بازدید 2037

۷ استان در معرض سوءتغذیه شدید

کد خبر: ۸۳۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ 15 September 2018

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی موظف شده تا 7 استان در معرض سوءتغذیه را از طریق روستا مهدها و حاشیه مهدها تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار دهد.

به گزارش فارس، محمد نفریه گفت: مراقبت تغذیه ای در کودکان به ارتقای شاخص های رشد و ایجاد باورها و عادات صحیح غذایی در کودکی و بزرگسالی منجر می شود این درحالی است که بیش از ۶۰۰ هزار کودک شش ماهه تا ۶سال در مهدها وجود دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 17 هزار مهد کودک در کشور وجود دارد که 8 هزار مرکز در مناطق حاشیه‌ای شهری و روستایی تاسیس شده که تقریبا برابر با یک‌ دوم میزان تمام مهدهای کودک کشور است.

نفریه گفت: ۶هزار و ۵۰۰ مهد نیز در روستاها مستقر است که برای ارائه خدمات، یارانه و تسهیلاتی به آنها پرداخت می‌شود. پرداخت یارانه به این مراکز با هدف توسعه متوازن و گسترش عدالت انجام می‌شود به طوری که این کودکان نسبت به کودکان مناطق شهری از کمبودی رنج نبرند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توزیع ۱۰۰ درصدی یک وعده غذای گرم در همه مهدکودک‌های مناطق روستایی تصریح کرد: امسال ۲۲۷ هزار کودک روستایی از یک وعده غذای گرم در مهدکودک بهره‌مند می‌شوند.

نفریه گفت: حدود 200 هزار کودک در این 8 هزار روستا مهد و حاشیه مهد با سرانه روزانه 2 هزار تومان برای 130 روز در سال،مشمول طرح یک وعده غذای گرم بهزیستی شده اند.

وی گفت: بین ۵۰ تا ۷۵ درصد از مهدهای مناطق حاشیه شهرها نیز با اولویت شهرهای دارای سوء تغذیه، یک وعده غذای گرم دریافت می‌کنند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: ۷ استان نیز بنا براعلام وزارت بهداشت که شامل سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، کرمان، بندرعباس و ایلام هستند در معرض سوء تغذیه قرار دارند که در این طرح دادن یک وعده غذای گرم قرار می گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار