بازدید 240036
۳

هفته هفتم بارداری، سونوگرافی لازم است

کد خبر: ۸۳۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 15 September 2018

در حدود هفته هفتم بارداری خانم‌های باردار باید اولین سونوگرافی‌شان را انجام دهند. این کار به دلایل متعددی ممکن است انجام شود اما مهمترین آن برای تایید بارداری و بررسی آن است که جنین زنده بوده و همه چیز خوب است.

دلایل سونوگرافی در هفته هفتم بارداری

  • تایید وجود یک یا چند جنین و ساک حاملگی
  • ارزیابی سن حاملگی
  • زمانی که مادری خون از دست می‎دهد سونوگرافی می‌تواند علت و منبع خونریزی را شناسایی کند.
  • تایید ضربان قلب جنین
  • بررسی اندازه جنین و اطمینان از اینکه اندازه جنین مناسب سن بارداری است.
  • بررسی کلی رحم، لوله‌های فالوپ و تخمدان
  • اطمینان از اینکه جنین داخل رحم قرار دارد و حاملگی خارج رحمی رخ نداده است.
  • زمانی که مادر در مورد تاریخ آخرین عادت ماهانه مطمئن نیست باید ارزیابی رشد جنین با تاریخ قاعدگی انجام شود.

چه زمان سونوگرافی تعیین زمان زایمان لازم است؟

درست است که با تهوع بارداری که از هفته ششم بارداری خودش را نشان می‌دهد دست به گریبان هستید اما باید حواستان به سونوگرافی هفته هفتم بارداری هم باشد. این سونوگرافی نوعی سونوگرافی است که تاریخ تولد نوزاد شما را براساس رشد جنین مشخص می‌کند. این سونوگرافی برای خانم‌هایی انجام میشود که:

  • در مورد تاریخ آخرین دوره قاعدگی خود مطمئن نیستند.
  • سابقه عادت ماهانه نامنظم دارند.
  • به تازگی سقط جنین داشته‌اند و خیلی زود دوباره باردار شده‌اند.
  • به تازگی قرص‌های جلوگیری از بارداری یا انواع دیگری هورمونی پیشگیری را قطع کرده‌اند.
  • در دوران شیردهی هستند و دوباره باردار شده‌اند.
  • در شرایط دیگر، یا به هر دلیلی که برای تایید حاملگی جنین مهم است.

در سونوگرافی هفته هفتم بارداری جنین چقدر است؟

در هفته هفتم بارداری جنین از سر تا پایین اندازه‌گیری می‌شود. این به آن دلیل است که طولانی‌ترین قسمت جنین اندازه‌گیری شده و رشد برهمین اساس بررسی شود. اندام‌های حرکتی و کیسه زرده بسیار مهم است اما ابزار اندازه‌گیری رشد نیست.

طول متوسط جنین در هفته هفتم بارداری بین 5 تا 12 میلی‌متر است و وزنی حدود یک گرم دارد. بدیهی است هر بارداری فاکتورهای منحصر به فرد خود را دارد.

چه زمان باید سونوگرافی کرد؟

زمان ایده‌آل برای سونوگرافی برای ارزیابی سن حاملگی در سه ماهه اول بین هفته هفتم تا دهم بارداری است. این دوره زمانی است که دقیق‌ترین ارزیابی فراهم می‌آید. ذکر این نکته باز هم مهم است که هر جنینی منحصر به فرد است. همینطور که رویان به جنین تبدیل می‌شود، ژنتیک فردی و عوامل رشد بر آن اثر می‌گذارد. به همین دلیل است که در ابتدای بارداری سونوگرافی ارزیابی دقیقی به دست می‌دهد.

سونوگرافی هفته هفتم بارداری چطور انجام می شود؟

دو راه برای انجام سونوگرافی هفته هفتم بارداری وجود دارد؛ یکی سونوگرافی از روی شکم و دیگری سونوگرافی واژینال. برخی معتقدند در هفته هفتم بارداری سونوگرافی واژینال دقیق‌تر و بهتر است. این به آن دلیل است که مبدل نیازی به ارسال امواج صوتی از طریق چندین لایه از عضلات و بافت برای داشتن تصاویر برگشتی ندارد.

در سونوگرافی ترانس واژینال در هفته هفتم بارداری مبدل داخل واژن مادر شده و امواج صوتی از طریق دهانه رحم به رحم منتقل می‌شود. با استفاده از این فرم سونوگرافی لازم نیست مادر مثانه پُر داشته باشد. اما در سونوگرافی شکمی نیاز است مادر آب زیادی مصرف کرده و مثانه‌اش را پر کند تا رحم بالا رفته و جنین واضح‌تر دیده شود. بعدها با پیشرفت بارداری نیازی نیست مثانه پُر شود زیرا رحم بزرگ می‌شود.

اگر چیزی نمی بینید...

در اوایل بارداری رویان و ساک حاملگی بسیار کوچک بوده و به سختی دیده می‌شوند. اما هر روز که می‌گذرد رویان بزرگتر می‌شود. حتی در طول یک هفته هم تفاوت معناداری در چیزی که قابل رویت است و آنچه نمی‌توان دید، وجود دارد.

دختر دارید یا پسر

در هفته هفتم بارداری جنین بسیار کوچک است و نمی‌توان جنسیت را تشخیص داد. اما ساختار توده‌ای مانند سر و بدن در هفته هفتم بارداری قابل رویت است. جنین در این هفته تحرک زیادی ندارد و رفته رفته رشد می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
من هفته6 بارداری فتال پل و یولک ساک دیده نشده.. قطر کیسه بارداریم 17.5 mm هس..
احتمال سقط خودبهخودی هس؟ یا باید با قرص سقط بشه؟
شش هفته و ۵ روز هست هفته پنجم رفتم سنوگرافی واژینال بچه قلبش تشکیل شده بود امروز سنو شکمی دادم هیچی دیده نشد رحم خالی بود چیزیم ازم دفع نشده هنوز لکه قهوه ای دارم فقط عدد بتام ۵۰۰ بوده شده ۶۴۰
واقعأ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر