بازدید 11896
پیمانه اقتصادی،

از «۱۷۰ یورو؛ هزینه سفر چهار روزه یک زوج اروپایی به تهران» تا «هند به دنبال به دست آوردن میدان‌های نفت و گاز روسیه»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تأمین ۳.۲ میلیارد یورو ارز برای واردات کالاهای ضروری ظرف یک ماه، هشدار دومین بانک بزرگ آمریکا درباره سیاست «صادرات صفر» نفت ایران، مذاکرات دوباره آمریکا و چین در هاله ای از ابهام، طلای جهانی دوباره گران شد، لیر ترکیه دوباره ریزش کرد، مسکو: اعتبار دلار رو به کاهش است، ارزش دلار به دلیل تورم ضعیف آمریکا سقوط کرد و فراخوان یک خودروساز برای بیش از یک میلیون دستگاه خودرو به‌دلیل نقص فنی در فرمان را در بر دارد.
کد خبر: ۸۳۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶ 15 September 2018

از «۱۷۰ یورو؛ هزینه سفر ۴ روزه یک زوج اروپایی به تهران» تا «هند به دنبال به دست آوردن میدان‌های نفت و گاز روسیه»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تأمین ۳.۲ میلیارد یورو ارز برای واردات کالاهای ضروری ظرف یک ماه، هشدار دومین بانک بزرگ آمریکا درباره سیاست «صادرات صفر» نفت ایران، مذاکرات دوباره آمریکا و چین در هاله ای از ابهام، طلای جهانی دوباره گران شد، لیر ترکیه دوباره ریزش کرد، مسکو: اعتبار دلار رو به کاهش است، ارزش دلار به دلیل تورم ضعیف آمریکا سقوط کرد و فراخوان یک خودروساز برای بیش از یک میلیون دستگاه خودرو به‌دلیل نقص فنی در فرمان را در بر دارد.

تأمین ۳.۲ میلیارد یورو ارز برای واردات کالاهای ضروری ظرف یک ماه

عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی آورده است: فقط در یک ماه گذشته حدود ۱.۸ میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی و ضروری شامل روغن، گوشت برنج، کنجاله، تجهیزات پزشکی، دارو و ... و ۱.۴ میلیارد یورو از طریق سامانه نیما برای واردات مواد اولیه و کالاهای سرمایه ای و مصرفی مورد نیاز مردم تأمین شده است. این برنامه با جدیت دنبال می شود و مردم عزیز مطمئن باشند تلاش های لازم برای تأمین کالاهای اساسی و ضروری آنها انجام خواهد شد. دولت آمریکا بیشتر اقداماتی که می خواست و می توانست در چهارم نوامبر انجام دهد را تاکنون انجام داده و از حالا به بعد بیشتر در پی جنگ روانی است. /ایبنا

دومین بانک بزرگ آمریکا درباره سیاست «صادرات صفر» نفت ایران هشدار داد

بانک سرمایه‌گذاری «مریل لینچ» که زیر نظر «بنک آو آمریکا» (بانک آمریکا) فعالیت می‌کند روز جمعه اعلام کرد در صورتی که دولت آمریکا بتواند مطابق آنچه تمایلش را ابراز کرده تا 4 نوامبر (13 آبان‌ماه) صادرات نفت ایران را به صفر برساند، بهای نفت در بازارهای جهانی ممکن است به 120 دلار به ازای هر بشکه افزایش پیدا کند. «بانک آو امریکا» در فهرست بزرگترین بانک‌های آمریکا دومین بانک از نظر میزان دارایی‌ها به شمار می‌رود. این بانک تا پایان سال 2016، بیست و ششمین شرکت بزرگ در آمریکا بر اساس میزان کل درآمد بوده است. به نقل از فارس، طبق گزارش «سی‌ان‌بی‌سی»، «فرانسیسکو بلانچ»، رئیس بخش تحقیقات درباره کالاهای جهانی و مشتقات در بانک سرمایه‌گذاری «مریل لینچ» گفت: «از نظر ما، قطع کامل صادرات نفت ایران اقدامی است که مدیریت آن بسیار دشوار است و احتمالاً افزایش بهای نفت به بالای 120 دلار به ازای هر بشکه را در پی خواهد داشت.» وی اضافه کرد: «در حال حاضر، ابهام پیرامون سیاست دولت آمریکا موجب کاهش صادرات و افزایش نفت ایران در ذخایر شناورها شده است.»

مذاکرات دوباره آمریکا و چین در هاله ای از ابهام

بلومبرگ نوشت: دونالد ترامپ در پیامی توییتری در واکنش به اخبار منتشره اخیر در مورد ازسرگیری مذاکرات واشنگتن و پکن گفت، کفه ترازو در تنش‌های اخیر به نفع واشنگتن سنگینی می‌کند و هیچ فشاری نمی‌تواند وی را به اتمام این جنگ تمام عیار وادار کند. پیام پنجشنبه ترامپ نشان از آن دارد که وی برای هر گونه مذاکره تنها از موضع قدرت آماده است. این امر همچنان نگرانی چینی‌ها از عدم آمادگی ترامپ برای توافق بر سر مسائل به وجود آمده را در پی دارد. بر اساس بیانیه‌‌ای که وزارت خارجه چین روز چهارشنبه اعلام کرد، پکن دعوت‌نامه‌ای از طرف آمریکا برای دور جدید گفت‌وگوهای تجاری دریافت کرده است.

طلای جهانی دوباره گران شد

قیمت طلا روز جمعه که ارزش دلار آمریکا تحت تأثیر آمار اقتصادی این کشور کاهش یافت، اندکی افزایش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۲۰۵.۱۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۲۱۲.۶۵ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در بیش از یک هفته گذشته بود و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۸ درصد رشد نشان می دهد، نخستین رشد هفتگی در سه هفته گذشته خواهد بود. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ثابت بود و در ۱۲۰۸.۵۰ دلار ایستاد.

۱۷۰ یورو؛ هزینه سفر چهار روزه یک زوج اروپایی به تهران

یورونیوز در گزارشی آورده است: اگر یک اروپایی بخواهد از آخرین روزهای تعطیلات تابستانی خود استفاده کند و به ایران بیاید، چقدر از حقوق ماهیانه‌اش را باید خرج کند؟ برای این سفر قیمت یک پرواز رفت و برگشت از پاریس، رم یا فرانکفورت در اواخر شهریور چیزی حدود ۳۵۰ یورو برای هر نفر بود. اما به محض رسیدن به ایران اگر بخواهند با تاکسی از فرودگاه امام خمینی به هتلی که قبلا رزرو کرده‌اند برسند، باید حدود ۱۰۰ هزار تومان با نرخ تاکسی‌های ویژه فرودگاه بپردازند. اگر فرض کنیم هتلی که رزرو کرده‌اند چهار ستاره باشد، باید چیزی حدود شبی ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. اگر فرض کنیم که چهار شب را در تهران بمانند، پس باید رقمی حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای هتل در تهران در نظر بگیرند. در طول این ۴ روز هم، احتمالا می‌خواهند به مکان‌های دیدنی تهران هم سری بزنند. اگر فرض کنیم تمام این دوست‌داشتنی‌ها تهران را با آژانس بروند، چیزی حدود روزانه ۱۵۰ هزار تومان باید در نظر بگیرند. البته که اگر حوصله شلوغی‌های مترو و تراکم جمعیت اتوبوس‌های BRT را داشته باشند، می توانند این ۱۵۰ هزار تومان را به ۱۵ هزار تومان و حتی کمتر هم برسانند.

اما این تمام هزینه‌های گردشگران در تهران نیست، چون این زوج اروپایی، به جز صبحانه که احتمالا در هتل سرو می‌شود، باید ناهار و شام خود را هم در رستوران‌ها میل کنند. این دو باید برای هر وعده غذای معمولی در تهران حدودا ۵۰ هزار تومان در نظر بگیرند. هرچند این رقم به نسبت نوع رستوران، سبک غذا و منطقه‌ای که قرار دارد می‌تواند بالاتر و پایینتر باشد. پس رقم تقریبی هزینه‌های چهار روز این زوج در تهران شامل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای هتل، ۷۰۰ هزار تومان هزینه تاکسی و باز هم حدودا ۴۰۰ هزار تومان هزینه غذا خواهد بود. در نتیجه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تنها در تهران هزینه کرده‌اند. با قیمت یورو در بازار آزاد، برای این سفر حدود ۱۷۰ یورو در تهران هزینه کرده‌اند.

لیر ترکیه دوباره ریزش کرد

علی‌رغم افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ترکیه، لیر ترکیه پس از افزایشی نسبی مجددا در برابر دلار نزولی شد. به نقل از رویترز، لیر ترکیه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۰ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است و با وجود آن که پس از تصمیم بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره توانست در برابر دلار اندکی تقویت شود و هر دلار به ۶.۰۸ لیر برسد، مجددا در معاملات روز جمعه وارد مدار نزولی شود. در تازه ترین دور مبادلات، هر دلار به ۶.۱۳ لیر رسید.

مسکو: اعتبار دلار رو به کاهش است

سخنگوی کاخ کرملین در نشست خبری خود در روز جمعه گفت: «اعتبار دلار رو به کاهش است به همین دلیل دیگر کشورها تمایل دارند که دیگر ارزها را جایگزین آن کنند.» این مقام روس همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر احتمال تبدیل سپرده‌های دلاری در بانک‌های روسی به روبل گفت: «خیر. مقامات چنین برنامه‌ای ندارند و تا جایی که من می‌دانم برنامه‌هایی مشابه در دستور کار وجود ندارد.» /فارس

رشد ۴۲ درصدی درآمد دولت از مالیات فروش سیگار

دریافت مالیات‌های مستقیم و غیر مستقیم یکی از مهمترین محل‌های کسب درآمد دولت است و در این بین مالیات بر فروش سیگار از جمله مالیات‌های غیر مستقیم دولت محسوب می‌شود. براساس آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی دولت از دریافت مالیات بر فروش سیگار در چهار ماهه نخست سال ۹۷، بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان درآمد داشته است. لازم به ذکر است که رقم مصوب مالیات بر فروش سیگار در مدت ذکر شده باید بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان کسب می‌شد که بررسی‌ها نشان می‌دهد که بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان بیش از رقم مصوب محقق شده است. بررسی‌ها حاکی از آن است که درآمد‌های دولت از فروش مالیات بر سیگار ۴۲.۹ درصد رشد داشته است. براساس آمار منتشر شده، مالیات بر فروش سیگار ۰.۷ درصد از مجموع مالیات‌های غیرمستقیم دولت را تشکیل داده و این رقم در سال ۹۵ حدود ۰.۶ درصد بوده است. به نقل از میزان، گفتنی است مجموع رقم مصوب درآمد‌های دولت از محل مالیات‌های غیرمستقیم در سال جاری، باید ۷۸ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان باشد و که در چهار ماهه ابتدایی سال ۹۷ بالغ بر ۱۹ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان از آن کسب شده است.

ارزش دلار به دلیل تورم ضعیف آمریکا سقوط کرد

رویترز نوشت: ارزش دلار در بازار معاملات ارزی جهان در روز جمعه به دلیل آمار ضعیف نرخ تورم آمریکا که کمتر از حد انتظار بود کاهش پیدا کرد؛ ضمن اینکه در حال حاضر نشانه های کاهش تنش تجاری میان ایالات متحده و چین هم منجر به از حرکت افتادن سیر صعودی ارزش دلار شده است. همچنین ارزهای نوظهور مانند «راند» آفریقای جنوبی و «پزو» مکزیک با افزایش ارزش روبرو شده اند و سرمایه گذاران هم نسبت به ثبات ارزش لیر در ترکیه به دلیل سیاست های اتخاذ شده از سوی بانک مرکزی ترکیه مطمئن شده اند. در ماه اوت نرخ تورم آمریکا فقط ۰.۲ درصد بالا آمد که کمتر از پیش بینی از قبل انجام گرفته ۰.۳ درصد بود و این مسأله منجر به کاهش ارزش دلار آمریکا شد. بر همین اساس، شاخص ارزش دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان به ۹۴.۴۹۱ رسید؛ این در حالی است که ارزش دلار در بازار معاملات روز پنجشنبه هم بار دیگر ۰.۳ درصد روند نزولی به خود گرفته بود و به ۹۴.۴۲۸ رسیده بود که کمترین رقم از سی و یکم ماه اوت سال جاری میلادی به بعد محسوب می شود. به نقل از ایبنا، بر پایه این گزارش هر یورو با ۰.۰۵ درصد رشد به ۱.۱۶۹۵ دلار رسید.

مواد اولیه تولید از پرداخت مابه التفاوت ارز معاف هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مطابق بخشنامه جدید دولت، مواد اولیه تولید و قطعات یدکی از پرداخت مابه التفاوت ارز معاف هستند. محمد شریعتمداری با اشاره به الزام شرکت های واردکننده به پرداخت مابه التفاوت ارز چهار هزار و 200 تومانی با سقف هفت هزار تومان افزود: اگر این مابه التفاوت پرداخت نشود، رانت خواری ایجاد می شود زیرا با ارز چهار هزار 200 تومانی کالا وارد شده و به قیمت بالاتر فروخته می شود با این حال؛ مطابق بخشنامه جدید دولت، مواد اولیه تولید و قطعات یدکی از پرداخت ما به التفاوت ارز معاف هستند. وی همچنین بر ضرورت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد و گفت: هم اکنون این امر فشار زیادی به تولید کنندگان وارد کرده در صورتیکه مالیات بر ارزش افزوده، باید از مصرف کننده نهایی دریافت شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پیشنهاد می کنم برای کوتاه مدت دستکم مالیات بر ارزش افزوده در برخی حوزه های تولید حذف شود. وی تصمیم دولت برای آزاد کردن نرخ ارز را واکنشی به سوداگری های ایجاد شده دانست و گفت: بسیاری از تقاضاهای ارز چهار هزار و 200 تومانی غیر واقعی بود. /ایرنا

کم‌تحرکی «تسه»ها در پایان تابستان

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه۹۵۱۲) با رشد هفتگی ۵/ ۰ درصدی به قیمت ۶۴ هزار و ۵۰۱ تومان معامله شدند. از ابتدای تابستان شاهد تداوم روند نزولی «تسه»ها هستیم. رشد قیمت مسکن (۶۱ درصدی در مرداد نسبت به مرداد سال گذشته) در کنار سطح پوشش وام مسکن در کف سال ۹۲، تخمین کارشناسان از سطح پوشش ۱۵ درصدی وام مسکن در کنار کاهش تقاضای سرمایه‌گذاری با تشدید التهابات بازارهای موازی، تداوم روند نزولی مسکن را رقم زد. از سمت عرضه نیز افزایش هزینه‌ها نگرانی‌ها نسبت به بازگشت مسکن به رکود را تقویت کرده است. با وجود رشد ۱۰ درصدی حجم معاملات «تسه»ها در تابستان سال جاری نسبت به تابستان ۹۶، پایین بودن قیمت اوراق، میانگین ۶۶ هزار و ۹۰۰ تومان در سال جاری نسبت به ۷۷ هزار و ۱۵۰ تومان سال ۹۶، افت ۵ درصدی ارزش معاملات «تسه»ها را رقم زده است.

فراخوان یک خودروساز برای بیش از یک میلیون دستگاه خودرو به‌ دلیل نقص فنی در فرمان

شرکت خودروسازی جنرال‌موتورز یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه از خودروهای پیکاپ و اسپورت خود را به‌ دلیل نقص فنی در فرمان این خودروها فراخوان داده‌ است. به گفته بزرگترین خودروساز آمریکایی این فراخوان برخی از مدل‌های شورولت، پیکاپ‌های جنرال‌موتورز و کادیلاک را در آمریکا شامل می‌شود. به نقل از دنیای اقتصاد، تام ویلکینسون، سخنگوی جنرال‌موتورز اعلام کرده‌ است که این خودروساز ۳۰ گزارش بروز سانحه را دریافت کرده‌ که دو مورد جراحت را در پی داشته‌ است. بنا بر اعلام سازمان امنیت ترافیک بزرگراه‌ها در آمریکا نقص فنی در رابطه با مشکل در کنترل فرمان خودرو است که اغلب در سرعت‌های پایین رخ می‌دهد و ممکن است سانحه‌ای را درپی داشته باشد. شرکت جنرال‌موتورز می‌گوید، نرم‌افزار فرمان این خودروها را رایگان برای مالکان آنها به‌روز‌رسانی خواهد کرد. در سال ۲۰۱۷ نیز این خودروساز آمریکایی حدود ۸۰۰ هزار دستگاه از محصولات خود را در آمریکا به همین دلیل فراخوان داده بود.

هند به دنبال به دست آوردن میدان‌های نفت و گاز روسیه

دارمندرا پرادان وزیر نفت هند اعلام کرد، در راستای دست یابی به اهداف هند جهت گسترش روابط با مسکو ، شرکت های هندی به دنبال به دست آوردن میدان های نفت و گاز تازه کشف شده در روسیه هستند. به نقل از روزنامه «تایمز او ایندیا» در روز جمعه، وزیر نفت هند در سخنرانی خود در کنفرانس هند و روسیه در قرن 21 در مسکو گفت: شرکت های هندی هم اکنون سهامی به ارزش 15 میلیارد دلار در پروژه های نفت و گاز روسیه مانند ساخالین 1 خریداری کرده اند.

شرکت او ان جی سی ویدش هند در سال 2001، بیست درصد از سهام پروژه ساخالین 1 را در شرق روسیه خریداری کرد. پس از این شرکت هندی سهام ' امپریال انرژی' را خریداری کرد. این درحالی است که شرکت های 'او ان جی سی ویدش'، 'نفت هند'، 'اویل ایندیا' و 'بهارات پترو ریسورسز' اخیرا به صورت مشترک در 'ونکر نفت' و 'تس یوریای' روسیه سرمایه گذاری کردند. در مقابل، شرکت روس نفت اکثریت سهام شرکت اسار اویل نفت را به قیمت 12.9 میلیارد دلار خریداری کرد.

پرادان توضیح داد: امروز روسیه بزرگ ترین مقصد سرمایه گذاری ما در بخش نفت و گاز است. روسیه در سیاست های خارجی و انرژی هند همیشه در اولویت خواهد بود. شرکت گیل 'GAIL' هند نیز با شرکت گاز پروم روسیه یک قرارداد 20 ساله برای خرید سالانه 2.5 میلیون تن گاز ال ان جی امضا کرده است. هند در حال تبدیل شدن به یک اقتصاد مبتنی بر گاز است. گاز روسیه به هند جهت دستیابی به ثبات قیمتی و امنیت انرژی کمک می کند. به نقل از ایرنا، وزیر نفت هند تصریح کرد: هند و روسیه روابط خود در زمینه هیدرو کربن را استحکام بخشیده اند و یک پل انرژی میان خود ایجاد کرده اند. فرصت های زیادی برای دو کشور جهت همکاری در زمینه نفت و گاز وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹
حسودیم شد به زوج اروپایی. این چندمین بار است که چنین فرصتی در اختیار اروپاییان قرار میگیرد
به خدا اونایی که خارج هستن وقتی میان ایران به ما میگن چقدر اینجا همه چی ارزونه. شما هیچ کجای دنیا با ۱۷۰ یورو نمیتونید مسافرت کنید و بهترین غذاها و رستورانها برید و بهترین هتل ها رو رزرو کنید ولی تو ایران میشه ‌همه این اپشن ها رو رفت .
تو خود کانادا یه وجب جا رو به پول ایران یه میلیون هم نمیشه رزرو کرد . اونم خیلی کثیف و الوده
قدر زندگی تو ایران رو بدونید . تو خارج اگه تخصصی نداشته باشی بلایی سرتون میارن که نگو و نپرس!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
نابغه اونجا درآمدها بالاست، شما با یک کار معمولی تمام وقت سه هزار دلار درآمد داری و می تونی شاهانه زندگی کنی، بهترین ماشین رو سوار شی، توی خونه خوب ویلایی زندگی کنی
اما اینجا چی
حقوق استاد دانشگاه 300 دلاره
متوسط حقوق جامعه زیر 200 دلاره و این یعنی 80 درصد جامعه دارند تو فقر مطلق زندگی می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
اصلا موضوع را نفهمیده ای! خبر این است که اینقدر ارزش پول ملی کم شده است که با 170 یورو می شود یک سفر تفریحی به ایران داشت. بقیه موارد مثل کثیفی کانادا یا ستم آنها به سرخپوستان یا دروغ گفتن در مورد سفر به ماه .
.چیزی از تحقیر اقتصاد ملی ما کم نمی کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
داداش ما قدر زندگی تو ایران رو بدونیم که حقوقمون 150 یورو در ماه میشه؟ یا اون خارجیه که 4 روز با 170 یورو میتونه تو ایران شاهانه سفر کنه؟؟؟
اصن خودت فهمیدی مخاطبت کیا بود؟؟
Atila
| Denmark |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
ناقلا نکنه از ما بهترن هستی‌ نمیخواهی آنجا هم جاتون را کم بکنند
قایل توجه دوست عزیز (یک بشر) ساکن امریکا ! هزینه های ایران برای شما خارج نشینیان که به دلار و یورو درامد دارید پایین است ولی برای خود ایرانی که به ریال درامد دارند خیلی کمر شکن و زیاد است ! ایا میدانید حقوق یک کارگر به یورو ازاد ماهیانه چقدر است ؟؟ 75 الی 80 یورو دوست عزیز ! اونوقت با این میشه به نظر شما زندگی کرد ؟؟؟ خب اگه میشه بسم اله کار سختی نیست بیاید اینجا دور هم باشیم و مجبور نباشید تو محیط های کثیف و الوده کانادا نمانید تا هر بلایی سرتون بیارن ! بیاد ایران و با این درامد ها و خارج دور هم خوش باشیم !!
ولی اینو هم بگم که اونجا درامد مردمشون هم خیلی بالاست و میزان عایدات مالیاتی دولت و کمک برای سازندگی کشور هم سیر صعودی داره . نباید این مسئله رو انکار کرد
به نظرم ایرانیها ارزانترین مصرف کنندگان جهان هستن . مخصوصا در زمینه سوخت و بنزین و ...
همچنین در زمینه استفاده از فناوری ...مثلا تو خارج هزینه اینترنت و موبایل و غیره خیلی زیاده
عزیزم ۱۷۰ یورو اگر سرشان کلاه نره که میره
تاکسی رستوران و‌...همه جا کلاه میره سرشان بعد بجای ۱۷۰ یورو باید ۱۷۰۰ یورو بدن
سر ایرانی کلاه می ذارن سر اون بیچاره های ساده نذارن
ارزان بودن سفر اروپایی ها به ایران به دلیل بی ارزش بودن ریال ایران است . روی دیگر سکه این است که سفر به اروپا برای ایرانیها بسیار گران است. برخیها قدرت تحلیل اقتصادی بسیار ضعیفی دارند و تصور میکنند سفر ارزان اروپاییها به ایران، ناشی از وضعیت اقتصادی خوب ایران است!!. سفر مفت اروپاییها به ایران ناشی از بی ارزش بودن پول ایران است و نه مساله دیگه
"۱۷۰ یورو؛ هزینه سفر ۴ روزه یک زوج اروپایی به تهران"

خودت فهمیدی چی نوشتی ؟؟؟؟
واسه خارجیا ایران شد بهشت...واسه خود ایرانیا؟!!!
ایشون فراموش کرده بگه که هیچ هتلی از مسافر خارجی ریال نمیگیره و اگر بگیره معادلش را میگیره و ورودی اماکن برای خارجی ها با ایرانی ها فرق میکند و ایشون فقط خواسته تبادل ارزی وحشتناک بین ریال و یورو را بگوید ولی در عمل برای مسافرین خارجی بیشتر از اینها اب میخورد
‏ملا نصرالدین
‏هر روز یک مشت از علف خرش
‏کم می‌کرد تا به نخوردن عادت کند
‏پرسیدند، نتیجه چه شد؟
‏گفت نزدیک بود عادت کند ڪه مرد
پاسخ ها
پرویز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
چراسانسورش کردی
ملا نصرالدین 5 تخم مرغ خرید تا نیمرو درست کند،زنش پرسید تخم مرغها را چطور
میشکنی؟ملا گفت آنها را به همدیگر می زنم تا بشکند،زنش گفت تخم مرغ آخر را چه طور میشکنی؟ ملا گفت تخم مرغ آخر را اول میشکنم!
پاسخ ها
Atila
| Denmark |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
تشکر تو این همه ناراحت برا وطن و هم وطنان کمی‌ خندیدیم
واقعا دست برخی مسوولین درد نکنه که با سیاستهای غلط پول ملی را ذلیل کردن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل