسازان به روی همه باز هست و همه این خودرو ها بدلیل نبود قطعات که اکثرا از شرکت کروز و.... هست در کف کارخانه ها خوابیده است.
نماینده سایت عزیز تابناک لطفا سری به یکی از شرکت ها بزنید و خودرو های پارکینگ ها را بصورت رندوم بررسی کنید. و اگر تخصصی بود یک نفر مکانیک ساده با خود ببرید و ببینید که اینها فقط خودروی ناقص و بعضا قبل از این بحران گرانی میباشد.
هم اکنون نیز خودرو سازها هر روز تولیدشان با کسری میباشد!
اینقدر از این حرفها گفته شده و بی اثر بوده که دیگر مردم به عدالت که هیچ به اندکی انصاف هم کوچکترین امیدی ندارند! این همه بدبختی فقط به دلیل برنامه های دولت برای آزادسازی قیمتهاست و هیچ ربطی به تحریمهای خارجی ندارد! عملکرد دولت هم به منظور حداکثر استفاده از آشفتگی بازار به نفع خود است و هم برای تحت فشار قرار دادن کل نظام برای سازش با آمریکا... ژستهای مسئولان و رئیسشان هم شک نکنید که ساختگی است و مردم اینها را کاملا میفهمند. پس به روحانی و دارو دسته اش بگویید بیشتر از این خودشان را برای نمایش خسته نکنند!
جالب است در کشوری زندگی می کنیم که هیچ نیرو و سازمانی جلودار سو استفاده کنندگان من جمله خودرو سازان را ندارند بعد صحبت از مقاومت در برابر تحریمها و مبارزه با قدرتهای بزرگ اقتصادی داریم. شرایط حال و میزان موفقیت دولت و ارگانهای و قوای دیگر نشان از ناتوانی صد در صدی در برابر تحریمهای آتی خواهیم بود و مثل همیشه مردم بایست تاوان این ناتوانی ها را بدهند
میگم مسئولین و سیاستمداران و سردمداران کشورمون واقعا خیلی جالب هستن ماهی کلی حقوق و مزایا و ... میگیرن اونوقت همه به جایه اینکه تو موضعه پاسخگویی و حل مسائل باشند همه از مواضع سوال و حل مسئله استفاده میکنن ما هم مثله ... میشینیم اینا رو میخونیم و خوشحالیم که به فکرمون هستن !!!!!
واقعا درسته میگه این نماینده. بنده پارسال استپ وی بعد کلی وام و قرض ثبت نام کردم قرار بود خرداد ۹۷ تکمیل وجه بشه. نه خبری از ماشین هست و نه کسی پاسخگو.. بخدا دپرس شدم ،، نمایندگیها پر از ماشینه اون موقع الان ۱۰ ماهه ما منتظر یه ماشین از رده خارج بی ریخت هستیم، ای خدا به کی باید پناه ببریم..خدا کنه که روزی برسه این مسیولین جنایتکار خودرو ساز ادم کش به سزای عملشون برسند ایشالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
هیشکی به دادت نمی‌رسه الا خودت. چندین نفر از همدردهاتو بهر شکلی که ممکنه پیدا کن و همه با هم برید یکی از پارکینگ و اونجا بشینید و دعا کنید شاید خودروها خودشون روشن شدن و اومدن سمت تون.
خخخخخخ
جای تاسف دارد.
عجیبه ما بالاخره متوجه نشدیم ایران خودرو و سایپا دولتی هستند یا نیستند؟
یا شاید وزارت صنایع از بدمه ی دولت جداست؟
وزیر صنعت رو اخراج و محاکمه کنید - بسه دیگه اینقدر فساد و بی کفایتی
امیدوارم قبل از اینکه خیلی دیر بشه با برخورد فاطع اعتماد از بین رفته مردم برگردد
مگه پاید از خط تولید خارج نشده بود پس چی شد ترا خدا یکی بگه چی شد یهو ما ملت ایجوری شدیم امریکا که میگه ما نیستیم پس کی اینجا واقعا مقصره به زبان ساده تعریف کنین نه قلمبه سلمبه
یعنی حتما باید موجودی فیزیکی محصول در این خودروسازان مشخص کند که چه تعداد احتکار شده و به بازار وارد نشده است ؟ مگر اینها صورت سود و زیان و عملکرد مالی در سال ، ندارند که توسط بورس بازرسی شده باشد ؟ در این صورتهای مالی ، منعکس می گردد که چه مقدار کالا و چه مقدار ملزومات در انبارها هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
مگر خریدن حسابرس برایشان کاری دارد اینها کل دولت را می خرند
تابناک جان بقدری فساد و رانت در کشور افزایش یافته که دیگر هیچ جمله ای قادر به بیان آن نیست . کلاه برداریها در سطح وسیع توسط شرکتهای دولتی و خصولتی در حال انجام است بطوریکه بیش از نیمی از کارخانجات کوچک در حال تعطیلی هستند . بعنوان مثال فلزات و از جمله فولاد و مس با تصمیم گیریهای نادرست وزارت صنعت و حمایت بعضی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس به طور سرسام آوری به بهانه آزاد سازی قیمت و حذف رانت در حال افزایش قیمت هستند . سقف رقابت برداشته شده است ولی این شرکتها عرضه محصولاتشان را برای تولید کنندگان داخلی پایین می آورند تا رقابت سوری ایجاد نمایند . این هم نوعی کلاهبرداری میباشد . نمیدانم چه بگویم . تحریم داخلی شده ایم . به کجا داریم میرویم . نمیدانم در فکر مسئولین این مملکت چه میگذرد .
حریف مافیای خودرو نمی شویم . مگر اینکه مردم با نخریدن جدی پوزه این مافیا را به خاک بمالند نه اینکه برای خودرویی که تا دیروز خودروی مرگ بود صف خرید ایجاد شود و ظرف چند دقیقه این خودروهای مرگ با قیمت نامشخص و هیچ ضمانتی به فروش برسد.
پاسخ ها
حسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
خریداران و ثبت نام کنندگان از مردم نیستند از جرگه همین خودروسازان و از آدمهای اینها هستند والا 95در صد مردم پول قوت لایموت خود را هم ندارند
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
خرسواری کنیم،!
وكالتي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
البته مقصر مردم هستند و براي افزايش سرمايه حريص شده اند
مرگ بر وطن فروش مرگ بر احتکار کننده مررررررگ بر مسئولی که خون مردم را میمکد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
مرگ براشون کمه! باید حبس ابد بدن با اعمال شاقه
یعنی کسی هم هست که باور کند در کشور فساد همه گیر نشده....
آخه 7000 خودرو رو نمیشه هر جایی (اونم توی سلفچگان )دپو کرد!!!! چه برسه به 160 هزار خودرو!!!!!!!!!!!!!! جوری که هیشکی خبردار نشه... و راست راست راه برن و بگن دشمن داره اغتشاش ارزی میکنه

والله بالله دشمن روحش از فتنه های داخلی خبردار نیست.
خخخخ
همینه که هست
پس چرا وزیر صمت عین برج میلاد استوار در پستش قرار داره
تنها راه منطقی در خصوص خودرو به صفر رساندن تعرفه های ورود خودور میباشد . هیچ توجیهی برای حمایت از محتکران گران فروش وجود ندارد.
دیگر اعتمادی ندارم. دیگر امیدی ندارم.
راهی باز شود دست زن و بچه ام را بگیرم و از این سرزمین سرطان زده رهایی یابم.
باره گفته ام و بار دگر می گویم .
رییس سایپا و ایران خودرو کارمند دولت هستند و بدون اجازۀ آنها آب نمی خورند .
واقعا کسی نمیتونه جلو اینا رو بگیره.......
اصلا خودرو ساز ها بد بد بد.... اگر مردم از این ها نخرند این بدها نمیتونن کاری بکنند فساد خودرو ساز ناشی از فساد فرهنگی مردم است
گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله من آنچه به جایی نرسد فریاد است
عزیزم همه حرفها که در مورد دولت و مقامات می زنند درست است .
حقتونه ، نوش جون خودروسازها
سایپا و ایران خودرو دو شرکتی هستند که به دنبال افزایش سود خود هستند و این طبیعی است، مشکل وزارت صنعت است
ویل للمطففین
وای بر کم فروشان محتکر
عزیزان هموطنم خداوکیلی مگر مادرایران کمبود خودروی شخصی داریم خیر قطعا بیش از دوبرابر حدنیاز خودروداریم این چه تقلیدی است که از بعضی از کشورها میکنیم مگر درهرخانه ای بایستی تمام افراد بالغ خودروی شخصی داشته باشند ودولت موظف ومکلف به تامین سوخت وانرژی نسبتا رایگان باشد چرا قاچاق سوخت داریم چون یک سوم قیمت سوخت واقعی است مگر همه ما نبایستی درمواقع لزوم ازجان ومالمان برای کشور و حیثیتمان بگذریم پس چرا بی جهت برای خرید خودرو میلیونی ثبت نام میکنیم مگردرقرآن اواطعام فی یوم ذی مسغبه رانخوانده ایم چرا به هرچه کالادربازار است هجوم میبریم مگر درزمان جنگ کسی از گرسنگی مرد که درزمان تحریم بعضیها بچه بازی درمی آورند بخدا منهم از قشر ضعیف میباشم
تا اقتصاد آزاد و خصوصی نشه همینه که هست.
به خدا خسته شدیم
ما مردم دستمون به جایی نمیرسه اون نماینده و وزیر و دولت و... هم احتمالا اون اندازه بهشون میرسونن که راضی هستن.
مسئولین هم به نوبت میان یه چیزی میگن جهت آرامش مردم و از جهتی پالس مثبتی به خودروساز جهت مکیدن خون مردم
حدود دو سال قبل در همین خبرگزاری ها اعلام شد جناب رییس جمهور محترم به عنوان کمک بلاعوض به هر کدام از شرکت های ایران خودرو و سایپا مبلغ پانصد میلیارد تومان اعطا نمود تا مثلا از ورشکستگی نجات پیدا کنند. این دردها را اینجا ننویسم کجا بگویم, خودروهای دولیتر مصرفی ژاپنی لایق مردم ایران نیستند, هر ایرانی می تواند خودروی ژاپنی را بیش از بیست سال بدون نگرانی و دغدغه و با مصرف بنزین بسیار کم مورد استفاده قرار دهند ولی باید پول های چند ده میلیونی بابت آشغال های شرکت خودرو ساز داخلی پرداخت نمایند آنهم خودروهایی بی کیفیت که از همان درب کارخانه هزار عیب و ایراد دارد. چه بگوییم ما مردم بیچاره . در میان مردمی با این مصیبت ها صبور.
اینها با دزدان گردن کلف تر از خود شریکند. به هر حال چرخ روزگار می چرخد.
"شرایط ویژه ایران خودرو برای خودرو اولی ها"کاش بهشون با قیمت پایین تر کارخونه میدادن
ولی یه جوری آب و تابش دادن و منت گذاشتن رو ملت کسی ندونه فکر میکنه, میخوان خودرو رو نصف قیمت و به روز تحویل بدن!!! قیمت و زدن زمان تحویل مشخص میشه تحویلشون که مطمنا مال ماهها بعده!یجور تو خبر آب و تاب دادن انگار دارن به مردم لطف میکنن!مردم نمدونم چی فرض کردن شایدم درست فرض کردن
چرا باید اینجور با مردم بازی کنن وزیر صنعت و معدن رو باید دادگاهی کنند
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
این ملت از این بد تر حقشونه
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
باید مردم با هم متحد بشند. از این خودروسازها ماشین نخرید.
افزایش قیمت خودرو ، ارز ، طلا ، سکه ..... همش دست دولت و دستگاههای حکومتی است و باندهای مافیایی خیالشون راحته و هر کار دلشان بخواهند انجام می دهند اگر غیر از این بود که کشور این وضعیت را نداشت
در طی ۴۰ سال گذشته، بیش از ۲۰۰۰ برابرازارزش پول ملی کاسته شده،این است ثمره مدیران اقتصادی این مرزوبوم
تنها راه مبارزه با چنين احتكاري فقط يك انتخاب است و آن با لودر سنگين از رويشان رد شوند و پخش مستقيم از تلويزون هم نشان دهند قول ميدهم فردايش هيچ ماشيني احتكار نشود.
چرا مردم ساکتند؟
پاسخ ها
محمدتبریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
چون خودروسازها انقلابی هستند و ملت که ساکت نباشه امریکایی............................
خودرو سازان از مهم ترین خائنین به این مردم و مملکت هستند
30 سال است که مدیران و مسولین مملکت هی دم ار استقلال و خودکفای و ... میزنند شما مدیران بی مسولیت بعد از 30 سال هنوز نمیتوانید حتی پوشاک بچه را مدیریت کنید چه برسد به اینکه مملکت را مدیریت کنید !!!!!!!!
وای اگر از پس امروز بود فردایی !
چرا مجلس در استیضاح شریعتمداری تعلل میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
امید فکر میکنی با رفتن وزیر اتفاق بهتری میفته؟؟؟ - این وزیر بعد از نعمت زاده اومد حتی توان تغییر یک مدیر عامل شرکت سطح دو را نداشت و ندارد- شما نمیدونید مافیا چه خبره در شرکت خودروسازی همان تیم کارگزاران
خب که چی ؟ آنقدر اخبار اختلاس و احتکار و دزدی دولتمردان و آقازاده ها و رانت خوارهار و ابررانت خوارهارو شنیدیم که دیگه برامون عادی شده - اگر قرار نیست کاری بکنی پس این همه سروصدا کردن برای چیه ؟ ملت که راضی ان به قیمت های بازار ، می بینی هر قیمتی میدن خریدار داره ، این یعنی کشش تقاضا - تا وقتی که مردم حاضرا برای قیمت های بالاتر سرو دست بشکنن فروشنده و مخصوصا تولید کننده هم حق خودش میدونه که سود بیشتری بکنه - دولت باید انحصار و امتیازات بی مورد رو از خودرو ساز بگیره - مقصر اصلی دولت هست نه خودرو ساز وگرنه سود طلبی قانون منطقی هر بنگاه اقتصادی هست .
پارسال هیچ یادم نمیره خواستم 2 تا رون مرغ بگیرم سر هر مرغ فروشی که رفتم دیدم ملت صف بستن 5تا 5 تا مرغ میخرن - جویا شدم گفتن آخه داداش مرغ گرون شده - چقدر تو دلم خندیدم به خودمون - خخخخخ
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا جون خودرو ساز كيلويي چنده؟ بفرماييد دولت يا به عبارت بهتر خود آقايان پشت داستان هستند. مگه ميشه دولت و ديگران از پس دو تا حلبي ساز برنيان؟ مگر اينكه منافعي جمعي در كار باشه كه هست. فقط فحششو خودروسازها مي خورن. از دولت و مجلس گرفته همگي در اين ماجرا دخيل هستند بيچاره مردم كه پول و جونشون را در اين راه ميدن، البته خلائق هر چه لايق! تا وقتي كه ابله در جهان است، مفلص در نمي ماند.
با جمیع کارهایی که توسط مسئولین صورت گرفته ،مطمئن هستم دیگر به رای من در انتخابات های بعدی نیازی ندارند.
قبح حرام خواری کاملا ریخته شده... همه به پول حرام عادت کرده اند و اصلا حسش نمیکنند
بزرگترین محتکر کشور خود دولت هستش
متاسفانه دولت و نهادهای نظارتی بنحوی بازار رو رها کردن که هیچ امیدی به سر و سامان گرفتن این وضعیت نیست.
زیر سوال بردن مافیای خودرو در ایران ...به مانند زیر سوال بردن هلاکوست در اروپاست...کسی جرعت نداره کنجکاوی احتکار خودرو ادامه بده....فقط در سطح چند سایت بعدش موضوع مختومه...........
چون مملکت خرتو خر شده .هیچکس پاسخگو نیست !!!همه فقط حرف میزنن!!!اگر هم وضعیت میخواهد تثبیت شود یکی در دولت یک حرف مفت میزنه و دوباره نوسانات شروع میشود!!!!
کلا هرکی امکانشو داره حتی اگه شده تاجیکستان بره وخودش ونسلشو نجات بده
دولت و بالاتر از دولت خودشون در این سود خودروسازها شریکند اخه اینها خصوصی که نیستند دولتی هستند دیگه
واقعا باید به حال خودمان گریه کنیم. چرا بزرگترین سرکت های داخلی به مردم جفا می کنند و از طرفی خواستار حمایت مردم هستند.
اصطلاح سخنان تکان دهنده !در کشورهایی رایج است که به اصولی اخلاقی معتقد باشند نه در کشور ما که فضاحت اخلاقی باب است.
یعنی واقعا تو این مملکت زورش به این خودروسازا نمیرسه.اگه نه که چرا این همه مدعی هستیم
من مالک یک حواله خودرو موعد تحویل مرداد هستم هنوز دعوتنامم صادر نکردن میگن ابان ماشین بهت تحویل میشه! اونم ماشین glx که بیش از ۸۰ درصدش داخلی شده بعد توقع داری باور نکنم که احتکار کردن؟!!!! من ک شبانه روزی لعنتشون میکنم
بابا هرچه ما مردم داد میزنیم این موقعیت انحصار را از خودرو سازها بگیرید کسی گوشش بدهکار نیست . کجای این دنیا برای خودرویی که نوعش مشخص نیست قیمت کلش را میگیرند تا یکسال ونیم بعدش هم به قیمت دولا پهنا پای مشتری حسابش کنند و اون هم اگه تحویل بدن اون هم تکنولوژی سی سال پیش را. کلی هم سرمون منت بذارن . خدایا یعنی یه مدیر و وزیر و نماینده عاقل تو این کشور وجود نداره که این دو دوتا چهارتا را بفهمه؟
اینها مردم عادی هستند که از این مملکت حق دارند .چرا صدایشان را نمی شنوید یا این قدر بی اعتنا هستید به گفته های انها ....چقدر پشتتان گرمه
جالبه بدونید که تمام بنگاههای دولتی که ضرر ده بودن با تمام تلاش برون سپاری شدند اما خودروسازی را برون سپاری نمیکنند . چرا!!!!!!!!!!!!! آقای امیر خجسته در مجلس داد از فساد در خود رو سازی میزنه . خوب چرا نمیگه برو سپاری بشه !!!!!!!!!!!
آقاجان ،دنبال قاتل بروسلی هستند.....
هم می دونند کمبودها و گرهای اقتصادی کجاست ، ولی جالب همه به دنبال دلیل آن هستند ...خخخخخخخخ
آقاجان مردم را اسگل گیر آوردند ...
همه این حرفا از افزایش قیمت دلار بلند می شه و خود دولتی ها عامل و عامد اصلی افزایش دلار بودند تا اینجا که ما برای خرید ای ارابها مسابقه بزاریم تا دو زار گیرمون بیاد
چند پیشنهاد................
1. هر دو شرکت خودرو ساز رو برای مدت کوتاهی تعطیل کنید.
2. خودروهای احتکار شده رو مصادره کنید و با فروش قیمت کارخانه به ملت، حقوق کارگران هر دو شرکت رو پرداخت کنید.
2. مدیران فاسد رو دستگیر و محاکمه کنید و در صورت اثبات فساد به مصادره کامل اموال محکوم کنید و از محل اموال همین افراد خط تولید جدید با مدیرانی لایق راه اندازی کنید.
اینها وظیفه قوه قضاییه و دولت و مجلس هست.
مولی علی (ع) فرمود: والله (قسم جلاله) درصورت پذیرش خلافت، اگر از اموال بیت المال کابین همسرانتان کرده باشید، همه را پس می ستانم و به بیت المال باز میگردانم.
این یعنی در مبارزه با فساد هیچگونه رأفت و گذشتی نباید باشد.
و السلام.......................................
برادر عزیزم که فرمودید 160هزار خودرو نمی توان احتکار کرد چرا ؟ مگر این تعداد خودرو در یک جا دپو شده که شما می فرمایید نشدنیه . خیر سرزمین پهناور ایران000 1/350کیلومتر مربع وسعت دارد اگر در هر 10کیلومتر هم یک خودرو بگذارند ببینید چند خودرو را می توانند مخفی کنند.ما 34 استان بزرگ داریم در هر استان صدها شهر داریم چطور نشدنیه؟ درضمن از این بشرای دوپا هرچی بگی برمیاد . باور کنید این دو شرکت خودرو ساز خودشان بوسیله دلالانی که دارند بازار را اشفته می کنند و بعد بخاطر انحصاری بودن تولیدات هر جور می خواهند قیمت را بالا و پایین میبرند یعنی 20میلیون بالا میبرند و 2 میلیون پایین می اورند و بعد می گویند خودرو ارزان شده. مردم سالیان سال است که اینجور تولید کنندگان و ترفندشان را می شناسند ولی جز اینکه به خدا واگذار کنند کار دیگری نمی توانند بکنند. دولت یا می تواند جلوی انان را بگیرد و نکند با موقعی که دیگر نتواند جلوی انها را بگیرد تفاوتی ندارد در هر دو صورت مسوول است و باید پاسخگو باشد .
چاره کار یک بمب اتم توی جاده مخصوصه
تا مردمی آگاه نشیم بدتر از این هم به سرمون میاد
آیا مسئولین فعلی ما می تونن به مردمی مثل آلمان، ژاپن و ... 40 سال نه، بلکه 4 روز حکومت کنند؟؟؟؟؟؟
خلاصه ای از وضعیت ثبت نام و تحویل خودروی پژو 2008 :
1- ثبت نام از حدود 16000 نفر و جمع آوری تقریبی 10 هزارمیلیارد ریال از جیب ملت صبور و مظلوم ایران
2- دریافت مبلغ غیر قانونی 60 میلیون تومانی برای پیش فروش در حالی که قیمت اعلام شده 94 میلیون تومان بود (طبق قانون بایستی حداکثر 47 میلیون دریافت میشد).
3- در آن زمان قیمت دلار حدود 38000 ریال بود یعنی 60میلیون تومان حدود 16000 دلار ارزش داشت.
4- بنابر اذعان مسئولین مختلف ایران خودرو تمام قطعات مورد نیاز این خودرو قبلا وارد ایران شده بنابراین هیچ منطقی بر عدم تحویل خودرو و افزایش قیمت آن وجود ندارد.
5- پس از گذشت 15ماه از زمان ثبت نام هنوز دعوتنامه برای نوبت بهمن 96 و پس از آن ارسال نشده و از طرفی مشتریان که بایستی در موعد خود ، پژو را با قیمت 94 میلیون تحویل می¬گرفتند نه تنها دست خالی مانده اند بلکه تاکنون با افزایش قیمت 20 میلیونی مواجه شده اند که حتی دو برابر سود مشارکت مورد تعهد ایران خودرو است.

پس به طور خلاصه:
پیدا کنید عدالت را ؟
پیدا کنید نقش دولت و سایرین را ؟
پیدا کنید نقش نهادهای بازرسی و حمایت از مصرف کننده را ؟
پیدا کنید قدرت مافیای خودرو در ایران را ؟
با این همه فساد و اختلاص فقط به یک معمار جدید انقلاب مانند حضرت امام نیاز داریم تا تو دهن این دولت بزنه و اعلام خطر کنه و بگه این دولت فرض گیریم که خیلی خوب هم هست و می خواد کشور را پیشرفت بده ولی این ملت نمی خوانش و با دستان توانایی خود انقلاب را هدایت می فرمود.
زیاد تکان تکان نخورید
نماينده عزيز خيلى جوش نزن براى راى جمع كردن هم خوب زمانى رو انتخاب كردى ، در ضمن چطور صداى كسى در نمى آد ؟
ضمن سلام و خسته نباشید خدمت مسئولین محترم تابناک
شما به هر آنچه که باید اشاره کردید ولی دریغ از یک رسیدگی .ایران خودرو با تبلیغات گسترده ای پارسال 270.000.000 ریال بابت 207 صندوق دار گرفت و تا الان که سه ماه بیشتر از تحویل آن می گذرد هیچ پاسخی به مردم نمیدهد .پس چرا اجازه می دهید پیش فروش کند .؟؟؟؟مگر می شود اینقدر گستاخ و جسور بود غیر اینکه پشتتش گرم باشد .
این آقای مجلسی که می گوید خودرو احتکار کرده اند گفتنش برای مردم چه دردی دوا می کند اگر واقعا می تواند یک نامه به رئیس محترم سازمان عریض حمایت از مصرف کننده بزند و به عنوان نماینده مردم حق مردم را مطالبه کند این سازمان با این همه پرسنل چه کاری انجام میدهد مگر نه اینکه زیر نظر دولت است شما پاسخ بدهید کسی پیدا شده خودش را کنترل کند . می بینید همه اینها پارادوکسی است که دولت و مجلس درست کرده اند .
یکی جواب بدهد چرا یک بازار بسیار مهم مانند خودرو دست دولت بایستی باشد یک بار واردات را آزاد و بعد از ورود خودرو واردات قطع سپس فروش خودرو با بالاترین قیمت بعد واردات آزاد یک بار حجم موتور ازاد بعد از واردات حجم موترو کم یک بار عوارض هیبرید افزایش یکبار کاهش مگر بچه بازیست رانت توی همه اینهاست این اقای مجلسی قانون مناسب وضع کند هر کسی برای خودش قانونگذار نمیشود . می دونم گفتن اینها هیچ فایده ای ندارد هیچوقت سواره از پیاده خبر ندارد دولتی درآمد دلاری از 4000 رسیده به 15000 می خواهد کاری بکند هیچوقت .
تا کی باید شاهد این رانت بازی ها باشیم؟
ای کاش یکی توضیح دهد که این اقتصاد مقاومتی هست ؟یا اقتصاداسلامی؟؟؟
تو را به خدا رهبر عزیز. دستور بده مدیران عامل این خودروسازها را اعدام کنند.
کشور نیاز به سازمانی قدرتمند پاسخگو با حرکاتی مستقل داره که وقتی مدیر ایران‌خودرو میگه آنبارا خالیه و احتکار نکردیم و فردی اثبات کرد که احتکار کرده مسئول دروغگو رو اعدام کنه به افشا کننده نصف اموال احتکار شده رو جایزه بده
چطور میشه انبار های کوچک احتکار شده رو پیدا میکنن اما پارکینگ های چند صد هکتاری رو نمیبینن ؟!!!! بدبخت مردمو خر فرض کردین.
کی وارد بشه؟!!! تو جناب نماینده یا همکارا دیگه یا وزیرصنعت یا وزیر اقتصاد یا رئیس جمهور یا رئیس مجلس یا رئیس قوه قضائیه .؟!!!!
پیاده میرم ولی ماشین به قیمت الکی نمیخرم
وقتی که ایرانخودرو پیش فروش داشت دیدم آدمهایی جلوی درب نمایندگی صف بسته بودن برای پیش خرید یکیش هم همسر خواهر بنده هرچه گفتیم نخر گفت گرونتر میشه. خو وقتی منم ببینم که میتونم محصولی که هنوز موعد اولی رو نخریدم با کیفیت ترین مواد و ساخت برای سال آینده با حداقل ۵۰ درصد قیمت پیش فروش کنم تازه باقی. روز تحویل بدم اینکارانجام میدم. وقتی ما باهم متحد شیم کسی نمیتونه حق مان رو بخوره و وقتی به فکر سود کردن باشیم و بگیم من میخرم هر کی نداره بخر به مربی نداره میشه همین پس زیاد سختنیست ما ایرانی ها آدمهای منطقی نیستیم وگرنه منطق میگه که کالایی که ارزش خرید نداره یا بیشتر از ارزش آن خدمتگذاری شده رو نخر. ایرانی جهان سوم ماها هستیم.
با سلام، خدمت مردم عزیز ایران باکمال احترام عرض مینمایم،که ازمسئولان انتظار خاصی نداشته باشید،ومتوقع نباشید که انها ومجموعه تحت امرشان بخواهند کار ویا خدمات به حق برای مردم انجام دهند،ما مردم باید با اتحاد خود ،دست به دست داده وبا انسجام ملی ،این وضعیت نابسامان به وجود امده را سر وسامان دهیم،اولین حرکت ما این است که از هیجانات اقتصادی که به دست مافیای اقتصادی داخلی به وجود می اید دوری کنیم،به عبارتی شبه سود را در منظر عقلانی خودمان کنار بگذاریم،فکر نکنیم که من از تو زرنگتر بودم که خریدم، عمل خرید را به جز کالای خیلی ضرور کنار بگذاریم،با تشکر
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی