بازدید 4914
۱
در گفتگو با تابناک اقتصادی مطرح شد؛

پیش‌بینی کاهش حباب سکه در روز‌های پیش رو/ حباب در حال حاضر ۷۵۰ هزار تومان است

یک فعال بازار سکه معتقد است با اجرای اخذ مالیات از خریداران سکه، در روزهای آینده پیش بینی می شود که این قانون، تاثیر روانی بر بازار داشته باشد و از حباب سکه کاسته شود. این در حالی است که امروز در شروع هفته، بازار سکه تهران با تغییرات اندک نسبت به هفته گذشته همراه بود.
کد خبر: ۸۳۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 15 September 2018

یک فعال بازار سکه معتقد است با اجرای اخذ مالیات از خریداران سکه، در روزهای آینده پیش بینی می شود که این قانون، تاثیر روانی بر بازار داشته باشد و از حباب سکه کاسته شود. این در حالی است که امروز در شروع هفته، بازار سکه تهران با تغییرات اندک نسبت به هفته گذشته همراه بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، بازار سکه و ارز در اولین روز هفته، به دور از هیجانات و التهابات اخیر به کار خود ادامه داد و نرخ انواع سکه نیز با توجه به ثبات نسبی در بازار ارز و همچنین تعطیلی بازار جهانی طلا و کاهش قیمت اونس جهانی، بدون افزایش نسبت به روز پنج شنبه سپری شد.

بر این اساس، برای اطلاع از آخرین قیمت ها، گفتگویی با رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر داشتیم. محمد کشتی آرای عضو هیات مدیره طلا و جواهر تهران در خصوص نرخ های امروز بازار تهران به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: بازار امروز نسبت به روزهای چهارشنبه و پنج شنبه گذشته، تغییر آنچنانی نداشته است. زیرا در ایام محرم هستیم و طبیعتا داد و ستدها به شدت کاهش پیدا کرده و با توجه به کاهش حجم معاملات و تقاضا، و همچنین عدم تغییر نرخ جهانی و نرخ ارز در بازار داخلی، شاهد عدم افزایش نرخ انواع سکه هستیم.

بر این اساس، آخرین نرخ سکه تمام طرح قدیم در بازار امروز، 4 میلیون و 50 هزار تومان می باشد. همچنین سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) با افت 10 هزار تومانی به رقم 4 میلیون و 460 هزار تومان رسیده است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز در بازار اولین روز هفته، 2 میلیون و 210 هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و 150 هزار تومان ارزشگذاری شده اند. به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی نیز 625 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 372 هزار و 100 تومان قیمت گذاری شده است. همچنین نرخ جهانی اونس طلا در حالی که روز جمعه به 1204 دلار افزایش یافت، در آخرین قیمت امروز، به رقم 1197 دلار رسیده است. 

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر معتقد است، طرحی که در خصوص دریافت مالیات از خریداران سکه مطرح شده، می تواند منجر به عدالت در بازار سکه شود و همه مردم می‌توانند به عنوان متقاضی در این بازار اقدام به خرید و فروش کنند، چراکه دیگر کسی نمی‌تواند ۳۵ هزار سکه بخرد و به کس دیگری حتی یک سکه هم نرسد. کشتی آرای همچنین اظهار داشت، با این قانون، پیش بینی می شود که اثر روانی در جهت کاهش نرخ و حباب سکه به وجود آید، هرچند در حال حاضر حباب سکه با توجه به نرخ های امروز، به رقم 750 هزار تومان رسیده است.

باید یادآور شد که سیدکامل تقوی نژاد در نشست خبری بیستم شهریور97 با خبرنگاران گفته بود: تا ۲۵ عدد سکه خرید و فروش شده معاف از مالیات است، جدولی تهیه شده و در اختیار سران قوا برای تصویب است، برای خرید و فروش بیش از هزار سکه با نرخ ۳۵ درصد مالیات تعلق گیرد.

افزایش نرخ ۱۴ ارز از جمله پوند نسبت به روز پنج‌شنبه

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه بیست و چهارم شهریور) بدون تغییر نسبت به  آخرین روز کاری هفته گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۹۷ ریال افزایش نسبت به روز پنجشنبه ۵۴ هزار و ۸۸۷ ریال و هر یورو نیز با ۲۸ ریال اُفت در مدت زمان مشابه ۴۸ هزار و ۸۴۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۴۰۰ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۳۶ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۸۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۴۶ ریال، روپیه هند ۵۸۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۶۹۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۳ هزار و ۸۲۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۵۳۶ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۴ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۲۱۷ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۱۱ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۸۰۶ ریال، روبل روسیه ۶۱۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۴۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۵۶۶ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۵۶۵ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۲۵۶ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۵۹ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۳۳۱ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۱۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۸هزار و ۵۱۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۴۷ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۴۷۲ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۲۹۸ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۳ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۵۴۵ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۸ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سکه‌های پیش فروش شده معاف از مالیات فروخته شده‌اند و این موضوع بارها توسط بانک مرکزی در زمان پیش فروش اعلام شده است و اخذ مالیات باعث بیشتر شدن قیمت سکه از قیمت بازار در زمان پیش فروش سکه می‌گردد و منجر به افزایش فوق العاده بی‌اعتمادی به دولت و نظام می‌شود و شرعی و اسلامی نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها