بازدید 3039
پروپییچ ۳۰هزاردلار می خواست، با بی توجهی توفیقی و افتخاری ۱۲برابرباحکم فیفاگرفت

افشاگری تاج از افتضاح وخسارت۳۶۰هزاردلاری مدیران استقلال

کد خبر: ۸۳۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 14 September 2018

رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که پروپئیچ در هنگام جدایی از استقلال 30 هزار دلار خواستار شده اما با پاسخ منفی مدیران وقت این باشگاه مواجه شده است این درحالی است که نهایتا بعد از شکایت در FIFA، روز گذشته استقلالی‌ها به این بازیکن 360 هزار دلار پرداخت کرده‌اند!

به گزارش تابناک ورزشی، مهدی تاج امروز جمعه در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره وضعیت صدور مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌های لیگ برتری به خصوص استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: سال گذشته می‌توانستیم پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی را از لیگ قهرمانان آسیا حذف کنیم. اما اگر این اتفاق رخ می‌داد، تیمی در آسیا نداشتیم و در نتیجه نشاط عمومی از بین می‌رفت و تیم ملی هم متضرر می‌شد. امسال باید جدی‌تر کار می کردیم. اگر زمانی به استقلال، پرسپولیس و بقیه تیم‌ها می‌گفتند چقدر بدهی دارید، رقم مشخص نبود اما ما سخت گرفتیم و نهایتا استقلال و پرسپولیس نامه‌ای در سایت خود زدند که هر کسی طلبی دارد، مدارک لازم را ارائه کند. پرونده‌های متعددی در کمیته انضباطی، کمیته تعیین وضعیت و کمیته استیناف تشکیل شد. برای اولین بار فهمیدیم بدهی استقلال و پرسپولیس چقدر است. حال اگر کسی طلبکار است و اظهار نکرده، مشکل خودش است. تاکید کردیم که بدهی ها باید پرداخت شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه امروز هیچ کدام از دو تیم استقلال و پرسپولیس پرونده حل و فصل نشده در FIFA ندارند، اضافه کرد: هر دو تیم بدهی‌های داخلی خود را تسویه کردند و خطر جدی آن‌ها را تهدید نمی‌کند. کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای در حال اخذ اسناد دو تیم است و از فردا کار خود را شروع می‌کند. این کمیته اقدام به راستی آزمایی می‌کند. بعد از صدور رای، اگر اعتراضی وجود داشته باشد، کمیته استیناف موضوع را بررسی می‌کند.

تاج با بیان اینکه 10 باشگاه لیگ‌برتری فاقد مشکل جدی برای صدور مجوز حرفه‌ای بین المللی و ملی هستند، گفت: سایپا، ذوب آهن، سپاهان، فولاد خوزستان و ... مشکل جدی ندارند. ما 10 باشگاه داریم که تمام مدارک خود را تحویل دادند. به برخی مجوز بین المللی و برخی هم مجوز ملی اعطا می‌شود. تیم‌هایی که مجوز ملی دارند، نمی تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه در حال حاضر تهدید جدی برای استقلال و پرسپولیس وجود ندارد، گفت: اگر بگویم هیچ تهدیدی وجود ندارد، درست نیست اما می توانم بگویم نسبت به قبل همه بدهی ها مشخص شده وباشگاه‌ها مدارک لازم را در اختیار فدراسیون گذاشتند. این مستندات را راستی آزمایی می‌کنیم. آخرین تسویه حساب مربوط به پروپئیچ بود که حاضر بود 30 هزار دلار بگیرد و برود. اما به هر دلیل مدیران وقت استقلال این کار را نکردند، در نتیجه پروپئیچ در FIFA از استقلال شکایت کرد و روز گذشته 360 هزار دلاراز سوی استقلال به این بازیکن پرداخت شد. مدارک درخواست 30 هزار دلاری پروپئیچ در اختیار فدراسیون فوتبال است.

او ادامه داد: ما چنین خسارت هایی هم دادیم اما این خسارت ها باید برای یک بار پرداخت شود. مدیران باید مطمئن شوند که پول بازیکن خارجی تا ریال آخر پرداخت می‌شود و دیگر بازیکن بی‌کیفیت به لیگ برتر نمی‌آید. زحمات زیادی کشیده شده که من از مدیران استقلال و پرسپولیس و وزارت ورزش تشکر می کنم. از مربیان و بازیکنان هم تشکر می‌کنم که بعضا از موضع خود کوتاه آمدند تا مشکل حل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان