بازدید 2171

اردوغان روز دوشنبه در روسیه، با پوتین دیدار می‌کند

کد خبر: ۸۳۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴ 14 September 2018

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه در جریان سفر به روسیه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

اردوغان طی سخنرانی در نشست توسعه استانی حزب عدالت و توسعه که ریاست آن را برعهده دارد، اعلام کرد که غیرنظامیان مقیم در منطقه ادلب سوریه، با خطر قتل عام سوریه و روسیه مواجه شده اند و با هدف مذاکره پیرامون این موضوع با پوتین دیدار و مذاکره خواهد کرد.

اردوغان روز دوشنبه در روسیه، با پوتین دیدار می‌کند

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیهاعلام کرد که اردوغان روز دوشنبه با پوتین در رابطه با موضوع سوریه دیدار و مذاکره خواهد کرد.

چاووش اوغلو که جهت انجام دیدارهای رسمی به پاکستان سفر کرده است، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی اش در رابطه با مسئله ادلب گفت: در زمینه کل سوریه و به ویژه منطقه ادلب، این ترکیه است که از مشخص ترین و آینده نگرانه ترین سیاست پیروی میکند. ترکیه خواهان پیدایش راه حل سیاسی صلح امیز در سوریه است.

وزیر خارجه ترکیه ضمن تاکید بر اینکه ترکیه با هدف یافتن راه حلی به این مسئله تلاش های مستمری را در طول مذاکرات آستانه و ژنو از خود نشان داده است گفت: در زمینه مبارزه با ترور که آینده سوریه را تهدید میکند نیز مصمم هستند.

وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد: در زمینه مبارزه با سازمان های تروریستی آماده همکاری با همه هستیم. ولی کشتن غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان، با بهانه مبارزه با تروریسم اقدامی غیرانسانی و اشتباه است. صلح و آرامش بدین شکل برقرار نخواهد شد.

چاووش اوغلو با بیان اینکه مذاکرات ترکیه در رابطه با این موضوع ادامه خواهد یافت گفت: رئیس جمهوری مان آقای رجب طیب اردوغان روز دوشنبه با پوتین دیدار خواهد کرد. تلاش های خود در نزد سازمان ملل را نیز ادامه خواهیم داد. کل دنیا و سازمان های جهانی از تلاش های ترکیه به طور جدی حمایت میکنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار